Gå til innhold

Koldtbord til 17 personer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så fremt det ikke blusser opp skikkelig med corona så skal jeg ha en familie get together i Desember. Det er mitt år. Vi har en slik på rundgang.  Corona tiden har gjort noe med økonomien så derfor vil jeg planlegge tidligst mulig! 

Vi blir 10 voksne og 7 barn. Bare så det er skrevet så er alle barna på samme skole til daglig og alle voksne har arbeid hjemmefra. Ellers hadde jeg nok ikke turt å ha et selskap. Vi skal også feire  "gamlemor" i familien, dette blir nok hennes siste feiring om ikke helsa snur! 

Vi er en storspist familie og jeg ver at koldtbord alltid er en suksess! Spørsmålet er da om jeg skal kjøre enkel variant å kjøpe Firstprice karbonader eller lage de selv og fryse de ned? Skal jeg kjøre på med Firstprice fiskekaker eller koke laks og servere avkjølt? Kald ribbe. Jeg tenkte også på ostefat og spekefat. Kylling klubber. Potetsalat. Brød og lefse. Pynt i form av frukt og grønt. Sterk sennep, og surkål. 

Blir dette nok variasjon? Noe som mangler eller bør/kan endres? Noe jeg har glemt? 

Hvis jeg planlegger godt nok så vil kanskje ikke alle se at jeg har hatt det litt hardt i år..? Jeg vet at vi er flere om det, så en god feiring har vi alle godt av! 

Det blir de "vanlige" småkakene jeg pleier å ha til jul til dessert. Dessuten tenkte jeg å lage en kinder bueno kake. Da blir nok barma henrykte! 

Kaffe, te, saft og litt brus/farris. 

Kan jeg greie dette ved å gjøre klar å kjøpe inn enkelte ting på forhånd? Uten å bli raka fant? Å be alle spleise blir faktisk for flaut for meg... 

Jeg vil virkelig greie dette! 

Noe gode forslag fra alle dere hadde jeg virkelig satt pris på! 

Anonymkode: 228b2...e4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke First Price! Aldri First Price. Alltid hjemmelaget om det kan være et alternativ. 

Veldig mye kan du gjøre klart nå og fryse det. Kjøpe inn litt og litt av drikken, husk å sjekke holdbarhetsdato. 

Ribbe og surkål kommer ofte på tilbud når julen nærmer seg så det ville jeg vente med å kjøpe. 

Jeg syns det høres ut som du planlegger å servere mye godt. Håper dere får til å holde festen deres. 

Anonymkode: 115b0...05c

Skrevet

Jeg hadde ikke kommet på koldtbord om status er som den er med korona. Verste smittespreder. 
Menyen er grei den om smitten ikke utgjør noen fare. 
Jeg har aldri så mye på koldtbord. Varme karbonader, pølser til unga (og litt potetstappe til dette for de som vil) Roastbeef, potetsalat, røkelaks og eggerøre. Så har jeg grønn salat og oliven og feta i egne skåler for de som vil ha dette i salaten. Baker gjerne rundstykker også. Og litt ost og kjeks. 
Noen ganger lager jeg skinke og brokkoli pai. Det går alltid tomt. 

Anonymkode: ba26c...1d7

Skrevet

Men du? Dette høres jo både travelt og dyrt ut. Kan dere ikke ha med en rett hver til koldtbordet, fra og med i år? Hvis flere har fått det trangere skal du ikke se bort fra at det er en ønsket løsning. Høres ellers ut som en super fest for meg! 

Anonymkode: 2aaf5...b0d

Skrevet

Hadde aldri spist Koldbord denne tiden, finn på noe annet

Anonymkode: c7555...b0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...