Gå til innhold

Hvilken hunderase var hunden som bet eieren sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stor muskuløs hund, kan jo være mange forskjellige raser. 

Anonymkode: 5848f...568

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper mastiff. Sto stor brun.

Anonymkode: 2b8b2...c4c

Skrevet

Som jeg forsto hadde eierene kranglet og hunden angrep mannen fordi han var truende. Begge parter er i rusmiljø....

Anonymkode: bb48f...cdc

Skrevet

Man burde kanskje heller spørre om hva slags hundeier hunden har, det er den som må bøte med livet for menneskers idioti

Anonymkode: 0e4a2...e59

Skrevet

Det sto at en mann og en kvinne sloss, og at hunden "grep inn".

Regner med det var en blandingshund, det er ikke så mange renrasede hunder i det miljøet.

Anonymkode: e9735...200

Skrevet

Den hunden var en helt!

Iflg øyenvitneskildring: Ruset og argessiv eier yppet til kramgel med dame. Hunden ble urolig og stresset. Eieren BET da hunden sin. Eieren var agressiv og truende på damen, hunden forsvarte damen mot sin egen eier. 

Videre fortelles det at den hunden har vært mishandlet av eieren hele sitt liv. Den tålte det for seg selv, men den valgte å forsvare noen som var svakere. Hun damen. 

Eier begjærer hunden avlivet og politiet effektuerer med en gang. Ikke snakk om å undersøke saken. Den hunden var totalt rettsløs (som alle hunder er) og gav livet sitt for å forsvare noen. 

Anonymkode: afdd5...844

Skrevet

Link? 

Anonymkode: 80deb...b02

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Den hunden var en helt!

Iflg øyenvitneskildring: Ruset og argessiv eier yppet til kramgel med dame. Hunden ble urolig og stresset. Eieren BET da hunden sin. Eieren var agressiv og truende på damen, hunden forsvarte damen mot sin egen eier. 

Videre fortelles det at den hunden har vært mishandlet av eieren hele sitt liv. Den tålte det for seg selv, men den valgte å forsvare noen som var svakere. Hun damen. 

Eier begjærer hunden avlivet og politiet effektuerer med en gang. Ikke snakk om å undersøke saken. Den hunden var totalt rettsløs (som alle hunder er) og gav livet sitt for å forsvare noen. 

😥💔

Anonymkode: 1b477...52f

Skrevet

Den hunden var en helt!

Håper eier samtidig dømmes til å aldri ha dyr igjen. 

Anonymkode: aa958...252

Skrevet

Den hunden var en helt!

For en fantastisk hund som gjorde noe sånt. Den skulle hatt medalje! Er den avlivet? 💔

Anonymkode: a3ad2...c10

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For en fantastisk hund som gjorde noe sånt. Den skulle hatt medalje! Er den avlivet? 💔

Anonymkode: a3ad2...c10

Ja, eieren begjærte den avlivet. (Hunden hadde jo fått han til å tape ansikt aldeles) Og politiet effektuerte. 

Ikke snakk om å utrede hvorfor hunden bet sin egen eier eller undersøke hvilken mishandling det dyret hadde vært gjennom. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

her er det jo eieren som burde bli staffet for dyremisshandling, i flere år og for og ha bitt hunden sin. da hunden prøvde og forsvare kvinnen. hunden gjorde jo ingenting feil men eieren derrimot..hunden burde heller blitt omplasert til folk som vet hva det innebærer og ha en hund med traumer.

Anonymkode: 8035c...3a3

Jeg har tatt i mot mishandlete hunder i 20 år og fått de trygge igjen. 

Den hunden der skulle jeg tatt i mot med åpne armer og brelt ham bort resten av livet hans ❤️

Skrevet

Den hunden var en helt!

Her var det mye hearsay og føleri. Hvis vitnene kan fortelle at hunden har blitt mishandlet hele sitt liv, hvorfor har ikke de samme vitnene grepet inn? Her har noen skapt en tåredryppende historie «tålte det for seg selv, men valgte å forsvare noen som var svakere»! Du tillegger hunden dine egne tanker og følelser. Det er mer sannsynlig at gikk til angrep som respons på at den selv ble angrepet, enn at den tenkte «åh denne damen er liten og forsvarsløs, jeg må beskytte henne mot den store, sterke mannen, selv om det betyr at jeg kanskje må bøte med livet».

Anonymkode: a792c...ba0

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her var det mye hearsay og føleri. Hvis vitnene kan fortelle at hunden har blitt mishandlet hele sitt liv, hvorfor har ikke de samme vitnene grepet inn? Her har noen skapt en tåredryppende historie «tålte det for seg selv, men valgte å forsvare noen som var svakere»! Du tillegger hunden dine egne tanker og følelser. Det er mer sannsynlig at gikk til angrep som respons på at den selv ble angrepet, enn at den tenkte «åh denne damen er liten og forsvarsløs, jeg må beskytte henne mot den store, sterke mannen, selv om det betyr at jeg kanskje må bøte med livet».

Anonymkode: a792c...ba0

Takk for det usedvanlig interessante og opplysende innlegget. Veldig fint at du krøp ut fra under steinen din for å dele dine innsiktsfulle tanker. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for det usedvanlig interessante og opplysende innlegget. Veldig fint at du krøp ut fra under steinen din for å dele dine innsiktsfulle tanker. 

Men, stemmer ikke det anonym over her skriver da? Hvorfor har ikke øyenvitnet anmeldt dette hvis han vet at dyret har blitt mishandlet hele livet? Og forsvarer den svake part? Hunden angriper når den føler seg truet og er angrepet selv...

Så i stede for å lete frem masse teite hersketeknikker når man ser egen argumentasjon ikke holder, så bør man heller tie. 

Anonymkode: b2c2d...6f1

Skrevet

Nå gikk politiet ut og sa hunden var veldig aggrsiv, de måtte selv bruke sånn strømpistol på den. 

Kan godt hende den var "en helt", men om det også var en mishandlet og traumatisert hund kan det godt hende det var der beste at den ble avlivet altså. 

Jeg forsto det som at den var så aggresiv at politiet bare hentet inn eiers tillatelse til å avlive før de gjorde det. De kan vel ikke bare avlive uten å få det? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den hunden var en helt!

Kjenner du personlig til saken? Vet du hvilke skade eieren egentlig fikk? Jeg er fra byen her, og fra ganske sikre kilder har denne historien eskalert til en tåredryppende historie.

De vil selvsagt avlive en hund som biter og henger fast i armen på et annet menneske, så til de grader at den ikke slapp før den ble skutt på med elektrosjokkvåpen. 

Skrevet
17 minutter siden, Twintipp skrev:

Kjenner du personlig til saken? Vet du hvilke skade eieren egentlig fikk? Jeg er fra byen her, og fra ganske sikre kilder har denne historien eskalert til en tåredryppende historie.

De vil selvsagt avlive en hund som biter og henger fast i armen på et annet menneske, så til de grader at den ikke slapp før den ble skutt på med elektrosjokkvåpen. 

Hunden så forresten ut som en bokser. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

ikke meg du siterer men ingen hunder er aggressiv uten en grunn for det. dessuten var det eieren som var aggressiv først, og da er det normalt at hunden reagerer med og forsvare seg. som jeg har lest så hadde eieren ett rusproblem? og angrep en motpart som var kvinne? og hunden reagerer med og forsvare seg fra en eier som har mishandlet hunden over lang tid. og i tillegg hatt en aggresiv holding? her er det eieren som bør bli straffet og ikke hunden. 

Mulig den ikke hadde det bra, det vet jeg ikke. Mulig den er et resultat av mishandling etc, eksen hevder det. 
Men, uavhengig av det så var den aggressiv og en mann ble hardt skadet. 
Rusmisbrukere bør fratas retten til å besitte dyr, de bør begynne der. 
Apropo det med at hunder ikke er aggressive, jeg har sett flere hunder i min tid som flekker tenner, noen har bitt osv, og de har ikke blitt mishandlet. Enhver hund er ikke bare barmhjertelig, selv om de er søte. 

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ikke meg du siterer men ingen hunder er aggressiv uten en grunn for det. dessuten var det eieren som var aggressiv først, og da er det normalt at hunden reagerer med og forsvare seg. som jeg har lest så hadde eieren ett rusproblem? og angrep en motpart som var kvinne? og hunden reagerer med og forsvare seg fra en eier som har mishandlet hunden over lang tid. og i tillegg hatt en aggresiv holding? her er det eieren som bør bli straffet og ikke hunden. 

Hunden ble ikke straffet, den ble avlivet. 

Høres ut som denne hunden har fått nok "straff" i sitt liv, og blitt aggresiv som resultat. 

De tåredryppende historiene dukker alltid opp i noen hunde/dyrevernmiljøer, men verden er ikke sort hvit og noen hunder har det definitivt bedre på de "evige jaktmarker" enn et sted de skal forsøkes rehabiliteres. 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvor er linken?

Her f.eks

https://www.tv2.no/a/11623073/

Men det er jo ikke all info som har kommet i de landsdekkende avisene, og ryktene som går i byen kan man ikke helt stole på, for der blir gjerne en fjær til fem høns... 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man burde kanskje heller spørre om hva slags hundeier hunden har, det er den som må bøte med livet for menneskers idioti

Anonymkode: 0e4a2...e59

Helt enig! Ble den avlivet? 

Anonymkode: 4ef87...c85

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den hunden var en helt!

Stakkar hund :(

Anonymkode: 4ef87...c85

Skrevet

var en Carso eller hva de heter, de er svære, Glad den er avlivet, brått angriper de et barn, da barn gjerne kan leke voldsomt

Anonymkode: c4a3b...3d4

Skrevet
4 timer siden, Twintipp skrev:

Mulig den ikke hadde det bra, det vet jeg ikke. Mulig den er et resultat av mishandling etc, eksen hevder det. 
Men, uavhengig av det så var den aggressiv og en mann ble hardt skadet. 
Rusmisbrukere bør fratas retten til å besitte dyr, de bør begynne der. 
Apropo det med at hunder ikke er aggressive, jeg har sett flere hunder i min tid som flekker tenner, noen har bitt osv, og de har ikke blitt mishandlet. Enhver hund er ikke bare barmhjertelig, selv om de er søte. 

Rusmisbrukere bør ikke fratas retten å ha dyr. Det er ikke slik at rusavhengige er en homogen gruppe der alle er klink kokos. Dyr har en bevist beroligende effekt på mennesker og det finnes mange mange rusavhengige som behandler dyrene sine bra og med den største respekt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...