Gå til innhold

Neste bok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kresen på bøker. Liker best forfatteren John Grisham og har lest alle bøkene hans. Så noe i samme stil ville vært bra. Jeg har forsøkt mange bøker, men de har ikke fenget meg nok til at jeg leser mer enn de første kapitlene. 

Forslag basert på hva jeg liker?

Anonymkode: 48cb2...7ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krimbøkene til Ken Follett kan minne litt om Grisham. 

Litt usikker på om det kan defineres som kresent å foretrekke advokatkrim fra kioskhylla egentlig. 

Anonymkode: 638c9...1d4

Skrevet

Det er jo vanskelig å si før man har prøvd. Jeg har lest ekstremt mye krim, noen er bra fordi de er velskrevet, andre fordi de har humor og fengende karakterer osv. F.eks. Er jeg veldig glad i Jørgen Jæger sine bøker og Eistein Hanssen sine. Hovedproblemet mitt er at jeg sluker bøker, så en bokserie på 5-8 bøker er ofte unnagjort på 1-2 måneder (fortere om sommeren), så må jeg finne en ny. Du må jo bare prøve deg litt fram og være åpen for nye karakterer og andre skrivestiler. Kanskje Harland Coben sine bøker?

Anonymkode: 73a38...290

Skrevet

Jeg har ikke lest forfatteren du nevner, men jeg vil på det varmeste anbefale Agnes Lovise Matre sine bøker. Hun skriver en type krim som kunne skjedd i hvilket som helst småmiljø i Norge. Veldig lett å kjenne seg igjen i, og da blir det veldig nært og sårbart på en måte. 

Anonymkode: f089f...23e

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke lest forfatteren du nevner, men jeg vil på det varmeste anbefale Agnes Lovise Matre sine bøker. Hun skriver en type krim som kunne skjedd i hvilket som helst småmiljø i Norge. Veldig lett å kjenne seg igjen i, og da blir det veldig nært og sårbart på en måte. 

Anonymkode: f089f...23e

Oh, ikke HI, men takk for tips! Er alltid på jakt etter god krim 😊

Anonymkode: 73a38...290

Skrevet

Greg Iles, kanskje? Usikker på om bøkene er oversatt til norsk, da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...