Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Skal gi en oppmerksomhet til datteren til en venninne. Kunne egentlig tenke meg å gi noe annet enn penger, et smykke f.eks. (som hun gjerne må bytte hvis hun ikke liker det!), men er det helt ute nå? Det er kanskje ingen konfirmanter som ønsker seg slikt lenger? Tenker å bruke rundt 500,- Anonymkode: efe7a...f50
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 Tenker det er kjekt med smykke/armbånd/ ring, de vil sette mer og mer pris på det når de blir eldre. Vi ga datteren vår en ring i tillegg til penger, og den bruker hun hver dag og er stolt over den. Anonymkode: ad258...c71
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 Det kommer litt an på type jente. Jeg har aldri gått med smykker, ringer osv (med unntak av gifteringen), og de smykkene jeg fikk til min konfirmasjon ble bare liggende der. Jeg husker faktisk at mitt 15-årige jeg synes det var urettferdig at alle guttene penger, mens jeg fikk masse smykker som jeg aldri ville bruke uansett. Da ville penger vært bedre. Jeg takket jo selvfølgelig pent, da. Men en del venninner brukte smykkene de fikk masse og var oppriktig glad for dem. Spør datteren din om venninnen er en som liker smykker og sånt. Anonymkode: f983d...56a
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 Datteren min får nesten ingen penger. Hun ønsker seg både smykker og andre ting. Anonymkode: 100dd...099
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #5 Skrevet 2. september 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kommer litt an på type jente. Jeg har aldri gått med smykker, ringer osv (med unntak av gifteringen), og de smykkene jeg fikk til min konfirmasjon ble bare liggende der. Jeg husker faktisk at mitt 15-årige jeg synes det var urettferdig at alle guttene penger, mens jeg fikk masse smykker som jeg aldri ville bruke uansett. Da ville penger vært bedre. Jeg takket jo selvfølgelig pent, da. Men en del venninner brukte smykkene de fikk masse og var oppriktig glad for dem. Spør datteren din om venninnen er en som liker smykker og sånt. Anonymkode: f983d...56a Sånn hadde jeg det også. Takket pent for alle smykker, ringer og armbånd. Ingenting ble brukt. Anonymkode: 5f6be...252
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #6 Skrevet 2. september 2020 Ingen fasit her med andre ord. 😊 Takk for svar! HI Anonymkode: efe7a...f50
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #7 Skrevet 2. september 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Skal gi en oppmerksomhet til datteren til en venninne. Kunne egentlig tenke meg å gi noe annet enn penger, et smykke f.eks. (som hun gjerne må bytte hvis hun ikke liker det!), men er det helt ute nå? Det er kanskje ingen konfirmanter som ønsker seg slikt lenger? Tenker å bruke rundt 500,- Anonymkode: efe7a...f50 Kan du ikke spørre venninnen din rett ut? Om konfirmanten ønsker seg smykker eller penger? Anonymkode: 0feea...aa8
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #8 Skrevet 3. september 2020 Jeg ville helst ikke ha smykker i konfirmasjonen og sa det på forhånd. Endte allikevel opp med et armbånd og kjede som knapt har vært brukt. Diamantringen derimot er permanent på fingeren. Det kan hende konfirmanten sparer opp til noe større? For konfirmasjonspengene mine kjøpte jeg tv, stereoanlegg, symaskin og kjøkkenmaskin. De to sistnevnte har levd i over 20 år og går fortsatt helt fint. Anonymkode: 857b6...2d4
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #9 Skrevet 3. september 2020 Med penger man får i konfirmasjon kan man kjøpe seg et smykke. Jeg fikk endel, det ble aldri brukt. Det ligger fortsatt i eskene. Anonymkode: 6c1a5...ee9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå