Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 https://www.tv2.no/underholdning/11615586/ Gjelder dette også havregryn? Anonymkode: 417c0...a57
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #2 Skrevet 3. september 2020 Vil tro at siden det er på korn, så spiller det vel ingen rolle om du kjøper brød eller baker selv. Er ikke forskjell på kornet. Anonymkode: 8a1c8...a7f
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #3 Skrevet 3. september 2020 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil tro at siden det er på korn, så spiller det vel ingen rolle om du kjøper brød eller baker selv. Er ikke forskjell på kornet. Anonymkode: 8a1c8...a7f Men kan man få kjøpt brød som ikke innholder slikt korn? Gjelder dette også havregryn? Har hatt masse problemer med magen og reagerer alltid etter brød. Anonymkode: 417c0...a57
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #4 Skrevet 3. september 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men kan man få kjøpt brød som ikke innholder slikt korn? Gjelder dette også havregryn? Har hatt masse problemer med magen og reagerer alltid etter brød. Anonymkode: 417c0...a57 Det finnes i større eller mindre grad i alt korn, men mindre i havre og som regel litt mer i grove melblandinger. Det er gjerne mest i skallet. Anonymkode: f7a7e...e69
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #5 Skrevet 3. september 2020 Endelig en fordel med cøliaki 😂 Anonymkode: 77430...31e
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #6 Skrevet 3. september 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Endelig en fordel med cøliaki 😂 Anonymkode: 77430...31e Haha jeg tror jeg plutselig fikk akutt cøliaki nå. He he.. Hva lager du som erstatning for brød?😅 Anonymkode: 417c0...a57
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #7 Skrevet 3. september 2020 Gjelder dette også knekkebrød? Anonymkode: 417c0...a57
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #8 Skrevet 3. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Gjelder dette også knekkebrød? Anonymkode: 417c0...a57 Det gjelder korn, så med mindre du spiser knekkebrød laget bare av frø (lavkarboknekkebrød) så gjelder det jo. Anonymkode: ed327...9c6
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #9 Skrevet 3. september 2020 Bruker sjeldent erstatning for brød.. for mye i naturlig glutenfritt. Men baker en del frøkknekkebrød og steinalderbrød. Bruker mye egg, salater, har varmmat flere ganger iløpet av dagen. Bruker mye ris da, og det er jo ikke så sundt, men veldig godt 😅 Anonymkode: 77430...31e
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #10 Skrevet 3. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjelder dette også knekkebrød? Anonymkode: 417c0...a57 Ja, selvfølgelig og også mais, ris og pasta. I tillegg kan du finne farlige soppgifter i alt av tørket frukt og i honning. Vi tåler font en del av dissegiftene. Problemet er hvis et blif for mye av dem. Anonymkode: f7a7e...e69
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #11 Skrevet 3. september 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det gjelder korn, så med mindre du spiser knekkebrød laget bare av frø (lavkarboknekkebrød) så gjelder det jo. Anonymkode: ed327...9c6 Du kan finne samme type gifter i alle typer frø, i større eller mindre mengder. Anonymkode: f7a7e...e69
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #12 Skrevet 3. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du kan finne samme type gifter i alle typer frø, i større eller mindre mengder. Anonymkode: f7a7e...e69 Ok problemet mitt er at jeg sliter veldig med magen. Med luft og vekslende avføring. Spiser alltid knekkebrød på morgning så havregrøt også en salt, middag og to knekkebrød til kvelds. Ikke vært plaget med magen før og sånn har jeg spist i Mange år, men brød og knekkebrød får jeg mye luft og plager av når jeg spiser. Bare lurer på om det kan ha noe som helst sammenheng. Uff så slitsomt med all den luften. Aldri hatt det før. Anonymkode: 417c0...a57
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #13 Skrevet 3. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ok problemet mitt er at jeg sliter veldig med magen. Med luft og vekslende avføring. Spiser alltid knekkebrød på morgning så havregrøt også en salt, middag og to knekkebrød til kvelds. Ikke vært plaget med magen før og sånn har jeg spist i Mange år, men brød og knekkebrød får jeg mye luft og plager av når jeg spiser. Bare lurer på om det kan ha noe som helst sammenheng. Uff så slitsomt med all den luften. Aldri hatt det før. Anonymkode: 417c0...a57 Få deg sjekket for crohns og ulcerøs colitt. Anonymkode: d0fab...c51
