Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 På hvilke grunnlag fikk dere det innvilget? Jeg har en bmi på 33, sliter med ledd- og muskelsmerter, dårlig pust, deprimert pga vekt og form, sover dårlig osv. Jeg prøver dietter og mosjon, men vekten bare øker.. Anonymkode: 241e0...efd
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #2 Skrevet 3. september 2020 Svaret på problemet ligget i spørsmålet ditt. Dropp diettene og gå for varig endring. Kutt ut godteri, brus og drittmat og spis vanlig mat. Anonymkode: 227bf...362
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #3 Skrevet 3. september 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Svaret på problemet ligget i spørsmålet ditt. Dropp diettene og gå for varig endring. Kutt ut godteri, brus og drittmat og spis vanlig mat. Anonymkode: 227bf...362 Jeg har gjort det, jeg vet ikke hva mer jeg/vi kan endre på når det gjelder kosten.. Anonymkode: 241e0...efd
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #4 Skrevet 3. september 2020 Jeg fikk dekket for 7 år siden. Forde jeg var overvektig og hadde prøvd "alt". Anonymkode: baa61...9a9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #5 Skrevet 3. september 2020 2 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg fikk dekket for 7 år siden. Forde jeg var overvektig og hadde prøvd "alt". Anonymkode: baa61...9a9 Har du klart å holde vekten? Kriteriene for å få dekket en slankeoperasjon av det offentlige er vel bmi på 35 og tilleggssykdommer eller bmi på 40. Anonymkode: 97915...b12
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #6 Skrevet 3. september 2020 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: På hvilke grunnlag fikk dere det innvilget? Jeg har en bmi på 33, sliter med ledd- og muskelsmerter, dårlig pust, deprimert pga vekt og form, sover dårlig osv. Jeg prøver dietter og mosjon, men vekten bare øker.. Anonymkode: 241e0...efd Dietter funker dårlig, du må forandre livstil varig. Du er vel ikke tung nok? Anonymkode: 37eaf...f49
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #7 Skrevet 3. september 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dietter funker dårlig, du må forandre livstil varig. Du er vel ikke tung nok? Anonymkode: 37eaf...f49 Postet litt fort. Jeg fikk avslag i helsetjenesten for hjelp for overvekt, når jeg hadde ca samme bmi som deg. Men har nå fått godkjent etter å ha bmi på 35 og går på livstilsendingsopplegg. Anonymkode: 37eaf...f49
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #8 Skrevet 3. september 2020 Har du prøvd lavkarbo? Anonymkode: 7de9a...5c7
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #9 Skrevet 3. september 2020 Ikke det du spør om, men jeg lurer på hvordan du tror du skal greie å holde vekten etter en slik operasjon, Hi, hvis du ikke har greid å gjøre gode nok livsstilsendringer før? I så fall så risikerer du jo bare å bli enda sykere, fordi det er et såpass stort inngrep i kroppen som gir livsvarige endringer og risiko for komplikasjoner både etter operasjonen og langtidsvirkninger. Jeg ville forsøkt å komme inn i et organisert opplegg for å gå ned i vekt, der du følges opp over tid. Hva er årsaken til at du går opp, tror du? Anonymkode: 8831c...e34
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #10 Skrevet 3. september 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke det du spør om, men jeg lurer på hvordan du tror du skal greie å holde vekten etter en slik operasjon, Hi, hvis du ikke har greid å gjøre gode nok livsstilsendringer før? I så fall så risikerer du jo bare å bli enda sykere, fordi det er et såpass stort inngrep i kroppen som gir livsvarige endringer og risiko for komplikasjoner både etter operasjonen og langtidsvirkninger. Jeg ville forsøkt å komme inn i et organisert opplegg for å gå ned i vekt, der du følges opp over tid. Hva er årsaken til at du går opp, tror du? Anonymkode: 8831c...e34 La meg gjette, du har aldri vært skikkelig overvektig og tror du har alle svarene fordi du ikke er tykk. Anonymkode: fd0ca...046
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #11 Skrevet 3. september 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: La meg gjette, du har aldri vært skikkelig overvektig og tror du har alle svarene fordi du ikke er tykk. Anonymkode: fd0ca...046 Du gjetter feil... Anonymkode: 8831c...e34
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #12 Skrevet 3. september 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du klart å holde vekten? Kriteriene for å få dekket en slankeoperasjon av det offentlige er vel bmi på 35 og tilleggssykdommer eller bmi på 40. Anonymkode: 97915...b12 Vel jeg var 135 kg før kuren før operasjonen og 128 på operasjonsdagen. Så gikk jeg ned til 73. Og opp til 95. Der er jeg nå. Ønsker meg til ca 80-85. Jobber stadig med det. Men jeg er 40 kg lettete enn før. Og det ert fantadtisk. Anonymkode: baa61...9a9
Jo-lene Skrevet 3. september 2020 #13 Skrevet 3. september 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: La meg gjette, du har aldri vært skikkelig overvektig og tror du har alle svarene fordi du ikke er tykk. Anonymkode: fd0ca...046 Dette var et godt og saklig svar Ts fikk der. Med viktige spørsmål som Ts bør kunne svare på eller i det minste reflektere over før hun søker om, eller vil bli vurdert som aktuell for gastric bypass operasjon.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #14 Skrevet 3. september 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: På hvilke grunnlag fikk dere det innvilget? Jeg har en bmi på 33, sliter med ledd- og muskelsmerter, dårlig pust, deprimert pga vekt og form, sover dårlig osv. Jeg prøver dietter og mosjon, men vekten bare øker.. Anonymkode: 241e0...efd Det er ikke verd risikoen, gå for moderat trening og kosthold isteden. Gjør det noe om du er overvektig? Anonymkode: c6551...233
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #15 Skrevet 4. september 2020 Hadde BMI på 40, astma, høyt blodtrykk og problemer med rygg og knær. Gikk fra 117 til 59, fikk beskjed om å komme meg opp på 65 kilo, 3 år etter har jeg kommet til 64😊 Fikk livet tilbake, går lange fjellturer, er tilbake i jobb og depresjonen er borte. Har ikke angret et sekund❤ Anonymkode: e480f...da6
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #16 Skrevet 4. september 2020 Jeg fikk dekket fedmereduserende kirurgi i mai. Gastric Bypass. Jeg hadde ikke høy nok bmi, men fikk dekket pga annen sykdom. Jeg vil anbefale deg å snakke med fastlegen, og be henne henvise deg. Anonymkode: 632b7...d4e
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #17 Skrevet 4. september 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke det du spør om, men jeg lurer på hvordan du tror du skal greie å holde vekten etter en slik operasjon, Hi, hvis du ikke har greid å gjøre gode nok livsstilsendringer før? I så fall så risikerer du jo bare å bli enda sykere, fordi det er et såpass stort inngrep i kroppen som gir livsvarige endringer og risiko for komplikasjoner både etter operasjonen og langtidsvirkninger. Jeg ville forsøkt å komme inn i et organisert opplegg for å gå ned i vekt, der du følges opp over tid. Hva er årsaken til at du går opp, tror du? Anonymkode: 8831c...e34 Nå er det betydelig større andel som holder vekten etter en operasjon enn etter å ha gått ned selv, av de som har gått ned selv er det bare 5% som holder vekten. Så vidt jeg har forstått endres noe i hormoner og sultfølelse når halve magesekken forsvinner, det skjer ihvertfall en endring i kroppen. Men er ellers enig i at en psykolog må til, de fleste som er sykelig overvektig er det fordi de misbruker mat av en psykisk grunn og det forsvinner ikke i en operasjon. Jeg kjenner flere som er operert og flesteparten av de har gått opp ganske mye i vekt igjen etterpå selv om bare en har blitt like stor som før. Anonymkode: f7fe7...51e
Anonym bruker Skrevet 4. september 2020 #18 Skrevet 4. september 2020 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke det du spør om, men jeg lurer på hvordan du tror du skal greie å holde vekten etter en slik operasjon, Hi, hvis du ikke har greid å gjøre gode nok livsstilsendringer før? I så fall så risikerer du jo bare å bli enda sykere, fordi det er et såpass stort inngrep i kroppen som gir livsvarige endringer og risiko for komplikasjoner både etter operasjonen og langtidsvirkninger. Jeg ville forsøkt å komme inn i et organisert opplegg for å gå ned i vekt, der du følges opp over tid. Hva er årsaken til at du går opp, tror du? Anonymkode: 8831c...e34 Ikkje meg du spør heller. Men det der er berre provoserande å sjå på, om ikkje du sjølv har vore overvektig i mange år før du har "sett lyset" og då burde det stå i teksten. Å få "gode råd" og elles meir eller mindre godt skjulte hint om at det, erre er å ta seg saman får slanke folk som syns det er så fælt med når dei har gått opp to kilo i jula har aldri hjelpt ein einaste overvektig. Det er bevist at slankepperasjonar endrar på hormonsamansetninga i kroppen slik at ein slepp det konstante og ofte veldig intense suget etter mat. Det plar hjelpe på å holde vekta. Anonymkode: 0a03b...863
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå