Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 Noen som har gjort det eller vært i dåp av større bare? Jeg skal døpe min datter på 5 år før jul en gang. Nysgjerrig på hvordan det går til! Anonymkode: 32a31...82f
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #2 Skrevet 3. september 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen som har gjort det eller vært i dåp av større bare? Jeg skal døpe min datter på 5 år før jul en gang. Nysgjerrig på hvordan det går til! Anonymkode: 32a31...82f På samme måte som ved dåp av babyer: du nekter et umyndig individ en grunnleggende menneskerett og forlanger at familien din skal bla opp og gi gaver for å feire denne nokså krenkende handlingen. Med babyer slipper du imidlertid å forklare, forberede og rettferdiggjøre deg på forhånd, siden barnet ikke stiller spørsmål. Men med femåringen kan du bli nødt til det. Rent praktisk skjer det ved et ritual som innebærer vann på hodet, allsang og høytlesning fra en kjent bok. Anonymkode: bc554...f29
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #3 Skrevet 3. september 2020 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: På samme måte som ved dåp av babyer: du nekter et umyndig individ en grunnleggende menneskerett og forlanger at familien din skal bla opp og gi gaver for å feire denne nokså krenkende handlingen. Med babyer slipper du imidlertid å forklare, forberede og rettferdiggjøre deg på forhånd, siden barnet ikke stiller spørsmål. Men med femåringen kan du bli nødt til det. Rent praktisk skjer det ved et ritual som innebærer vann på hodet, allsang og høytlesning fra en kjent bok. Anonymkode: bc554...f29 Jeg skal ikke ha fest så ingen skal bla opp penger til gaver. Jeg ønsker å se min datter døpt før jeg dør. Ja det er kanskje egoistisk å ønske det for min egen del. Men hun kan gå ut av kirken når hun er større og jeg er død. Du derimot er forkastelig dømmende og du hadde ingen anelse om mine ønsker for en dåp! Jeg spurte ikke om ditt syn på dåp men om det praktiske! Hold deg for god til å svare om du ikke har noe hyggelig å skrive. Anonymkode: 32a31...82f
sug lut Skrevet 3. september 2020 #4 Skrevet 3. september 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: På samme måte som ved dåp av babyer: du nekter et umyndig individ en grunnleggende menneskerett og forlanger at familien din skal bla opp og gi gaver for å feire denne nokså krenkende handlingen. Med babyer slipper du imidlertid å forklare, forberede og rettferdiggjøre deg på forhånd, siden barnet ikke stiller spørsmål. Men med femåringen kan du bli nødt til det. Rent praktisk skjer det ved et ritual som innebærer vann på hodet, allsang og høytlesning fra en kjent bok. Anonymkode: bc554...f29 Hehe, nydelig beskrevet.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #5 Skrevet 3. september 2020 Akkurat nå, sug lut skrev: Hehe, nydelig beskrevet. Nydelig er det sikkert men fremdeles krenkende for en dødende mor. Anonymkode: 32a31...82f
Tipp topp Skrevet 3. september 2020 #6 Skrevet 3. september 2020 Da vår eldste ble døpt var det flere litt større barn. De ble da ikke båret, men sto selv ved siden av døpefonten og presten tok litt vann på hodet. De hadde vanlige penklær. Hos oss var det døpegudstjeneste med mange barn, men man kan sikkert velge om man evt vil ha en privat seremoni. Ta en tlf til kirkekontoret så hjelper de deg med hvordan det er hos dere.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #7 Skrevet 3. september 2020 18 minutter siden, Tipp topp skrev: Da vår eldste ble døpt var det flere litt større barn. De ble da ikke båret, men sto selv ved siden av døpefonten og presten tok litt vann på hodet. De hadde vanlige penklær. Hos oss var det døpegudstjeneste med mange barn, men man kan sikkert velge om man evt vil ha en privat seremoni. Ta en tlf til kirkekontoret så hjelper de deg med hvordan det er hos dere. Takk for svar 👏 Anonymkode: 32a31...82f
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #8 Skrevet 3. september 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nydelig er det sikkert men fremdeles krenkende for en dødende mor. Anonymkode: 32a31...82f Barnet skal tvangsinnmeldes i en religion fordi mor er døende. Makes no sense Anonymkode: 19b8c...9ab
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #9 Skrevet 3. september 2020 hva med og la henne avgjøre dette selv når hun skal konfimeres? Anonymkode: 5cfb1...a05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå