Kira Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 (endret) Jeg har så mye kylling i fryseren som snart må brukes opp, og jeg sitter fast i samme sporet. Hvis du skulle hatt kylling til middag i dag, hva ville du lagd da? Endret 3. september 2020 av Kira
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #2 Skrevet 3. september 2020 Ris og karrisaus🤷♀️ Anonymkode: c242a...8fd
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #3 Skrevet 3. september 2020 Stekte kyllingstrimler og stekte grønnsaker (f.eks sopp, løk, paprika og squash) i en saus av matfløte, buljongvann og soyasaus smakt til med salt, pepper og ingefær. Servert med båndspagetti. Eller stekte kyllingstrimler med fajitakrydder (santa maria er mye bedre en old el paso) og salat i pitabrød. Litt rømme og revet ost til å toppe med. Stekte kyllingstrimler og stekte grønnsaker i en ildfast form, hell over en kyllingsaus dere liker, ost på toppen og gratiner i ovnen. Server med ris. Anonymkode: 1258c...7fc
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. september 2020 #4 Skrevet 3. september 2020 https://www.matstart.no/oppskrifter/etter-skoletid/kyllingdigg/ Ta med kidsa. Pommes eller lignende er godt til.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #5 Skrevet 3. september 2020 Vi skal ha chicken katsu à la Wagamama😋 Anonymkode: a3d18...f0e
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #6 Skrevet 3. september 2020 Grønn curry. Anonymkode: ed79a...a2b
Kira Skrevet 3. september 2020 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2020 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi skal ha chicken katsu à la Wagamama😋 Anonymkode: a3d18...f0e Hva i alle dager er det? 🤔
Musemor med tre søte små Skrevet 3. september 2020 #8 Skrevet 3. september 2020 Er den med eller uten skinn? Dersom den er med ville jeg tatt noe kremost under skinnet, krydret med salt, pepper og paprikapulver, satt i ovnen og hatt en salat til
Kira Skrevet 3. september 2020 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2020 46 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: https://www.matstart.no/oppskrifter/etter-skoletid/kyllingdigg/ Ta med kidsa. Pommes eller lignende er godt til. For en fin nettside det var for barn som skal øve på å lage mat. Bra tips 👍
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #10 Skrevet 3. september 2020 7 minutter siden, Kira skrev: Hva i alle dager er det? 🤔 https://www.google.no/amp/s/www.independent.co.uk/life-style/food-and-drink/wagamama-katsu-curry-recipe-how-make-cooking-chef-tutorial-video-a9489466.html%3famp Anonymkode: a3d18...f0e
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #11 Skrevet 3. september 2020 Stekt ris med grønnsaker (jeg bruker gulrot, løk, purreløk) og kikkoman, med strimlet kylling. Tandori (jeg elsker toro sin😁) med ris, spinat og nanbrød. Butter chicken saus (ferdig på glass) med strimla kylling, ris, papadumps med hvitløksdip. Det er det jeg har brukt kylling til de siste gangene:) Synes også det er godt med fløtegratinerte poteter til, og en digg saus. Anonymkode: f43e2...2e4
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #12 Skrevet 3. september 2020 En god suppe med kokkosmelk og koreander. Anonymkode: f0e86...a2a
frk Nilsen Skrevet 3. september 2020 #13 Skrevet 3. september 2020 Wok med nudler eller ris Pasta med kylling og pesto Kikert og kyllinggryte med chorizo og tomat Marinerte kyllingstrimler, pita, salat og hvitløksdressing
Lessismore Skrevet 3. september 2020 #14 Skrevet 3. september 2020 Denne her har vi fått helt dilla på. Alle i familien elsker det! https://trinesmatblogg.no/recipe/kylling-satay-med-peanottsaus-og-mangosalat/
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #15 Skrevet 3. september 2020 Er det hele kyllinger eller fileter? Hel kylling til en annen dag (om den ikke er tint allerede), da ville jeg hatt litt hvitløk og smør under skinnet, og så stekt i ovnen sammen med halve poteter med olje, sitron, hvitløk og timian over. Type gresk rett, husker ikke hva den heter. Server med salat. Pai er kjempegodt også. Finnes masse oppskrifter på nett. Lag en halvgrov bunn (forstek den), sleng oppi det du måtte ha av grønnsaker som passer, lag en eggestand, stek kyllingbiter litt i pannen først, ha alt oppi og topp ev. med ost. Som en motvekt mot alt indiske over her Ellers er det godt å steke kylling og kalkun med tørket koriander, server med potetstappe og salat. Forskjellige supper med stekt kylling oppå er jo også veldig godt, f.eks. paprikasuppe med kylling stekt i tørket koriander. Anonymkode: b1953...b0e
Himmel og hav Skrevet 3. september 2020 #16 Skrevet 3. september 2020 Stek biter av kylling sammen med litt bacon, hvitløk, sopp, paprika og cherrytomater i biter. Sleng oppi en pose spinat og stek til de har falt sammen. Tøm over litt vann og litt fløte og smak til med paprikapulver, chiliflakes, salt og pepper. Om sausen blir tynn kan du jevne den med maizena eller et egg eller to. Server med pasta og parmesan.
Gjest Skrevet 3. september 2020 #17 Skrevet 3. september 2020 Red curry med kokosmelk og koriander og gode grønnsaker oppi ... nammmm!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #19 Skrevet 3. september 2020 8 hours ago, Kira said: Jeg har så mye kylling i fryseren som snart må brukes opp, og jeg sitter fast i samme sporet. Hvis du skulle hatt kylling til middag i dag, hva ville du lagd da? bali gryte Anonymkode: e4142...301
Daquiry Skrevet 3. september 2020 #20 Skrevet 3. september 2020 Provance marinert kylling, makaroni, brokkoli og Bretagne saus 😍😋
sug lut Skrevet 3. september 2020 #21 Skrevet 3. september 2020 (endret) Forresten tenker jeg nå at om du har mye nok hadde jeg stekt opp kyllingen i spisebiter og frosset den bort igjen i små porsjoner, så jeg alltid hadde noe å ta opp kjapt til ei suppe, en wok eller noen wraps i en fei. Endret 3. september 2020 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #22 Skrevet 3. september 2020 12 minutter siden, sug lut skrev: Forresten tenker jeg nå at om du har mye nok hadde jeg stekt opp kyllingen i spisebiter og frosset den bort igjen i små porsjoner, så jeg alltid hadde noe å ta opp kjapt til ei suppe, en wok eller noen wraps i en fei. De blir ikke tørre ved dobbeltfrysing + dobbeltvarming da? Anonymkode: 36884...03c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå