Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Har bare fått prøvd den rundt kvartalet i lett oppoverbakke, men den dro jo ingenting ekstra? Har selvsagt skrudd den på så display og batteri lyser🙈men er det mer man må gjøre? Hilsen en med teknisk innsikt som bikker under null🤪 Anonymkode: e7735...9f6
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 På min er det innstilling fra 0-7 på kraft som brukes Anonymkode: 0cd3c...4af
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 Nei den drar ikke. Du må trø Anonymkode: 241a2...973
Himmel og hav Skrevet 1. september 2020 #4 Skrevet 1. september 2020 (endret) På min er det fire instillinger. På 0 drar den ikke. Så drar den gradvis mer på de andre innstillingene, men du må tråkke, ellers drar den ikke. Endret 1. september 2020 av Himmel og hav
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #5 Skrevet 1. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: På min er det innstilling fra 0-7 på kraft som brukes Anonymkode: 0cd3c...4af Min har og det, men de funker jo bare som vanlige gir? Kjenner ingen hjelp i motoren... 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei den drar ikke. Du må trø Anonymkode: 241a2...973 Haha, ja, jeg vet det, men kjenner ingen forskjell i forhold til vanlig sykkel, egentlig. Anonymkode: e7735...9f6
Himmel og hav Skrevet 1. september 2020 #6 Skrevet 1. september 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min har og det, men de funker jo bare som vanlige gir? Kjenner ingen hjelp i motoren... Haha, ja, jeg vet det, men kjenner ingen forskjell i forhold til vanlig sykkel, egentlig. Anonymkode: e7735...9f6 Ta deg en prøvetur til, og midt i bakken så skrur du motoren ned på 0 og se om det er noen forskjell. Har du navmotor eller krankmotor, for de tror jeg funker litt forskjellig. Navmotoren drar deg opp i fart selv om du trår sakte og lett og krankmotoren "ganger opp" den kraften du trår med og gir ikke den samme følelsen av å bli dratt.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #7 Skrevet 1. september 2020 Du må skru opp styrken, og begynne å trø. Eg har en fra xxl. Funker bra, men blir jo fortsatt sliten av å sykle lang tur. Anonymkode: d7336...5bd
Superdolly Skrevet 1. september 2020 #8 Skrevet 1. september 2020 Har du momentsensor eller rotasjonssensor? Rotasjonssensor drar selv om du bare tråkker sakte og forsiktig. Momentsensoren krever at du jobber, men jo hardere du tråkker desto mer hjelp får du fra motoren. Jeg har momentsensor, og tro meg, det er stor forskjell. Enkleste måten å kjenne det på er å sette den på 0, begynne å sykle og så skru den opp. På min er det tre trinn: Eco, normal og high. Og når jeg går fra 0 til eco merker jeg ikke så veldig stor forskjell, men når jeg setter den i normal eller high merkes det veldig godt. En tidligere kollega av meg har elsykkel med rotasjonssensor, og på hennes sykkel kjenner du et lite rykk i det du begynner å tråkke, for da slår motoren inn og den drar uavhengig av hvor hardt du tråkker. Du må bare holde pedalene i gang.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #9 Skrevet 1. september 2020 Dere spør mer enn hva ti vise kan svare 🙈 Dette står det på spesifikasjonene: «klassisk elsykkel med det velrenommerte og kraftige Shimano Steps E6100-systemet. Steps-motoren bruker en torque-sensor, som tilpasser motorassistansen etter hvor hardt du trår. Dette gir en mer naturlig kjøreopplevelse» Naturlig, som i å trå seg svett😵 hi Anonymkode: e7735...9f6
Superdolly Skrevet 1. september 2020 #10 Skrevet 1. september 2020 Da har du momentsensor. Og ja, det betyr at du må tråkke deg svett. Du får likevel god hjelp av elmotoren (tro det eller ei!), og i tillegg får du treningseffekten.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #11 Skrevet 1. september 2020 Jeg synes min drar litt for mye. 😀 Anonymkode: 89b2a...9b2
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #12 Skrevet 1. september 2020 På en sykkel med momensensor har du normalt både innstilling på batteriet samt gir. Min motor har tre innstillinger; eco, standard og high (har 0 også men det betyr jo ingen motorkraft). I tillegg har jeg 9 gir. Det er som ordinære gir - altså hvor lett eller tungt pedalene går rundt. jo mer du tråkket jo mer hjelper motoren til. Og ja, du må tråkke. Det er som p sykle ordinært, men uten å bruke så mye muskelkraft. Jeg har en hibike sduro hardnine Anonymkode: c2953...8fb
Eliseflisa Skrevet 2. september 2020 #13 Skrevet 2. september 2020 Jeg har rotasjonsensor. Batteri bak på sykkelen. Min drar som fy. Får en mopedfølelse når jeg tråkker. Den går nesten av seg selv, må bare trykke lett på pedalene
Anonym bruker Skrevet 2. september 2020 #14 Skrevet 2. september 2020 På 1.9.2020 den 18.13, Anonym bruker skrev: Min har og det, men de funker jo bare som vanlige gir? Kjenner ingen hjelp i motoren... Haha, ja, jeg vet det, men kjenner ingen forskjell i forhold til vanlig sykkel, egentlig. Anonymkode: e7735...9f6 Har du starten den? Anonymkode: 4e9b8...cac
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #15 Skrevet 3. september 2020 På 1.9.2020 den 18.09, Anonym bruker skrev: Har bare fått prøvd den rundt kvartalet i lett oppoverbakke, men den dro jo ingenting ekstra? Har selvsagt skrudd den på så display og batteri lyser🙈men er det mer man må gjøre? Hilsen en med teknisk innsikt som bikker under null🤪 Anonymkode: e7735...9f6 Du må jo trø! Det er jo ikke en moped du har kjøpt😅 Anonymkode: ff58c...947
Pigalopp:-) Skrevet 3. september 2020 #16 Skrevet 3. september 2020 Jeg har en gammel elsykkel og jeg er ikke i tvil om at den drar - kan det virkelig stemme at noen av dere har elsykler der det ikke merkes noe særlig? Dere som sier at hun må trø? HI: prøvde du den ikke før du kjøpte den?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2020 #17 Skrevet 3. september 2020 Jeg har funnet ut av det🙌🏼Det var noen innstillinger jeg ikke hadde kontroll på👍🏼 Nå går det som det suser. Jeg visste jo at jeg må tråkke, men da jeg prøvde den var den mer tungtrådd enn vanlige sykkelen min. Det svarer seg å få motoren i gang 😂 hi Anonymkode: e7735...9f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå