Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Kanskje 1 Monster i uka. Verste fall 2. Han vet han ikke får lov, men skjønner samtidig det er vanskelig når vennene gjør det. Jeg sier tydelig fra at det er uakseptabelt, men kan en Monster i uka skade? Han er som sagt 13 år (vet det er 14 års grense, men kompisene får kjøpt) Anonymkode: 94087...11b
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje 1 Monster i uka. Verste fall 2. Han vet han ikke får lov, men skjønner samtidig det er vanskelig når vennene gjør det. Jeg sier tydelig fra at det er uakseptabelt, men kan en Monster i uka skade? Han er som sagt 13 år (vet det er 14 års grense, men kompisene får kjøpt) Anonymkode: 94087...11b Hvordan vet du at han drikker bare en monster i uka da? Tror du at han er ærlig på det, når han allerede trosser hva du har sagt er lov og ikke? Anonymkode: dc8c4...91b
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 Det er ikke 14 års grense, men de er ikke anbefalt til barn under 14. En monster inneholder ikke mer koffein enn en kopp kaffe, men kombinasjonen koffein og sukker kan bli litt voldsom for et barn. I utlandet er det mye mer koffein i dem, og det er greit å være klar over, særlig om det handles i Sverige. Men en normalt frisk unge tar ikke skade av en, de skrekkhistoriene man hører er gjerne ungdommer som har drukket mange på kort tid Unødvendig er de da, og jeg liker de ikke, det vet min 16-åring, men han kjøper de innimellom for det. Anonymkode: 307a8...b02
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #4 Skrevet 5. september 2020 Det verste med disse drikkene er først og fremst sukkerinneholdet. Drikker en mye sukkerholdig drikke, som brus, eller energibrus, så får ikke kroppen nok væske til å bryte ned sukkeret. Da blir en tørst igjen, drikker mer sukkerdrikke, kroppen trenger enda mer væske for å bryte ned, tørst, drikker sukkerdrikke, og så videre. Til slutt blir en blind. Om ikke andre komplikasjoner tar en i tillegg. https://www.nettavisen.no/nyheter/drakk-28-bokser-red-bull-daglig---ble-blind/3422815092.html https://www.tv2.no/a/9064361/ Anonymkode: 5bbc8...158
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #5 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det verste med disse drikkene er først og fremst sukkerinneholdet. Drikker en mye sukkerholdig drikke, som brus, eller energibrus, så får ikke kroppen nok væske til å bryte ned sukkeret. Da blir en tørst igjen, drikker mer sukkerdrikke, kroppen trenger enda mer væske for å bryte ned, tørst, drikker sukkerdrikke, og så videre. Til slutt blir en blind. Om ikke andre komplikasjoner tar en i tillegg. https://www.nettavisen.no/nyheter/drakk-28-bokser-red-bull-daglig---ble-blind/3422815092.html https://www.tv2.no/a/9064361/ Anonymkode: 5bbc8...158 Om du drikker 28 hver dag ja! Ikke om du drikker 1 eller 2 om dagen! Det er STOR forskjell!! Anonymkode: 25efa...adb
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #6 Skrevet 5. september 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan vet du at han drikker bare en monster i uka da? Tror du at han er ærlig på det, når han allerede trosser hva du har sagt er lov og ikke? Anonymkode: dc8c4...91b Nei, du vet, tenåringer flest er engler og lyver aldri. De sier titt og ofte at mamma, og pappa, har rett og trasser aldri foreldrene sine. Anonymkode: 5bbc8...158
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #7 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Om du drikker 28 hver dag ja! Ikke om du drikker 1 eller 2 om dagen! Det er STOR forskjell!! Anonymkode: 25efa...adb Det er stor forskjell på om du bare drikker sukkerholdig drikke over lang tid eller om du sjelden drikker sukkerholdig drikke, ja. Anonymkode: 5bbc8...158
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #8 Skrevet 5. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det verste med disse drikkene er først og fremst sukkerinneholdet. Drikker en mye sukkerholdig drikke, som brus, eller energibrus, så får ikke kroppen nok væske til å bryte ned sukkeret. Da blir en tørst igjen, drikker mer sukkerdrikke, kroppen trenger enda mer væske for å bryte ned, tørst, drikker sukkerdrikke, og så videre. Til slutt blir en blind. Om ikke andre komplikasjoner tar en i tillegg. https://www.nettavisen.no/nyheter/drakk-28-bokser-red-bull-daglig---ble-blind/3422815092.html https://www.tv2.no/a/9064361/ Anonymkode: 5bbc8...158 Men seriøst, er man så dum at man drikker 28 bokser med redbull daglig , får man bare ha det så godt. Anonymkode: dc8c4...91b
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #9 Skrevet 5. september 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det verste med disse drikkene er først og fremst sukkerinneholdet. Drikker en mye sukkerholdig drikke, som brus, eller energibrus, så får ikke kroppen nok væske til å bryte ned sukkeret. Da blir en tørst igjen, drikker mer sukkerdrikke, kroppen trenger enda mer væske for å bryte ned, tørst, drikker sukkerdrikke, og så videre. Til slutt blir en blind. Om ikke andre komplikasjoner tar en i tillegg. https://www.nettavisen.no/nyheter/drakk-28-bokser-red-bull-daglig---ble-blind/3422815092.html https://www.tv2.no/a/9064361/ Anonymkode: 5bbc8...158 Hun mistet jo ikke synet pga redbull, men fordi hun var overvektig Anonymkode: dc8c4...91b
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #10 Skrevet 5. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men seriøst, er man så dum at man drikker 28 bokser med redbull daglig , får man bare ha det så godt. Anonymkode: dc8c4...91b Har ikke noe å si om det er Red Bull (med sukker), Coca Cola (med sukker) eller annen sukkerholdig drikke. Det er sukkeret som gjør det. Anonymkode: 5bbc8...158
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #11 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hun mistet jo ikke synet pga redbull, men fordi hun var overvektig Anonymkode: dc8c4...91b Nei. Hun mistet synet fordi kroppen ikke klarte å håndtere alt sukkeret i kroppen. Det ble etter hvert for høyt sukker i blodet, noe som gjør at blodet får høyere pH-verdi. Det igjen skader cellene i kroppen. I tillegg får du denne... hva heter det igjen. Normalt går væske inn i cellene, men når det blir mye sukker i kroppen går væske fort ut av cellene og inn i blodet i stedet. Så alt tar skade. Overvekten var et symptom på at hun fikk i seg for mye sukker. Anonymkode: 5bbc8...158
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #12 Skrevet 6. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kanskje 1 Monster i uka. Verste fall 2. Han vet han ikke får lov, men skjønner samtidig det er vanskelig når vennene gjør det. Jeg sier tydelig fra at det er uakseptabelt, men kan en Monster i uka skade? Han er som sagt 13 år (vet det er 14 års grense, men kompisene får kjøpt) Anonymkode: 94087...11b Du får finne ut hvor han skaffer penger, og stoppe den krana? Anonymkode: d55e2...e4c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #13 Skrevet 6. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke 14 års grense, men de er ikke anbefalt til barn under 14. En monster inneholder ikke mer koffein enn en kopp kaffe, men kombinasjonen koffein og sukker kan bli litt voldsom for et barn. I utlandet er det mye mer koffein i dem, og det er greit å være klar over, særlig om det handles i Sverige. Men en normalt frisk unge tar ikke skade av en, de skrekkhistoriene man hører er gjerne ungdommer som har drukket mange på kort tid Unødvendig er de da, og jeg liker de ikke, det vet min 16-åring, men han kjøper de innimellom for det. Anonymkode: 307a8...b02 I følge innholdsfortegnelsen tilsvarer koffeinmengden 4 kopper kaffe. 1 kopp svart kaffe inneholder 40 mg koffein, 1 monster på 500 ml inneholder 160 mg. På ungdomsskolen til våre barn har de brusautomat som inneholder Monster i ulike varianter. Kjenner at det gjør meg irritert. Det bør ikke være brusautomater på skolen, og i alle fall ikke med energidrikker. Anonymkode: a18b0...3b7
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #14 Skrevet 6. september 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: 1 kopp svart kaffe inneholder 40 mg koffein Anonymkode: a18b0...3b7 https://www.fhi.no/ml/kosthold/fakta-om-koffein/ Anonymkode: 5bbc8...158
steinbukk30 Skrevet 6. september 2020 #15 Skrevet 6. september 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: I følge innholdsfortegnelsen tilsvarer koffeinmengden 4 kopper kaffe. 1 kopp svart kaffe inneholder 40 mg koffein, 1 monster på 500 ml inneholder 160 mg. På ungdomsskolen til våre barn har de brusautomat som inneholder Monster i ulike varianter. Kjenner at det gjør meg irritert. Det bør ikke være brusautomater på skolen, og i alle fall ikke med energidrikker. Anonymkode: a18b0...3b7 Seriøst!? Ta det i FAU. Uakseptabelt.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #16 Skrevet 6. september 2020 Det finnes jo masse energidrikk uten sukker da, hvis det er sukkeret dere er redd for. Anonymkode: 10f4a...b49
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #17 Skrevet 6. september 2020 Ikke krise.. Anonymkode: e3b01...435
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #18 Skrevet 6. september 2020 Selvsagt hadde det vært best om han kuttet ut dette. Men helt ærlig synes jeg ikke dette er noe å lage styr for. Det finnes mange viktigere kamper å kjempe. Husker jeg også synes det var skikkelig kult å gå rundt med battery- boks da jeg var på den alderen for maaange år siden. Jeg drikker aldri energidrikker i dag. Anonymkode: f4354...acd
Anonym bruker Skrevet 6. september 2020 #19 Skrevet 6. september 2020 18 hours ago, Anonym bruker said: Kanskje 1 Monster i uka. Verste fall 2. Han vet han ikke får lov, men skjønner samtidig det er vanskelig når vennene gjør det. Jeg sier tydelig fra at det er uakseptabelt, men kan en Monster i uka skade? Han er som sagt 13 år (vet det er 14 års grense, men kompisene får kjøpt) Anonymkode: 94087...11b er neppe farlig Anonymkode: 02d79...7af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå