Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Min 10-åring har en venninne som vi har vært litt bekymret for siden de begynte på skolen. Mest fordi hun de første årene kunne si ting som at moren stengte henne inne på badet som straff feks. Familien er ikke ressurssterke. Mor snakker dårlig norsk, far har muligens et handikap og er ikke i fast jobb. Far gjør klumsete tilnærmelser ovenfor kvinner i nabolaget. Skjult som forsøk på vennskap, inviterer seg inn på kaffe, sitter i timesvis og viser ingen tegn til å gå. Han kommer med upassende kommentarer, men de er ikke grove nødvendigvis. Kan tolkes både som tilnærming, men også kun som klumsete sosialt. Vår datter er ikke mye sammen med denne venninnen på fritiden, men på skolen leker de nok en del sammen. Vi er ikke tette på familien og ser dem kun ved avslutninger o.l. Vår datter forteller at venninnen hater at foreldrene vil ha henne søt. Hater klærne som er rosa, med blomster, sommerfugler etc. Vil helst bare gå i svart. Har ofte på seg lue for å dekke håret. Ønsker ikke å tiltrekke seg oppmerksomhet. Selv om unger er forskjellig og jenter absolutt ikke trenger å gå rundt og være søte, så er dette så påfallende motsatt. Vår datter liker heller ikke rosa, men har ikke behov for å skjule seg. Ser vi tegnene på et barn som ikke har det bra, eller overtolker vi? Anonymkode: d9edf...f8f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: kjenner du familien godt da? hva med og bli litt kjent med de, siden dere har barn som er gode venner med dems barn. hvor gamle er barna? Anonymkode: 2c709...cc1 De går i samme klasse. Men de er såpass gamle nå at vi ikke inviterer hjem lenger, det finner de på selv. Sees de på fritiden så er det fordi flere av dem er ute og leker. Men alle som vår datter drar ned seg hjem er velkommen. Anonymkode: d9edf...f8f
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 er vel bare og ringe bv hvis du bekymrer deg over henne. de vet nok Anonymkode: 4da20...20f
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #4 Skrevet 5. september 2020 Jeg hadde reagert mer på samtaler om at mor sperret henne inne, enn at hun vil.gå.i svart. Anonymkode: 3f217...ec9
Anonym bruker Skrevet 5. september 2020 #5 Skrevet 5. september 2020 Du burde meldt bekymring da hun snakket om å bli innestengt som straff. At hun er sær på klær og uenig med sine potensielt ressurssvake foreldre er ikke i seg selv bekymringsfullt. Anonymkode: b6b8e...e70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå