Gå til innhold

Dere som ukeshandler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil dere dele hvordan handlelisten deres ser ut? Skriv også gjerne hvor mange dere er i familien ☺️

Anonymkode: 031e9...a50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer mye, da vi handler varer på tilbud som vi har liggendes. Men det som går igjen er frukt, grønt, brød, pålegg, melk, yoghurt, pasta.

Viktig å ha en detaljert middagsplan så man får kjøpt inn alt man trenger.

Anonymkode: 5e20b...a9a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det varierer mye, da vi handler varer på tilbud som vi har liggendes. Men det som går igjen er frukt, grønt, brød, pålegg, melk, yoghurt, pasta.

Viktig å ha en detaljert middagsplan så man får kjøpt inn alt man trenger.

Har også liste over det vi har i fryser og tørrvarer til å lage middag, det gjør det enklere å se hva vi mangler.

Skrevet

Hver lørdag planlegger jeg middag fra lør-fre, og da skriver jeg selvfølgelig det som mangler til disse middagene på lista. Jeg sjekker tilbudsavisa og matskap/fryser, før middagene bestemmes. På lista er det stort sett middagsingr., 5 melk, ost, kjøttpålegg, dessert, majones, brelett, margarin, olivenolje, mel til brødbakst, gjær, hvetemel, juice, frukt, knekkebrød, frokostblanding, cola, potetgull og lørdagsgodt. Ikke alltid vi trenger alt. Og så slenger jeg på pasta, grillpølser, sauser, gryter, pommes frites, pizza, hermetikk (dessert, mais, sopp, tomatpuré, linser/bønner), ris, salt, sukker, krydder, brødposer, bakepapir, tannkrem, vaskeartikler, ketchup, kjeks, pølsebrød/lompe, sjokolade, vitaminbjørner, fluortabletter osv innimellom. Er det tilbud, hamstrer vi gjerne hvis det er noe vi bruker. Kjeks, sjokolade, pølser og sånn er kjekt å ha på lur, i tilfelle skolen (eller vi) arrangerer tur med kort forvarsel. 

Vi er 6 i familien.

Anonymkode: c3f88...17c

Skrevet

Jeg har lister over hva jeg har i skap og fryseboks, og over basisvarer i kjøleskap. På søndagene sjekker jeg tilbudsavisene for å se om det er noe som passer, er f.eks aktiv, men priskritisk på 10 kroners tilbudene. Etterpå skriver jeg jeg matliste og handleliste ut fra det, sjekker alltid 50% boksene før jeg begynner og handle, av og til er det noe som passer med handlelista, og noe fryses ned. Listene varierer veldig, noen uker kjøpes bare noen få ting og det meste blir basert på ting jeg har fra før.

F.eks denne uka ser lista sånn ut :
kokt skinke
lettmelk
lakse- eller ørretfileter

blomkål
squash
søtpoteter
omega 3
lomper
bacon
salat
søtpaprika

Anonymkode: 43184...115

Skrevet

Ting som alltid går igjen:

- Frosne polarbrød (havre)

- Pålegg som ost, kyllingpålegg, salami, kaviar

- lettmelk

- yoghurt

- revet ost

- ostepinner til matboksen

- løk, paprika, salat

- fiskepudding, fiskekaker

- 1 pakke kjøttdeig

- 1 pk kyllingfilet

- epler

- bananer 

Ting som ofte også går igjen er bleier (kjøper så mange i slengen at deg går flere uker mellom hver gang), pastasaus, indisk saus, nan-brød, andre grønnsaker, andre frukt. Dopapir og tørkerull.

Anonymkode: 01152...7db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...