Gå til innhold

Jeg tror jeg har pcos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til legen snart. Dere som har det, er dere overvektige? Får dere medikamentell behandling? Virker det?

Anonymkode: db5dd...57b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke overvektig,  men vet at det er mest vanlig. Går ikke på noen medikamenter, men måtte få hjelp (hormoner og operasjon) for å bli gravid. Det verste for min del er at jeg er plaget med veldig mye hårvekst. 

Anonymkode: 7aa7f...8f5

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke overvektig,  men vet at det er mest vanlig. Går ikke på noen medikamenter, men måtte få hjelp (hormoner og operasjon) for å bli gravid. Det verste for min del er at jeg er plaget med veldig mye hårvekst. 

Anonymkode: 7aa7f...8f5

Samme her. Eller dvs jeg vet ikke om jeg har veldig mye hårvekst, men jeg har endel skjegg og bart. Og masse kviser i hodebunnen og ansiktet. Byller, nærmest. Beklager detaljene. Får du ingen hjelp mot hårveksten? P-piller?

Anonymkode: db5dd...57b

Skrevet

Jeg er litt overvektig, men har vært sykelig overvektig. Jeg fikk metformin, det hjalp meg med å gå ned i vekt, og symptomene (hårvekst og kviser) ble redusert, men langtfra borte. Men det hjalp ikke på fruktbarheten, jeg måtte ha IVF, selv om jeg var nede i normal BMI den gangen.

Jeg tror det var vektnedgangen som hjalp mest på symptomene, for jeg sluttet med metformin da jeg var ferdig med barn siden jeg ble dårlig i magen av det, og jeg har fortsatt en del mindre enn da jeg var veldig overvektig.

Anonymkode: c0f44...11d

Skrevet

Jeg er dessverre overvektig. Har alt for høye verdier av androgener. I tillegg har jeg hirsutisme og kviser. Jeg går ikke på noen medisiner. Jeg er ikke insulinresistent. Menstruasjonen var veldig kraftig og uregelmessig (nå har jeg hormonspiral og 0 mens), men har tre barn som er blitt til helt naturlig. 

Anonymkode: 0886f...955

Skrevet

Har pcos, var overvektig men ikke nå lenger. Fått to barn ved ivf, går på metformin.

Anonymkode: 57402...bd3

Skrevet

Jeg er hverken overvektig eller har spesielt mye hår på kroppen eller tynt hår. Har lite fett rundt magen. Da jeg kom inn på kontroll sa legen at «nei, det har nok ikke du», helt til han sjekke innvendig ultralyd og fant mange vanncyster. Har hatt uregelmessig menstruasjon og akne. Bruker egen krem mot kviser og har blant annet kuttet ut melk, som hjalp meg enormt både på syklus og kviser. Men her er vi alle forskjellige. 

Anonymkode: 3ec47...d05

Skrevet

Jeg har pco- som vil i praksis si lange sykluser og heftig blødning. Fikk en unge naturlig og nr 2 etter tre ulike hormonbehandlinger. Svangerskapsdiabetes, normalvektig. Litt hår på rare steder...

Anonymkode: f32b8...ff8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...