Gå til innhold

Barnehageansatte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser fra tid til annen at det skrives noe negativt fra denne yrkesgruppen her. Barnet mitt starter i bhg neste uke og jeg lurer på hva jeg som forelder kan bidra med slik at arbeidet deres blir bedre?

Anonymkode: c3192...94c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser fra tid til annen at det skrives noe negativt fra denne yrkesgruppen her. Barnet mitt starter i bhg neste uke og jeg lurer på hva jeg som forelder kan bidra med slik at arbeidet deres blir bedre?

La de gjøre jobben sin fred

Anonymkode: b4b01...901

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De aller fleste barnehageansatte finner samarbeid med (nye) foreldre som veldig givende og spennende! Vi er opptatt av at dere foreldre skal føle dere trygge på oss og vår måte å jobbe på. Er foreldre trygge blir barna også trygge, etterhvert. Å starte i bhg er en stor omveltning i et barns liv og det fordrer sensitive voksne som er på gulvet med barnet, anerkjenner alle følelser også gråt og tårer ved avskjed med mamma og pappa. 

Gi de ansatte beskjed om det er noen «triks» som fungerer for ditt barn, ha med smokk, koseklut, evt et av mammas skjerf så barnet har det vi kaller et «overgangsobjekt», en trøst for barnet. Ta imot råd og tips om du føler de er gjennomførbare. Lykke til med barnehagestarten, skal nok gå fint skal du se! 😊

Forhåpentligvis bruker barnehagen Trygghetssirkelen som verktøy: https://www.barnehage.no/artikler/trygghetssirkelen-som-verktoy-i-tilvenningsperioden/428752

Anonymkode: 3d41e...ccb

Skrevet

Blir så glad over at noen har den innstillingen.💕 Verste er de foreldre som gjør alt de kan for å finne feil i det vi gjør.
 Fortell oss mye om ditt barn og stol på at vi gjør alt for at ditt barn skal ha det best mulig i bhg.

Anonymkode: b5113...0bc

Skrevet

Stol på at vi vil det beste for barna. Vis trygghet når du skal gå fra barnet, gi kos, si hadet og gå. Selv om barnet gråter. Det går i de aller fleste tilfellene fort over, og går det ikke over, ringer vi 😊

Merk alt. Også smokker, kosebamser og ev kremer. Ha forståelse for at vi ikke alltid har kapasitet til å lete etter en forlagt sokk eller lue når du henter barnet. Ting som er merket og ikke stjålet, kommet stort sett til rette. 

Kom gjerne med tilbakemeldinger og spørsmål, det setter vi pris på. Men ha forståelse for at det ikke alltid passer å snakke for lenge, så noen ganger må vi be om å få komme tilbake til saken senere. 

Les ukeplan, info og månedsbrev. Det er alltid moro med engasjerte foreldre. Gi beskjed ved fravær så tidlig som mulig. Pass på skiftetøyet. Fyll på med nytt når noe er brukt (når det er med skittentøypose hjem). 

Lykke til med barnehagestart. Er sikker på at barnehagen din gleder seg til å bli kjent med barnet deres og dere 😊

Anonymkode: fdd1e...65a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...