Gå til innhold

Er det åpnet til Charlottenberg igjen nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten karantene? 🤔

Anonymkode: abc6d...87f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men absolutt ikke anbefalt. 

Anonymkode: 4541f...a85

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men absolutt ikke anbefalt. 

Anonymkode: 4541f...a85

Er nok tryggere der enn søplabyene nede ved glommas utløp.

Anonymkode: c3064...183

Skrevet

Ja. Sannsynligvis like trygt som på det lokale kjøpesenteret eller tilstelningen i menigheten 😉

Anonymkode: 62d2d...78b

Skrevet

Ja, men Mæland advarte mot det på pressekonferansen, og ba folk la være. 

Anonymkode: 558fd...bd7

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men Mæland advarte mot det på pressekonferansen, og ba folk la være. 

Unødvendig. Da burde de ikke åpnet da. 
Bare dra og handle, du, null stress. 

Anonymkode: 09d20...c9e

Skrevet

Alle unødvendige reiser til grønne områder i utlandet er vel ennå frarådet? Selv om det ikke er karantene.

så det spørs jo hva du skal.

Anonymkode: 30cee...fd0

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De åpner fordi området er «gult». Som all annen reiseaktivitet skal man droppe det med mindre det er strengt nødvendig. Det har regjeringen vært klare på hele tiden (selv om folk velger å høre det de selv vil). Det finnes andre grunner for å dra over grensen enn matvarehandel, og det er fint at det kan åpnes for dette når det er nødvendig. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle unødvendige reiser til grønne områder i utlandet er vel ennå frarådet? Selv om det ikke er karantene.

så det spørs jo hva du skal.

Anonymkode: 30cee...fd0

Du veit, er'e tomt for røyk og snus og cola og bacon så er'e tomt, da. Ikke no å lure på da. 

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uten karantene? 🤔

Anonymkode: abc6d...87f

Anbefaler deg å følge med på dette i avisene. VG har grei oversikt på sine nettsider. 

Skrevet

Hørte på nyhetene i dag tidlig at det nå er flere smittede per innbygger i Norge enn i Sverige.

Anonymkode: 1c85f...536

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oh.. the ignorance.. 🙄

Anonymkode: 76e99...fcb

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hørte på nyhetene i dag tidlig at det nå er flere smittede per innbygger i Norge enn i Sverige.

Da er det jo ikke noe problem, da tar man med seg smitte dit, ikke motsatt...

Anonymkode: d5de9...807

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oh.. the ignorance.. 🙄

Nja, det er vel øyet som ser. Jeg tar sjansen på å leve normalt mot at alt av reiseselskaper, flyselskaper, hoteller, restauranter, butikker osv går konk. Jeg er en av dem som mener at prisen vi betaler nå er altfor høy.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nja, det er vel øyet som ser. Jeg tar sjansen på å leve normalt mot at alt av reiseselskaper, flyselskaper, hoteller, restauranter, butikker osv går konk. Jeg er en av dem som mener at prisen vi betaler nå er altfor høy.

Ok

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Retningslinjene er så klare at det ikke burde noe "det er vel øyet som ser"

Anonymkode: 5adea...340

Skrevet
5 timer siden, sug lut skrev:

Du veit, er'e tomt for røyk og snus og cola og bacon så er'e tomt, da. Ikke no å lure på da. 

Jeg sitter her i ulvejakka mi og venter på venninna mi.

Klar som et egg. Trenger vin å da.

Anonymkode: 67bd7...738

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Foreløpig testar svenskane langt færre, dvs dei testar ca like mange som oss, sjølv om dei er dobbelt så mange.  Dei driv ikkje slik smittesporing som vi gjer her. Men heldigvis for svenskane at det er på rett veg!

Skrevet
10 minutter siden, soleia skrev:

Foreløpig testar svenskane langt færre, dvs dei testar ca like mange som oss, sjølv om dei er dobbelt så mange.  Dei driv ikkje slik smittesporing som vi gjer her. Men heldigvis for svenskane at det er på rett veg!

Fornuftig. All denne testingen er bortkastede ressurser. Jeg vet om en baby som er testet fire ganger fordi han lett får feber. Alle testene negative selvsagt. Pluss at når alle ressursene settes inn til corona-jakt, går det ut over andre deler av helsevesenet. Vi har ikke hatt helsesøster på skolen siden mars fordi hun har vært omdisponert. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fornuftig. All denne testingen er bortkastede ressurser. Jeg vet om en baby som er testet fire ganger fordi han lett får feber. Alle testene negative selvsagt. Pluss at når alle ressursene settes inn til corona-jakt, går det ut over andre deler av helsevesenet. Vi har ikke hatt helsesøster på skolen siden mars fordi hun har vært omdisponert. 

Det høyres voldsomt og unødvendig ut, ja.  Det burde og kunne lærast opp anna personale enn helsesøstre til å drive smittesporing. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...