Gå til innhold

1. Klassing med plutselig tisseuhell.


Anbefalte innlegg

Skrevet

To netter etter hverandre, på dagtid i går og i dag. Hva gjør vi?

Anonymkode: f33d4...48c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan barnet være forstoppet?

Anonymkode: c8147...ee6

Skrevet

Det er helt normalt med tilbakefall når barna begynner på skolen,vi opplevde det samme.

Anonymkode: fa444...59c

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt normalt med tilbakefall når barna begynner på skolen,vi opplevde det samme.

Anonymkode: fa444...59c

I rein frustrasjon kjefta eg på han idag, sa at det ikke gikk ann og at han måtte komme seg på do i tide. Sikkert ikke det lureste..

Anonymkode: f33d4...48c

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I rein frustrasjon kjefta eg på han idag, sa at det ikke gikk ann og at han måtte komme seg på do i tide. Sikkert ikke det lureste..

Anonymkode: f33d4...48c

Nei, det var virkelig, virkelig ikke det lureste! Alvorlig talt? Slikt skjer, og det er ikke uvanlig at det skjer rundt skolestart og andre store endringer. Skjedde med begge mine noen få ganger, både på kveldstid og dagtid. De sa at de kjente det bare ikke. Idiotisk å kjefte, gi heller barnet rutiner for å komme seg på do. 

Anonymkode: 266de...00e

Skrevet

Urinveisinfeksjon ? 
 

 

Anonymkode: f4b10...de0

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Urinveisinfeksjon ? 
 

 

Anonymkode: f4b10...de0

Det var min første tanke og

 

Anonymkode: 63c87...596

Skrevet

Han har ikkje vondt seier han. Det er bare det at han ikkje rekk det. Har sliter litt med at han er fort ferdig på do og, det har vært slik lenge, så me har sagt at me skal følge han og se at han gjer det han skal (tørke seg for å unngå dråper i bokser  og vaske hender). Men merker at vi klarer det ikke hver gang i praksis, kan ikke fotfølge han heller...

Anonymkode: f33d4...48c

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har ikkje vondt seier han. Det er bare det at han ikkje rekk det. Har sliter litt med at han er fort ferdig på do og, det har vært slik lenge, så me har sagt at me skal følge han og se at han gjer det han skal (tørke seg for å unngå dråper i bokser  og vaske hender). Men merker at vi klarer det ikke hver gang i praksis, kan ikke fotfølge han heller...

Anonymkode: f33d4...48c

Jeg har aldri vondt når jeg har urinveisinfeksjon, jeg bare må oftere på do. Ikke at det trenger å være det, men en så plutselig endring synes jeg du skal ta på alvor. Jeg ville også bedt barnet om unnskyldning for at du kjeftet på ham. Nesten ingen barn tisser seg ut med vilje. 

Anonymkode: 48170...d22

Skrevet

Jeg hadde heller ingen smerter sa jeg hadde urinveisinfeksjon. Og jeg trodde jeg hadde kommet i en alder hvor lekkasjer kunne forekomme.

Visste seg å være urinveisinfeksjon...

Anonymkode: 3dede...cec

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

I rein frustrasjon kjefta eg på han idag, sa at det ikke gikk ann og at han måtte komme seg på do i tide. Sikkert ikke det lureste..

Anonymkode: f33d4...48c

Det var ikke så lurt nei,han gjør det neppe med vilje. På dagtid begynte vi å passe på at han ofte på do,vi begynte å minne han på å gå do ettersom han tydligvis glemte seg. Her måtte jeg kontakte lærer å be henne om det samme ettersom han hadde tisseuhell hver dag på skolen :( Etter de passet på at han gikk oftere på do så sluttet uhellene.

Men siden uhellene er om natten også,har du utelukket at det være at han ikke har det bra på skolen? Eller at noe kan ha skjedd der? At han kanskje blir ertet eller noe? 

 

Anonymkode: fa444...59c

Skrevet

Det å begynne på skolen betyr nye leker, nye vennner, nye rutiner og en helt ny hverdag. Det å dra fra lekene fordi en må på do sitter langt inne hos flere og det kan derfor bli uhell selv om det ikke er noe fysisk galt. Han bør sitte når han tisser og lære hvorfan han tørker nøye etter hver gang. Nok av voksne menn som ikke tørker seg skikkelig. Spør sønnen din om han ikke rekker på do pga lekene. Det kan jo være mobbing eller noe annet så hvis det ikke er lekene må su grave videre. Kanskje vennene kan passe på lekene til han er tilbake eller at en voksen kan passe på dem til dopausa er ferdig. Et alternativ er å gå på do til faste tider i tillegg til når han må og før tur.

Anonymkode: 1e939...b55

Skrevet

Beklaget, litt morgensyn så ikke at det var natt. For mye drikke på kvelden fordi det ikke har vært nok drikke på dagtid, mobbing eller fordi det er i en transisjonsfase ville jeg tenkt. Mer drikke på sag, lite på kveld og se om det forandrer seg.

Anonymkode: 1e939...b55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...