Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Først må jeg understreke at jeg har snakket med sykehuset, så det jeg er ute etter nå er bare erfaring, ikke medisinsk råd. Jeg hadde en kikkhullsoperasjon for 8 dager siden, og har de siste dagene opplevd at det er bitte litt blod på bandasjen når jeg bytter om morgningen. Flere som har opplevd dette? Når stoppet det for dere? Er primært såret i navlen, og jeg tenker at det kanskje kommer av at området blir bøyd og tøyd? Merker også at jeg liksom svir litt i magen/nær sårene hvis jeg står, går eller sitter lenge. Vanlig? Anonymkode: 94d80...ca8
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 I min erfaring er det helt vanlig at operasjonsår kan komme med litt blodvann. Er det større sår, legger man gjerne inn dren for å samle opp væsken som kommer. Når det stopper er vanskelig å svare på - om såret er lite etter kikkhull, vil det vel gi seg ila en dag eller to. Anonymkode: 87be4...9c5
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Har hatt kikkhull operasjoner, og da det samme såret i navlen, 4 eller 5 ganger nå. Min erfaring er at det er det som tar lengst tid å gro. Men så lenge plasteret ikke er gjennomtrukket av blod så kan det være på et par dager i slengen så såret får ro. Anonymkode: a20a7...ffc
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 Takk for svar! Det er jo 8 dager siden, og sårene er fortsatt stripset, og så har jeg sånn bandasje-plaster utenpå. Jeg har fått beskjed om å bytte dem etter dusj, og jeg dusjer jo hver morgen (ikke de første tre dagene). Stripsene ser litt blodige ut. HI Anonymkode: 94d80...ca8
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar! Det er jo 8 dager siden, og sårene er fortsatt stripset, og så har jeg sånn bandasje-plaster utenpå. Jeg har fått beskjed om å bytte dem etter dusj, og jeg dusjer jo hver morgen (ikke de første tre dagene). Stripsene ser litt blodige ut. HI Anonymkode: 94d80...ca8 Ville roet dusjingen noen dager, slik at ting får tid og ro til å lukke seg. Anonymkode: e362e...1ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå