Gå til innhold

Forkjøla tenåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor «lav» grense har dere for å være hjemme fra skolen? 17 åringen har halsvondt og tett nese. Kom litt plutselig. Burde han tatt test? Syns dette er vanskelig 🙄

Anonymkode: 12469...3f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal være hjemme til symptomfri. 

Anonymkode: ef26c...04e

Skrevet

Snakk med skolen. Her har jeg holdt barna hjemme ved den type symptomer, mens andre barn er på skolen. Jeg hørte derfor med læreren og fikk beskjed om bare å sende når almenntilstanden var bra og feberen gått ned for det gjorde alle andre🙄 

Her kan forøvrig ikke klassene på samme trinnet blandes i fag. Men, de er alle samlet på samme lekeområdet i friminuttene hvor de leker kanonball og sparker fotball🤷‍♀️

Er det rart smittereglene ikke overholdes når det er så mye inkonsekvens? 

Anonymkode: 27845...5ba

Skrevet

her får man sende så lenge man ikke har feber og allmenntilstanden er bra, dette er reglene skolen har, mine går på barneskolen og Videregående

Anonymkode: 191f7...baf

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

her får man sende så lenge man ikke har feber og allmenntilstanden er bra, dette er reglene skolen har, mine går på barneskolen og Videregående

Dette er da normalen før koronaen inntraff og absolutt ikke anbefalingene til FHI. Er det rart at folk begynner å bli mer slepphendt med smitteværn når skolene gir f...?

Bare for å ha det presisert så har både skolen til mine og i alle fall en Oslo-skole (barna til en kollega) samme regelen skjønne det den som kan...🤷‍♀️

Skrevet

På skolen jeg jobber, VGS, får INGEN lov til å møte opp om man har det minste snev av symptomer. Elevene får fraværet registrert som hjemmeskole slik at det ikke kommer på vitnemålet, dette er retningslinjer fra UDIR. Dun tenåring skal holde seg hjemme, og helst teste seg. Vi kan ikke kreve test av elever, men vi voksne må teste oss og framlegge negativt resultat + være frisk før vi får gå på jobb igjen. Synes det er fornuftig, for i skolen blir fort veldig mange smittet hvid én er syk.

Anonymkode: f8df2...82d

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå må du slutte med å tulle rundt her inne og slenge ut av deg svada

Anonymkode: 17038...064

Skrevet

Det er utrolig irriterende når snørrete barn med halsvondt osv blir sendt både på skole og i barnehagen. Det er årsaken til at hele heimen her må være hjemme nå, for vi er blitt smitta av andre som ikke har tatt slikt mer seriøst. 

Anonymkode: 70c8c...d48

Skrevet

Man får ikke møte opp i vgs med noen form for symptomer. Se det an litt og kontakt eventuelt for testing etter et par dager. Man skal ha en symptomfri dag før man kommer tilbake. 

Det holder forøvrig at foresatt skriver en egenmelding, og så tar ungen kontakt med sine faglærere og får oversikt over hva som skal gjøres og gjør den jobben selv. Da får han ikke fravær av noe slag,og havner heller ikke bak de andre. 

Anonymkode: 848d7...db3

Skrevet

Bare dårlige foreldre sender småsyke barn og ungdom på skole og barnehagen nå. 

Anonymkode: 4fa71...cb9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå må du slutte med å tulle rundt her inne og slenge ut av deg svada

Anonymkode: 17038...064

Nå er faktisk dette tilfelle på både skolen til mine barn og en kollega... Så svada tror nok jeg det dessverre ikke er.

Skrevet

Her er det nulltoleranse. Mitt barn var litt snørrete å nøs, så han fikk ikke komme. Var borte fra skolen ei uke.

Anonymkode: 39a8e...6ee

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er faktisk dette tilfelle på både skolen til mine barn og en kollega... Så svada tror nok jeg det dessverre ikke er.

Da ville jeg rapportert det inn. Reglene for fravær og gult nivå kommer fra regjeringen, skolene kan faktisk ikke finne på egne regler, det har de ikke lov til.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

På skolen jeg jobber, VGS, får INGEN lov til å møte opp om man har det minste snev av symptomer. Elevene får fraværet registrert som hjemmeskole slik at det ikke kommer på vitnemålet, dette er retningslinjer fra UDIR. Dun tenåring skal holde seg hjemme, og helst teste seg. Vi kan ikke kreve test av elever, men vi voksne må teste oss og framlegge negativt resultat + være frisk før vi får gå på jobb igjen. Synes det er fornuftig, for i skolen blir fort veldig mange smittet hvid én er syk.

Herregud glad de ikke har sånn naziregler på skolen til sønnen min. Sønnen min ble kraftig forkjølet å hadde feber,hadde han hjemme 3 dager etter feber. Da rennet det forsatt litt fra nesen og var forsatt tett i nesen,men kan da virkelig ikke holde hjemme i 2 uker pga det! Leverte han på skolen å de sa ingenting på det.

Anonymkode: e0735...ec3

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Herregud glad de ikke har sånn naziregler på skolen til sønnen min. Sønnen min ble kraftig forkjølet å hadde feber,hadde han hjemme 3 dager etter feber. Da rennet det forsatt litt fra nesen og var forsatt tett i nesen,men kan da virkelig ikke holde hjemme i 2 uker pga det! Leverte han på skolen å de sa ingenting på det.

Det er ikke lov, uansett hva du personlig måtte mene. Les selv.

https://www.udir.no/kvalitet-og-kompetanse/sikkerhet-og-beredskap/informasjon-om-koronaviruset/trafikklysmodell-for-smitteverntiltak-for-barnehager-og-skoler/#153736

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo det er det! Melby sa at litt rest av forkjølese var helt greit så lenge almentilstanden er bra. Så hun sa det var helt greit å gå på skolen om nesen forsatt renner litt eller om du forsatt hoster litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...