Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 Jeg har skaffet meg noen løker og knoller jeg skal sette ned nå i september. Gleder meg til fine scilla og krokus til våren. Men hva annet kan man plante om høsten? Fins det noe som kan settes i kjøkkenhagen for eksempel? Eller i prydhagen, alle tips er av interesse. Anonymkode: 37c9d...563
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #2 Skrevet 6. september 2020 Hvitløk settes ved første frost og står til neste år. Anonymkode: d1cff...669
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #3 Skrevet 6. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvitløk settes ved første frost og står til neste år. Anonymkode: d1cff...669 Setter man hele fedd, eller frø? Anonymkode: 37c9d...563
Direkte Skrevet 6. september 2020 #4 Skrevet 6. september 2020 Google vintersådd Er en del blomsterfrø som skal sås nå (les om stratifisering). Ellers er dette egentlig et av de beste tidspunktene for å plante. Kjøp på salg på hagesenter, og plant i vei
prekæs Skrevet 6. september 2020 #5 Skrevet 6. september 2020 Får du tak i stokkroser, kan du plante nå. Frø fra stokkroser er et par måneder for sent. Du kan plante stauder og roser. Fordelen med høsten er at det får du tak i rimelig på hagesenter nå. Jordskokk kan nok plantes det og. Enten bare knollene, eller hele planten
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #6 Skrevet 6. september 2020 2 minutter siden, prekæs skrev: Får du tak i stokkroser, kan du plante nå. Frø fra stokkroser er et par måneder for sent. Du kan plante stauder og roser. Fordelen med høsten er at det får du tak i rimelig på hagesenter nå. Jordskokk kan nok plantes det og. Enten bare knollene, eller hele planten Jordskokk - trives den i hele Norge? Anonymkode: 37c9d...563
prekæs Skrevet 6. september 2020 #7 Skrevet 6. september 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jordskokk - trives den i hele Norge? Anonymkode: 37c9d...563 Er ikke sikker, men den tåler frost. Har hatt jordskokk i flere år og knollene som ligger igjen, blir planter neste år. Gir fine solsikkelignende (mindre blomsterstr) planter i ca to meters høyde.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #8 Skrevet 6. september 2020 3 minutter siden, prekæs skrev: Er ikke sikker, men den tåler frost. Har hatt jordskokk i flere år og knollene som ligger igjen, blir planter neste år. Gir fine solsikkelignende (mindre blomsterstr) planter i ca to meters høyde. Stilig! Kan jeg høste jordskokk året etter? Anonymkode: 37c9d...563
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #9 Skrevet 6. september 2020 Jeg ville ventet minst en måned før jeg satte løker. Anonymkode: 68cea...891
prekæs Skrevet 6. september 2020 #10 Skrevet 6. september 2020 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stilig! Kan jeg høste jordskokk året etter? Anonymkode: 37c9d...563 Ja😃
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #11 Skrevet 6. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville ventet minst en måned før jeg satte løker. Anonymkode: 68cea...891 Jeg bor i klimasone 7, så det tør jeg ikke. Anonymkode: 37c9d...563
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå