*Miss Marple* Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Bortsett fra til ungene mine, som selvsagt er de vakreste, kommenterer jeg aldri at noen er pene, eller Gud forby, stygge! Jeg kan gi kompliment for klær, hår, væremåte og evner, men aldri direkte på utsende. Egentlig tenker jeg sjelden at noen er ekstraordinært pene og tilnærmet aldri at noen er stygge. Er det vanlig at man kommenterer utseende til venner, bekjente og kollegaer?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Jeg kan kommentere om folk. Men jeg sier aldri noe til folk. Eller jeg kan jo si nå var du fin på håret, eller en genseren kledde du. Eller som f.eks en venninne har gjennomsiktige klær 🤣 Men det er jo en uting å kommentere. Selv de som er gravide. Hadde jeg gått ned masse i vekt ville jeg vært ukomfortabel med alle "komplimenter" om hvor flink jeg har vært osv. Vil ikke bli minnet på hvordan jeg ser ut hele tiden. Anonymkode: c18be...68c
prebs Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 Ikke vanlig i min verden. Jeg kan kommentere (positivt, selvfølgelig) til venninner om de har forandret hårfrisyre, ellers prøver jeg å holde meg til de områdene du nevner med å gi komplimenter. Synes det er spesielt viktig å ikke si til småjenter at de er pene hele tiden - som om det er det viktigste for kvinner. På gata ser jeg oftere folk jeg synes er pene enn stygge, men selvsagt har jeg verbal impulskontroll og sier ikke et pipp.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 Kommenterer ikke utseendet til barna mine heller (selv om jeg synes de er vakre). Moren min gjorde det med meg. Ikke bra Anonymkode: f6545...799
Pobie Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 Nei, kommenterer ikke at folk er pene. Kan kommentere ny hårfrisyre og nye klær osv. Sier aldri at noen er stygge, har lagt på seg, ser sliten ut, gammel ut, osv. Kan kommentere at barna mine er vakre, men prøver å kommentere evner mer enn utseende.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 Kommenterer aldri om folk. Det er en virkelig uting. Kommer med komplimenter, men sier aldri noe negativt (bortsett fra diskrete påminnelser om at buksesmekken er åpen eller at de har noe mellom tennene eller lignende). Anonymkode: 1c209...e8a
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 Ikke til noen, det er i hvert fall ekstremt sjeldent, men jeg kan snakke om utseendet til noen med andre, både positivt og negativt. Anonymkode: 162ba...94a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå