GÃ¥ til innhold

Er det bare mine barn som blir umulige av EN innedag?🤯

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn på 5år og 6år. To barn som vanligvis går svært godt overens men som ved EN innedag blir små terrorister. I dag har vi bare vært inne, ikke gjort noe spesielt. Vanligvis leker de fint sammen og med sine ting. De er veldig kreative sammen da de er såpass jevngamle. Ved en innedag blir de to kranglefanter, masekopper, høylytte ,små sladrehanker. Det er nok av at den ene ser på den andre, og det sladres til den store gullmedalje. Innestemme har den minste ikke hørt om og det små sutres jevne mellomrom. 

Vi pleier som oftest å reise bort til andre med barn, eller ha besøk. Eller så er vi ute å sykler eller får ut energien deres fysisk. Tydeligvis bare vi voksne som setter pris på en rolig dag hver 6 uke😅. 

Flere som har det sånn?

Anonymkode: 085d0...610

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er veldig rolig, så går veldig fint

Anonymkode: 59019...cf3

Skrevet

Har 3 kids med mye energi!!! Dager der det regner og blåser sidelengs er krevende, for å si det sånn. De må ut hver dag uansett. 

Anonymkode: 15f0d...436

Skrevet

Tror aldri vi har hatt en innedag med ungene ;)

Har fire barn, og det er først mot slutten av ungdomsskolen en innedag i ny og ne har blitt praktisert. 

Ikke alltid jeg har vært ute med dem da, de kan fint være ute å leke på egenhånd. Vi har hage, trampoline, sandkasse osv ute, en lekeplass i gata og naboer å leke med så de er gjerne ute en tur uansett hva jeg ønsker.

Akkurat nå er de to yngste (som det bare er 1,5 år mellom) utenfor her sammen med tre nabobarn, sparkesykkel, gatekritt, rulleskøyter osv. De planlegger å være ute til kl åtte.

Anonymkode: 59005...6ca

Skrevet

Nei, dei blir både rastlause og slitsomme av å vere inne heile dagen. Barn er ikkje akkurat skapt for sofasliting. Mine er eit par år eldre enn dine, og kan heldigvis sendast ut med syklane utan at vi er med om vi har mykje vi skulle gjort inne. Men dei vil helst at vi vaksne er med i helgene. 

Skrevet

Har 4 barn fra 1-9 år, og innedag er aldri aktuelt her i huset😅 Vi må ut en tur uansett vær, ellers blir det fullstendig kaos og krangling inne...

Anonymkode: 89c09...60e

Skrevet

Ikke bare dine, nei. Mine ble som gale bavianer av å være for mye inne. Helt opp til ca tiårsalderen 🤪

Skrevet

Jeg har hatt barnet mitt inne 4 dager denne uken pga han var litt forkjølet men i god form. Det gikk helt fint men han er 8 år da. Han fikk spille ekstra og se på tv. 

Anonymkode: 2d009...122

Skrevet

Mine blir helt pyton av å ikke komme seg ut. Ikke bare blir det mye armer og bein fordi de ikke får brukt energien sin, men de blir atale, kranglete.

Anonymkode: 6ec66...035

Skrevet

Nei, de må ut en tur for å ikke bli helt spinnville. Det hender vi glemmer det (f.eks hvis det er trøstesløst regn en hel søndag og det er deilig å surre rundt innendørs). Men da får vi straffa vår når det er leggetid. Det er som om de har ligget til lading og bare har masse oppspart energi som bare må ut før dagen er over.

De er sju og ti. 

Skrevet

Skjønner ikke det der, jeg. Her er ungene bare rolige og elsker å være inne. Må mase for å få dem ut innimellom. Bare rolige hobbyer. Tegning, lesing, pusling, perling, leke med dukker... det blir krangling hver gang vi insisterer på å går tur ute.

Anonymkode: 8f1ec...2e0

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke det der, jeg. Her er ungene bare rolige og elsker å være inne. Må mase for å få dem ut innimellom. Bare rolige hobbyer. Tegning, lesing, pusling, perling, leke med dukker... det blir krangling hver gang vi insisterer på å går tur ute.

Anonymkode: 8f1ec...2e0

Du skjønner ikke at barn er forskjellige? 

Det var rart. 

Anonymkode: a4896...700

Skrevet

Vi har begge varianter. De er heldigvis så store de som MÅ ut at de klarer seg alene. Vi andre er mer komfortmennesker og benytter oss mer av godværsdager. 😜

Anonymkode: deaf4...1be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...