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #14 Skrevet 3. september 2020 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men kan man få kjøpt brød som ikke innholder slikt korn? Gjelder dette også havregryn? Har hatt masse problemer med magen og reagerer alltid etter brød. Anonymkode: 417c0...a57 Alt korn, sto det jo i artikkelen. Les den da. Anonymkode: b2670...065
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #15 Skrevet 3. september 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Få deg sjekket for crohns og ulcerøs colitt. Anonymkode: d0fab...c51 Har ikke smerter eller diare 😊 Anonymkode: 417c0...a57
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #16 Skrevet 3. september 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alt korn, sto det jo i artikkelen. Les den da. Anonymkode: b2670...065 Ja men det var ikke spørsmålet mitt. Jeg har lest hele artikkelen. Mitt spørsmål var. Finnes det brød uten slike korn? Altså om jeg spiser brød, knekkebrød, havregrøt, pasta osv så vil jo jeg være ganske utsatt for mye giftstoffer hver dag for ikke å glemme mine barn. Anonymkode: 417c0...a57
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #17 Skrevet 3. september 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja men det var ikke spørsmålet mitt. Jeg har lest hele artikkelen. Mitt spørsmål var. Finnes det brød uten slike korn? Altså om jeg spiser brød, knekkebrød, havregrøt, pasta osv så vil jo jeg være ganske utsatt for mye giftstoffer hver dag for ikke å glemme mine barn. Anonymkode: 417c0...a57 Det står jo at det finnes i alle korn, dvs alle korntyper. Anonymkode: ed327...9c6
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #18 Skrevet 3. september 2020 Men de sa i TV2 Hjelper deg at det ikke var noe problem med bygg - og aller mest i havre? Anonymkode: 96cee...158
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #19 Skrevet 3. september 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men de sa i TV2 Hjelper deg at det ikke var noe problem med bygg - og aller mest i havre? Anonymkode: 96cee...158 Sa de det? Jeg og barna spiser havregrøt hver dag. Hmm Anonymkode: 417c0...a57
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #20 Skrevet 4. september 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja men det var ikke spørsmålet mitt. Jeg har lest hele artikkelen. Mitt spørsmål var. Finnes det brød uten slike korn? Altså om jeg spiser brød, knekkebrød, havregrøt, pasta osv så vil jo jeg være ganske utsatt for mye giftstoffer hver dag for ikke å glemme mine barn. Anonymkode: 417c0...a57 Hva lages brød, pasta og knekkebrød av? Anonymkode: b3ec8...bcc
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #21 Skrevet 4. september 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva lages brød, pasta og knekkebrød av? Anonymkode: b3ec8...bcc Er du seriøs? ? Hehe finnes det brød knekkebrød osv uten korn? Noe alternativt Anonymkode: 417c0...a57
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #22 Skrevet 4. september 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Er du seriøs? ? Hehe finnes det brød knekkebrød osv uten korn? Noe alternativt Anonymkode: 417c0...a57 Om jeg er seriøs? Ja, spørsmålet mitt er seriøst. Hva tror du brød, pasta og knekkebrød stort sett er laget av? Så klart går du for bønnemel, kikkertermel og maismel så kan du lage selv. Men, selv havre er korn og kan være utsatt for denne soppen. Samt aller frø som noen tidligere her presiserte... Anonymkode: b3ec8...bcc
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #23 Skrevet 4. september 2020 HI, kanskje du skal omformulere spørsmålet ditt i hovedinnlegget da. Du spør jo om denne soppen er tilstede hvis du baker brød selv. Du ber jo ikke om alternative brødoppskrifter uten mel/korn. Et alternativ som noen bruker, er cloudbread. Det finnes mange oppskrifter på nett. Består av egg, kremost og litt bakepulver (tror jeg). Mye protein, metter godt og er glutenfritt. Anonymkode: 8a1c8...a7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå