Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Tenåring ødela mobilen. Det var på en dum måte som vitner om at hun ikke tar vare på mobilen, mer enn et uhell. Han tror han kan velge seg noe nytt og mener 5000 er ingenting og det må være greit. Jeg sier at når de tar så dårlig vare på tingene får de ha en litt kjip telefon en liten stund og det skal spares i felleskap til en ny i dyr prisklasse. Ungdommen er rystet..😌 Med kjip, mener jeg en IPhone 6 eller 6s på Finn. Anonymkode: f88fd...a19
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 Nei, du er absolutt ikke streng, men synes en IPhone 6 eller 6s er for bra og. Hadde gitt hun en gammel virkelig kjip en, ingen IPhone Anonymkode: 8a910...0ea
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 Da må jeg være diktator eller noe slikt, mine unger fikk den første mobilen og alt utover det har de måtte kjøpe selv. Den første var heller ikke god, vi er ikke fan av samsung for å si det slik. Men de fikk mobil før jeg egentlig syns det var greit ( trøbbel med faren og de tengte den tryggheten på vei hjem fra skolen. Han har ikke samvær med de) Anonymkode: ae433...7b6
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #4 Skrevet 5. september 2020 Jeg er enig med deg!! Anonymkode: 45161...c1c
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #5 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Da må jeg være diktator eller noe slikt, mine unger fikk den første mobilen og alt utover det har de måtte kjøpe selv. Den første var heller ikke god, vi er ikke fan av samsung for å si det slik. Men de fikk mobil før jeg egentlig syns det var greit ( trøbbel med faren og de tengte den tryggheten på vei hjem fra skolen. Han har ikke samvær med de) Anonymkode: ae433...7b6 Må også legge til at ungene ikke syns dette er noe unormalt. De har heller aldri klaget over at de måkjøpe selv. Trenger de penger fort må de jobbe hos besteforeldre, de er vist bedre arbeidsgivere enn meg 🤭 Anonymkode: ae433...7b6
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #6 Skrevet 5. september 2020 Det at ungen din blir rystet over dette, tyder på at du ikke har vært streng nok hittil i oppveksten. Så nå er det virkelig på tide. Anonymkode: a8442...965
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #7 Skrevet 5. september 2020 iPhone 6 var da virkelig raust synes jeg! Min hadde fått den eldste androidtelefonen jeg hadde funnet om han/hun hadde oppført seg så dust. Anonymkode: ab0ee...122
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #8 Skrevet 5. september 2020 Synes du går for en for bra "kriseløsning" som egentlig ikke lærer tenåringen særlig mye. Du er vel heller for lite streng enn for streng... Anonymkode: faccb...2ff
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #9 Skrevet 5. september 2020 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenåring ødela mobilen. Det var på en dum måte som vitner om at hun ikke tar vare på mobilen, mer enn et uhell. Han tror han kan velge seg noe nytt og mener 5000 er ingenting og det må være greit. Jeg sier at når de tar så dårlig vare på tingene får de ha en litt kjip telefon en liten stund og det skal spares i felleskap til en ny i dyr prisklasse. Ungdommen er rystet..😌 Med kjip, mener jeg en IPhone 6 eller 6s på Finn. Anonymkode: f88fd...a19 Du er ikke for streng. 5000 er mye penger. Anonymkode: 45ab0...6a4
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #10 Skrevet 5. september 2020 Mine blir uten telefon til ny er spart opp. Sånn lærer de å ta vare på tingene sine Anonymkode: 9bb05...e3a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #11 Skrevet 5. september 2020 Her kjøpte vi et Lenovo nettbrett til jul når hun var 8. Vi sa at ble det ødelagt måtte hun spare til en ny en selv. Det tok et halvt år før hun ødela den(var veldig uforsiktig) ... Hun sparte selv til en iPad. Solgte gamle leker, sparte bursdagspenger og penger hun fikk av oss og besteforeldre. Sparte til hun hadde 4000 kr og ville da kjøpe en brukt iPad:) Ville ikke bruke alle pengene hun hadde spart. Hun har lært av å ta ansvar over ting hun eier. Kjempe forsiktig med den «nye» iPaden. Hun er 9 år. Så nei synes ikke du er litt streng en gang 😅 Jeg hadde kjøpt den billigste på Elkjøp å latt tenåringen spare og jobbe selv for en dyrere. Når du selv spinker/sparer og legger innsats i å oppnå et mål, så lærer man mye. Er en stolthet i det Anonymkode: 736f4...4f6
Pobie Skrevet 5. september 2020 #12 Skrevet 5. september 2020 Synes absolutt ikke du er streng. Han burde jo egentlig ikke fått noenting til han har spart opp til mobil selv, men hvis han MÅ ha mobil ville jeg kjøpt den billigste mobilen jeg fant til han. Har møtt tenåringer helt uten konsept om penger som mener foreldrene har plikt til å dele ut penger i hytt og vær mens de sløser og er uforsiktige. Så skal de ut i den virkelige verden og takler ikke den virkelige verden Foreldrene gjør ikke barna sine en tjeneste ved å oppføre seg som deres personlige bank altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå