Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Barnet mitt går på barneskolen å når barna er syke så sender vi bare en sms om at barnet ikke kommer pga sykdom. Sendte melding igår om at han ikke kommer på skolen idag pga sykdom,men sender dere ny sms hver dag for å fortelle at barnet forsatt ikke kommer på skolen? Sønnen min hadde høy feber igår og forkjølet så han skal selvfølgelig ikke på skolen imorgen heller. Anonymkode: ca70a...39f
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Vi sender i skolemeldingsapp. Daglig også ved lengre fravær. Når du har anledning til å skrive i meldingen, kan du jo si fra om du vet det vil bli for flere dager. Anonymkode: e1a55...d00
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 Vi bruker mail, men prinsippet blir det samme. Hvis jeg vet eller skjønner at fraværet blir i mer enn én dag, så skriver jo jeg det. F.eks. "Per er syk og blir hjemme i dag, i morgen og på onsdag, så får vi se om han er frisk nok igjen på torsdag." Dersom han ikke er frisk torsdag, blir det ny mail da. Anonymkode: 30e81...b23
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 Her står det i skolereglemanget at ved sykdom skal man informere skolen klokken 8 om morningen om barnet er sykt. Ved sykdom som kan strekke seg over flere dager skal man da informere om det samtidig. Anonymkode: 032db...dce
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 Vi sender en beskjed i en meldingsapp når barna har fravær. Det er enten timer eller hele dager. Vi sender en ny meldig hvis fraværet fortsetter lenger enn det vi meldte først. F.eks da mimsten ble forkjøla på torsdag så sendte jeg beskjed fredag morgen at hun var syk. På mandag sendte jeg en ny melding om at hun fremdeles er hjemme. Anonymkode: 94289...2c7
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 Vi skal gi beskjed hver dag såfremt vi ikke skriver hvem dager barnet blir borte i første mld Anonymkode: d7164...23c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 Vi bruker app, men samme prinsipp vil jeg tro. Men... nå som barn med forkjølelsessymptoler skal holdes hjemme til symptomfri pluss en dag, så sender jeg melding «Hei. Xxx er forkjølet og skal derfor være hjemme til symptomfri pluss en dag. Kommer derfor ikke i dag eller i morgen. Jeg sender melding på onsdag (dag 3) dersom fraværet blir lenger» Anonymkode: e491a...903
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi skal gi beskjed hver dag såfremt vi ikke skriver hvem dager barnet blir borte i første mld Anonymkode: d7164...23c Hvem dager? Hvilke dager, kjære deg. Anonymkode: 1e72b...22f
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 Jeg skriver ofte hva som feiler barnet og «regner med at han kommer i morgen» eller «og blir nok borte noen dager fremover». Holder lærer oppdatert med ny melding dersom barnet ikke kommer «i morgen» allikevel eller i det andre tilfellet om fraværet går utover 2-3 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå