Gå til innhold

Kan allergi forsvinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var veldig allergisk mot hunder da jeg var 14-23 år. Nå merker jeg mye mindre til allergien. Da jeg var rundt 20 år ble jeg veldig allergisk bare av å være i samme hus som to allergivennlige toypudler. Nå merker jeg lite/ingenting til allergien selv om jeg er i samme hus som en hund (ikke allergivennlig). Kan allergien forsvinne?

Drømmer litt om en gang å få en hund.... Allergien ble oppdaget da jeg var 14 år og vi endelig skulle få oss hund (da hadde jeg ønsket meg hund i mange år). Etter at vi hadde vært på besøk hos hunden ble jeg så rød i øynene og hoven rundt øynene at det så ut som jeg hadde blitt mishandlet...😥

Anonymkode: 754f0...c6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja man kan vokse av seg allergi. Hos meg forsvant laktoseintoleransen.

Anonymkode: e9c31...8f9

Skrevet

Ja, allergi kan både forsvinne av seg selv og man kan plutselig bli allergisk mot ting man aldri har vært allergisk mot før.

Anonymkode: f03f7...edd

Skrevet (endret)

Ja, man kan vokse det av seg, men jeg ville ikke ha tatt sjansen på å skaffe meg hund hvis jeg hadde vært allergisk tidligere. 

Det kan blusse opp igjen, og da er det jo fryktelig leit å måtte gi ifra seg hunden. 

Kan du ikke låne deg en turkamerat-hund, da? Mange som eier hund som sikkert ville sette pris på at den får gå tur med noen. 

Endret av the amazing spidermamma
Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var veldig allergisk mot hunder da jeg var 14-23 år. Nå merker jeg mye mindre til allergien. Da jeg var rundt 20 år ble jeg veldig allergisk bare av å være i samme hus som to allergivennlige toypudler. Nå merker jeg lite/ingenting til allergien selv om jeg er i samme hus som en hund (ikke allergivennlig). Kan allergien forsvinne?

Drømmer litt om en gang å få en hund.... Allergien ble oppdaget da jeg var 14 år og vi endelig skulle få oss hund (da hadde jeg ønsket meg hund i mange år). Etter at vi hadde vært på besøk hos hunden ble jeg så rød i øynene og hoven rundt øynene at det så ut som jeg hadde blitt mishandlet...😥

Anonymkode: 754f0...c6a

Broren min var allergisk mot hunder,  og fikk beskjed om å unngå dem for å muligens kunne «vokse det av seg». Og det skjedde faktisk! Han reagerer fortsatt på flere gressarter og bjørk, men som voksen har han eid hund. 

Anonymkode: 47be4...f96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...