Gå til innhold

Hvorfor blir skolebilder sjelden bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker jo det fra egne skolebilder, og synes det samme når jeg ser på skolebilder av ungene...De er søte, men det kommer ikke alltid så godt frem der!

Er det noen av skolefotografene som har lite barnetekke, eller lite blikk for gode bilder? Eller handler det mest om at de har så dårlig tid, alt må skje fort, fort, fort? 

Anonymkode: 788aa...7e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har nesten bare fått bra bilder vi...

Anonymkode: d48cd...1b1

Skrevet

Alldeles ikke min erfaring at det er dårlige bilder! Har fått kjempefine bilder, fotografen fikk t.o.m min ekstremt sjenerte sønn til å smile trygt på førsteklassebildet. Og skolebildene av meg fra ungdomsskolen og vgs, er av de få bildene jeg ikke er misfornøyd med.

Anonymkode: 4020e...c95

Skrevet

Ikke alle fotografer er like flinke med unger, og av og til så går det litt for fort, og noen unger blir helt satt ut av situasjonen uansett om fotografen er superflink og det er ansatte der som ungen er trygg på.

Anonymkode: e5af2...b82

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husker jo det fra egne skolebilder, og synes det samme når jeg ser på skolebilder av ungene...De er søte, men det kommer ikke alltid så godt frem der!

Er det noen av skolefotografene som har lite barnetekke, eller lite blikk for gode bilder? Eller handler det mest om at de har så dårlig tid, alt må skje fort, fort, fort? 

Syns mine unger ble fine på alle bildene, bare at han ene nekta å gre håret ca hele sjette klasse 😳 Så jeg kan neppe klandre fotografen! 

Skrevet

Har innimellom samme erfaring og tror det ligger i den «tvangssmilingen». Noen unger vil gjerne smile på en bestemt måte/ikke smile i det hele tatt, men så er gjerne disse fotografene litt for morsomme/teite, og så tar de bildet akkurat når de begynner å smile/le ordentlig. Det blir sjeldent helt vakkert.

Spesielt da hvis det er en av disse fotografene som har dårlig tid og det blir tatt veldig få bilder.

Anonymkode: 933c2...013

Skrevet

Synes 1 klassebildet vi fikk var kjempe fint jeg! og barnehage fotografen har fått skikkelig fine søskenbilder når de begge gikk der. 

Anonymkode: 2792c...ebe

Skrevet

Lite tid pr. barn og utrolig herlige bakgrunner.

Anonymkode: 12308...83b

Skrevet

Skolebildene av mine barn har vært kjempefine, så jeg kjenner meg ikke igjen. 

(Skolebildet av meg selv var ikke så kjempefint, men det handler vel mest om at jeg er akkurat så gammel at vi alle ble tatt bilde av sittende ved en pult, med en oppslått bok foran oss og en blyant i hånda. Jeg husker at "frøken" - som vi kalte henne -  var så opptatt av å få fram det rette blyantgrepet at smilet ble temmelig stivt.)

Skrevet

Jeg er hvertfall utrolig fornøyd med barnehagebildene til gutten min, fine og naturlige smil 🙂. I barnehagen jeg jobber i hadde vi en helt elendig fotograf en gang, barna måtte stå å posere med hendene under haken, hodet på skakke, å liggende på bakken med blomst i munnen, det såg helt forferdelig ut å alle barna ble veldig anstrengte på bildene. 

Anonymkode: 8725a...460

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er hvertfall utrolig fornøyd med barnehagebildene til gutten min, fine og naturlige smil 🙂. I barnehagen jeg jobber i hadde vi en helt elendig fotograf en gang, barna måtte stå å posere med hendene under haken, hodet på skakke, å liggende på bakken med blomst i munnen, det såg helt forferdelig ut å alle barna ble veldig anstrengte på bildene. 

Liggende på bakken med blomst i munnen, det er ikke mulig, e dauer, hahaha

Anonymkode: e5af2...b82

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Liggende på bakken med blomst i munnen, det er ikke mulig, e dauer, hahaha

Anonymkode: e5af2...

Ja eller kanskje det var ett strå, å blomster bak øret , jeg tror ikke det var mange av foreldrene som kjøpte bildene det året 😂

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Her har vi vert utrolig fornøyd både med barnehagebilder, 1 klasse bildene og 7 klasse bildene, minste går nå i 1 klasse, mens de andre 2 går nå i 9 klasse og 2 klasse videregående

Anonymkode: a595a...224

Skrevet

Da er det kanskje bare jeg som har vært uheldig? Ble ikke et eneste fint skolebilde av meg, og synes stort sett bildene av barna har blitt "stive". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...