Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Kom over et program på TV6 som heter Skjønnhetsfellen Danmark hvor folk kan få hjelp med plastiske operasjoner. Jeg har nå sett to episoder og er helt sjokkert. Voksne kvinner sitter og gråter, for de har f.eks så forskjellige bryster. Kan ikke gå i svømmehallen, er sikker på at de som står ved siden av dem i kø på matbutikken osv stirrer på brystene deres. De skal kle av seg og jeg forventet bryster som er kjempeforskjellig, men så er det snakk om en knapt synlig forskjell som jeg aldri ville tenkt over om jeg så de nakne i svømmehallen og ihvertfall ikke med klær på i køen på matbutikken. Dame på nesten 70 år som er så hemmet fordi hun har "fettputer" rundt knærne, er sikker på at folk stirrer på knærne hennes, hun kan ikke gå i skjørt osv. Kler av seg og det er helt normale ben, litt fett fordi hud osv siger litt når man eldes, men herlighet, hun var nesten 70 år. Ville aldri sett noe galt i de knærne. Har virkelig folk sånne komplekser? Tror voksne kvinner de må ha en perfekt og helt symmetrisk kropp, som en Barbiedukke, hele livet ellers vil folk stirre. Jeg fatter det ikke, friske slanke mennesker som lar seg hemme av slike hang-ups som virkelig er helt uvesentlige.... Tuller de for å få operasjon gratis, folk kan da ikke være så opphengt i småting ved eget utseende? Anonymkode: 338de...981
Optatium Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 Folk er så selvopptatte at de tror alle ser dem. Herlighet folk har da stort sett nok med seg selv. Jeg blir flau!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 De med komplekser har ofte ikke nok med seg selv, men studerer inngående hvordan andre ser ut. Anonymkode: d9ccb...a4a
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #4 Skrevet 1. september 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: De med komplekser har ofte ikke nok med seg selv, men studerer inngående hvordan andre ser ut. Anonymkode: d9ccb...a4a Det er en rar mekanisme synes jeg. For om du har komplekser for puppene dine og stirrer på alle andres pupper så skulle du jo egentlig se at de aller fleste andre også har litt forskjellige pupper, noen store, noen små, noen henger, noen står som en pyramide, noen sitter tett, noen sitter langt fra hverandre osv osv, men likevel ser du da bare at alle andre ser perfekte ut og mine er rare.... Altså en vrangforestilling som forsterkes av at du ser på andre, selv om det at du ser på andre egentlig skulle fortalt deg det motsatte. Rare greier. Anonymkode: 338de...981
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #5 Skrevet 1. september 2020 Jeg synes det er ganske betenklig med sånne programmer. Disse menneskene med egentlig helt normale kropper får "hjelp" til opperasjon, når de egentlig burde blitt sendt hjem med beskjed om at de er innenfor normalen og kanskje med en henvisning til psykolog, selvhjelpsgruppe eller noe sånt. Når de får opperasjon går det ut et signal til alle som ser på at slike "skavanker" er et reelt problem som bør fikses. Dermed blir fler og fler kritiske til egen kropp. Det er ikke bra. Anonymkode: 9e995...d98
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #6 Skrevet 1. september 2020 Jeg tenker de hadde blitt mer hjelpt med terapi enn operasjon. Så selvsentrerte mennesker har det ikke godt med seg selv, og er et mareritt å være i nærheten av. Anonymkode: 095af...db6
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #7 Skrevet 1. september 2020 Normale mennesker gjør seg dårlig på TV. Dårlig gjort å vise, egentlig. De fleste av oss har det ikke sånn. Anonymkode: a2034...47d
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #8 Skrevet 1. september 2020 Så en gang en som skulle fjerne hud på overarmen. De var en bitteliten hudfold rett over albuen (på baksiden). Det var visst SKIKKELIG flaut. Hun kunne ikke gå i kortermete klær. Anonymkode: 4b205...304
Gjest Skrevet 1. september 2020 #9 Skrevet 1. september 2020 Noen trenger jo en knagg å henge depresjonen sin på. Så blir det en kroppsdel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå