Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 Nå har de fleste nok fått restriksjoner på antall gjester under sermonien. Alt fra 1-10 stk. Hvem bør velges? Tenker foreldre først, men hva med søsken og besteforeldre? Hvis ikke alle kan komme. Hvem velges? Anonymkode: 5428f...2d0
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #2 Skrevet 6. september 2020 Foreldre Søsken Faddere Besteforeldre Andre viktige personer. Anonymkode: c763c...7e2
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #3 Skrevet 6. september 2020 Foreldre Besteforeldre Søsken Faddere Anonymkode: 69341...d33
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #4 Skrevet 6. september 2020 Foreldre Søsken Besteforeldre Oldeforeldre Anonymkode: b7ae3...c28
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #5 Skrevet 6. september 2020 Foreldre Søsken, hvis de har lyst, dette er ikke tidspunktet for tvang. Besteforeldre Faddere Tanter og onkler Resten..... Anonymkode: 6e3f6...9c7
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #6 Skrevet 6. september 2020 Er ikke det en ganske enkel fordeling da? Man tar vel de som er nærmest og jobber seg utover. Foreldre Søsken Fadder Besteforeldre osv. Anonymkode: 1615d...16e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #7 Skrevet 6. september 2020 Jeg tenker de som bor sammen med konfirmanten kommer først i utgangspunktet, men det kommer litt an på. Besteforeldre kan gjerne prioriteres foran lillebror på 1 år som ikke skjønner noe av det eller lillesøster på 7 som helst ikke vil være med fordi hun har maur i rompa. 😛 Men søsken som gjerne vil være til stede bør få lov til det. Besteforeldre kommer i utgangspunktet før faddere i mitt hode, og faddere kommer før tanter og onkler. Men det kommer litt an på hvilket forhold de har til konfirmanten også. Anonymkode: ad9f2...d06
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #8 Skrevet 6. september 2020 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ikke det en ganske enkel fordeling da? Man tar vel de som er nærmest og jobber seg utover. Foreldre Søsken Fadder Besteforeldre osv. Anonymkode: 1615d...16e Besteforeldre foran faddere eller?. Blir iallefall sånn her😉 Men det kommer av at faddere ikke har vært mye involvert Anonymkode: 08147...f91
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #9 Skrevet 6. september 2020 Man prioriterer de som faktisk har lyst til å være til stede. Veldig ofte er det de kategoriene som de fleste har nevnt her. Bortsett fra søsken. Ser ingen grunn til at Motvillige søsken skal oppta plass på seremonien hvis de ikke ønsker det selv. Anonymkode: d5284...de5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #10 Skrevet 6. september 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man prioriterer de som faktisk har lyst til å være til stede. Veldig ofte er det de kategoriene som de fleste har nevnt her. Bortsett fra søsken. Ser ingen grunn til at Motvillige søsken skal oppta plass på seremonien hvis de ikke ønsker det selv. Anonymkode: d5284...de5 Nettopp! Da broren min ble konfirmert for en haug med år siden, var det veldig begrenset plass i kirka. Søstra mi og jeg synes det var helt topp å ikke bli med i kirken. Jeg var 16 og hun var 12. Og jeg var stor nok til å skjønne at dette var en mye større dag for besteforeldrene våre enn for meg. Anonymkode: 69341...d33
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #11 Skrevet 6. september 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nettopp! Da broren min ble konfirmert for en haug med år siden, var det veldig begrenset plass i kirka. Søstra mi og jeg synes det var helt topp å ikke bli med i kirken. Jeg var 16 og hun var 12. Og jeg var stor nok til å skjønne at dette var en mye større dag for besteforeldrene våre enn for meg. Anonymkode: 69341...d33 Føler du fortsatt sånn i dag? Som store barn, tennåringer kan dette kanskje være litt kjedelig og da er det lett å velge besteforeldre som har lyst. Men hva om noen år. Hvis de tenker tilbake og faktisk synes det ef trist å ha gått glipp av dette.. Føler det blir feil uansett dette. Anonymkode: 5428f...2d0
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #12 Skrevet 6. september 2020 Foreldre søsken tanter/onkler fettere/kusiner Besteforeldre oldeforeldre Anonymkode: 169b6...43d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 Foreldre Besteforeldre Oldeforeldre Faddere Er vel ikke lov til og ha med flere enn 10 ( ikke her vi bor, og da blir vi akkurat 10 her ) Anonymkode: 7ca95...d75
hysterika Skrevet 10. september 2020 #14 Skrevet 10. september 2020 Foreldre, faddere, besteforeldre, søsken.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #15 Skrevet 10. september 2020 På 6.9.2020 den 20.28, Anonym bruker skrev: Føler du fortsatt sånn i dag? Som store barn, tennåringer kan dette kanskje være litt kjedelig og da er det lett å velge besteforeldre som har lyst. Men hva om noen år. Hvis de tenker tilbake og faktisk synes det ef trist å ha gått glipp av dette.. Føler det blir feil uansett dette. Anonymkode: 5428f...2d0 Jeg var heller ikke til stede under konfirmasjonsseremonien til min søster. Våre besteforeldre og tanter/onkler (som ønsket) ble prioritert i tillegg til foreldre og faddere. Også nå i voksen alder synes jeg det er helt uproblematisk. Virkelig. Anonymkode: d5284...de5
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #16 Skrevet 10. september 2020 Her prioriteres søsken og besteforeldre, i den rekkefølgen, så oldeforeldre. Vi har ikke faddere på våre barn (ikke døpt). Jeg er litt overrasket over at så mange her ikke prioriterer søsken først. Selv om det er litt kjedelig, handler det jo om at konfirmanten deler sin store dag med sine aller nærmeste, og hvem er da nærmest om ikke søsken (utenom foreldre)? Eller kanskje bare våre barn er uvanlig sammensveiset. Anonymkode: 70ec8...f6a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #17 Skrevet 10. september 2020 På 6.9.2020 den 20.28, Anonym bruker skrev: Føler du fortsatt sånn i dag? Som store barn, tennåringer kan dette kanskje være litt kjedelig og da er det lett å velge besteforeldre som har lyst. Men hva om noen år. Hvis de tenker tilbake og faktisk synes det ef trist å ha gått glipp av dette.. Føler det blir feil uansett dette. Anonymkode: 5428f...2d0 Jeg tenker ikke at jeg har gått glipp av noe, skulle absolutt ikke ønske at jeg hadde vært der. Men jeg er fremdeles veldig glad for at mine besteforeldre fikk være der, for dem var det stort for. Anonymkode: 69341...d33
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #18 Skrevet 10. september 2020 Der jeg har vært: Foreldre søsken faddere besteforeldre Anonymkode: 781ff...811
Anonym bruker Skrevet 10. september 2020 #19 Skrevet 10. september 2020 Foreldre/steforeldre søsken/stesøsken besteforeldre oldeforeldre fadder hvis man har hvis det er mange tanter/onkler, så dropper man alle Anonymkode: 5f147...07d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå