Gå til innhold

Forkjølelse og jobb


Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager at dette spørsmålet kanskje er veldig selvsagt for mange, men jeg var i permisjon inntil nylig og har ikke fulgt så godt med.

Jeg bor på et sted hvor vi ikke har hatt påvist korona.

Forrige uke var barnet vårt hjemme pga forkjølelse,  og nå er jeg forkjølet. 

Jeg har egenmelding i dag, men jeg har verdens kjipeste arbeidsgiver som kan finne på å sette spørsmålstegn ved alt, så jeg må vite reglene 100. Har lest på fhi 

Skal jeg holde meg hjemme ved forkjølelse? Eller er det kun gyldig med egenmelding hvis jeg tester meg for korona?

Takk!

Anonymkode: 9d861...c5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du har vært tilbake i jobb i 4 uker etter din foreldrepermisjon kan du bruke egenmelding. Det spiller ingen rolle om det er forkjølelse, influensa eller korona.

Anonymkode: 4997f...4d7

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Så lenge du har vært tilbake i jobb i 4 uker etter din foreldrepermisjon kan du bruke egenmelding. Det spiller ingen rolle om det er forkjølelse, influensa eller korona.

Anonymkode: 4997f...4d7

Takk for svar. Ja,  jeg har rett til å bruke egenmelding.

Spørsmålet mitt handler vel litt om jeg burde bruke egenmelding. Hadde det ikke vært korona, hadde jeg nok reist på jobb.

Sjefen min er veldig lite ok, så jeg frykter han kan stille spørsmålstegn om jeg misbruker egenmelding 

(Jupp, ser etter ny jobb)

Skrevet
6 minutter siden, Bruker3 skrev:

Takk for svar. Ja,  jeg har rett til å bruke egenmelding.

Spørsmålet mitt handler vel litt om jeg burde bruke egenmelding. Hadde det ikke vært korona, hadde jeg nok reist på jobb.

Sjefen min er veldig lite ok, så jeg frykter han kan stille spørsmålstegn om jeg misbruker egenmelding 

(Jupp, ser etter ny jobb)

Da hadde jeg ringt sjefen og forklart han saken. Sagt at du er forkjølet og om han vil du skal holde deg hjemme eller gå på jobb. Om du ikke har andre symptomer på korona og du ikke jobber nært mennesker er det ikke farlig å gå på jobb, men ville ha latt sjefen avgjøre.

Anonymkode: 4997f...4d7

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Beklager at dette spørsmålet kanskje er veldig selvsagt for mange, men jeg var i permisjon inntil nylig og har ikke fulgt så godt med.

Jeg bor på et sted hvor vi ikke har hatt påvist korona.

Forrige uke var barnet vårt hjemme pga forkjølelse,  og nå er jeg forkjølet. 

Jeg har egenmelding i dag, men jeg har verdens kjipeste arbeidsgiver som kan finne på å sette spørsmålstegn ved alt, så jeg må vite reglene 100. Har lest på fhi 

Skal jeg holde meg hjemme ved forkjølelse? Eller er det kun gyldig med egenmelding hvis jeg tester meg for korona?

Takk!

Anonymkode: 9d861...c5e

Du har ikke lov å gå på jobb med luftveissymptomer, så der kan ikke din arbeidsgiver mene noe som helst. Test deg.

Anonymkode: 94570...bec

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke lov å gå på jobb med luftveissymptomer, så der kan ikke din arbeidsgiver mene noe som helst. Test deg.

Anonymkode: 94570...bec

Selvfølgelig har du lov til å gå på jobb med luftveissymptomer- finnes ingen lov mot dette. Ikke så lurt å gjøre det, men det er forskjell på forkjølelse og korona. Om man ikke har andre symptomer enn en snottet nese kan man faktisk godt gå på jobb så lenge man ikke jobber tett opp på andre. Har du feber og hoste og dårlig almen tilstand  i tillegg skal man bli hjemme.

Om alle skal bli hjemme så fort de er litt forkjølet vil hele Norge stoppe opp om en måneds tid.

Anonymkode: 4997f...4d7

Skrevet

Nå ringte legen og ville ha meg til en test på fredag. Og sa jeg skal bruke egenmelding.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...