Gå til innhold

Hvor mye lån har dere som har samlet inntekt ca. 1.5 mill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 2 mill (på hus verdt 7 mill). Ønsker oss hytte til 2.5 mill. Forsvarlig?

Anonymkode: 5df08...3a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere ikke har studielån eller billån i tillegg, ville jeg ha sagt at det er helt forsvarlig.

Anonymkode: 42f9c...50e

Skrevet

Ingen andre lån nei. Men ønsker ikke (for) stram økonomi.

Skrevet

3,3 mill tror jeg medregnet alt. Hus, biler, campingvogn, studielån

Anonymkode: 0f9ba...bf0

Skrevet

Vi tjener litt mer enn dere da, 1,8 mill, og har lån på 5 mill.

Anonymkode: 982a7...b39

Skrevet

Huslån 600 000, studielån 300 000. 

Anonymkode: d5364...83a

Skrevet

Vi har litt mer, 1,7 mill, har lån på 5,5 (boligverdi på 11 mill).

Anonymkode: b0b07...8d9

Skrevet

1,3 i inntekt, 1,6 i lån. 

Anonymkode: 0eafe...180

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hånlig. Eller dårlig i matte. 
Vi tjener mindre enn dere og har seks millioner i lån. På noe som er verdt åtte millioner. Det går fint. Jeg hadde kjøpt hytte til fire mill. og fremdeles levd godt. 

Anonymkode: 464ad...5c4

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hånlig. Eller dårlig i matte. 
Vi tjener mindre enn dere og har seks millioner i lån. På noe som er verdt åtte millioner. Det går fint. Jeg hadde kjøpt hytte til fire mill. og fremdeles levd godt. 

Anonymkode: 464ad...5c4

Hånlig? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, da går dere konkurs. 4,5 lån samlet er svimlende høyt. Galskap. 

Anonymkode: 1d0b6...64d

Skrevet

Vi tjener litt mer da. Ca 1,8 mill i året. Vi har 6 mill i lån. Det går helt fint. Romslig økonomi. 

Anonymkode: 951b3...f23

Skrevet

Jeg er litt imponert over at man kjenner det romslig eller helt ok med så mye lån ift inntekt? Vi har ca 1,5 inn vi også, og 2,5 i lån. Jeg vil ikke si vi har god råd? Vi har så det går rundt og det er helt ok, men med tre barn er det ikke såååå romslig, altså.

Anonymkode: 67009...545

Skrevet

Vi har 1,9 i årslønn- 4,2 ut. 3 barn. Har ikje spesielt god råd. 

Anonymkode: 0e434...4ff

Skrevet

Altså. Ikke 4,3 ut- men 4,3 mill i lån.

Anonymkode: 0e434...4ff

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt imponert over at man kjenner det romslig eller helt ok med så mye lån ift inntekt? Vi har ca 1,5 inn vi også, og 2,5 i lån. Jeg vil ikke si vi har god råd? Vi har så det går rundt og det er helt ok, men med tre barn er det ikke såååå romslig, altså.

Kanskje dere sløser mer? Folk bruker penger ulikt. Vi har levd med stram økonomi i veldig mange år før det løsnet, og ble vant med et svært nøkternt forbruk. Nå har vi altså 1,7 mill inn og 5,5 mill i lån og har det vi synes er romslig og god økonomi. Men vi bruker f.eks. ikke penger på ting som frisør, kafé, unødig shopping osv slik mange andre gjør. 

Anonymkode: b0b07...8d9

Skrevet

460.000 i inntekt, går straks opp til 570.000. Har om ikke lenge 2,2 mill. i lån, inkl. studielån og fellesgjeld. Da eier jeg en leilighet og en hytte med samlet verdi ca. 5,5 mill. Kommer nok til å leie ut hytta noen uker i året. Må ikke, men greit å spare opp en buffer til vedlikehold om noen år (hytta er ny).

Vi har det helt greit, men ofrer dyre ferier for hytte (vi har reist en del de siste åra, god timing m.t.p. corona, ren flaks). Hytta har allerede steget 350.000 i verdi før den står ferdig, så er ikke bekymret. Anbefaler i hvert fall å kjøpe noe ikke så langt fra hjemme så det går kjapt å dra dit en helg. Vi bruker 2 t dør til dør med buss (1 t med bil, som vi ikke har).

Anonymkode: 1849d...46a

Skrevet

800.000 sånn ca

Anonymkode: b9441...def

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva bruker dere penger på? Vi har det omtrent som dere og har veldig romslig økonomi. 

Anonymkode: c84c7...1ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...