Gå til innhold

Når kom din gutt i puberteten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en på ni som mener han har begynt nå, er ikke det litt tidlig? Han har hatt en kvise😅 Og han påstår han har fått bittelitt hår på tissen. Han lukter kanskje litt mer om han har svettet, og håret må vaskes skikkelig oftere for ikke å lukte litt stramt. 

Når er det vanlig for gutter å komme i puberteten, og hva pleier være første tegn?

Anonymkode: 59923...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har en på ni som mener han har begynt nå, er ikke det litt tidlig? Han har hatt en kvise😅 Og han påstår han har fått bittelitt hår på tissen. Han lukter kanskje litt mer om han har svettet, og håret må vaskes skikkelig oftere for ikke å lukte litt stramt. 

Når er det vanlig for gutter å komme i puberteten, og hva pleier være første tegn?

Anonymkode: 59923...440

Glemte å ta med at han også er blitt grovere, dvs før var han superspinkel, nå har bein og armer blitt mye grovere. Ikke mye fett utenpå, men synlig grovere. (Heter det grøvre?🙈)

Anonymkode: 59923...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 9-åring er også i gang med noe. Han har begynt å lukte litt svette (har dermed fått deo), må dusje oftere, kan lukte stramt av håret hans også faktisk. Har dukket opp litt kviser på kroppen. Noe med følelser og tankene har også begynt å endre seg. Han har begynt å bli opptatt av hva andre tenker, noen ting begynner å bli flaut, osv. 
 

I det siste har jeg syns han har lagt på seg og virker mer.. robust. Det har ikke slått meg at det kan være pubertet, at gutters kropp også endrer seg. Kanskje det er det som er på gang faktisk. 

Anonymkode: 8a3f3...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deo måtte begynne å bli brukt på begge guttene i 8-9 års aldern. Dusje hver dag har de alltid gjort. Med hårvask annen hver dag hvis ikke blir det stink. 
 Eldstemann begynte med endel hårvekst i 11-12 års aldern .

Anonymkode: fac3b...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min som akkurat har blitt 12 har sagt at han har fått endel hårvekst nedentil - han synes jo det er litt flaut. Han har også litt småkviser i pannen og får fort fett hår. Lukter ikke svette da....🤔 han er ganske lav og tynn, så litt overrasket over at han er i puberteten nå egentlig.

Anonymkode: db1c7...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, Anonym bruker said:

Har en på ni som mener han har begynt nå, er ikke det litt tidlig? Han har hatt en kvise😅 Og han påstår han har fått bittelitt hår på tissen. Han lukter kanskje litt mer om han har svettet, og håret må vaskes skikkelig oftere for ikke å lukte litt stramt. 

Når er det vanlig for gutter å komme i puberteten, og hva pleier være første tegn?

Anonymkode: 59923...440

rett over 12, han forandret humøret hele tiden

Anonymkode: 23f03...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...