Gå til innhold

Oslo er rødt...karantene?

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har magisk korona-radar da? Siden du mener dine følelser er god målestokk for smittesituasjon?🙄

Anonymkode: 3071f...85b

Ingen magiske evner ;) men folk snakker som at Oslo er skikkelig ille. Vi som bor her, må jo nesten leve her. Og de fleste er flinke i Oslo. Så har du de som ikke er det selvsagt

Anonymkode: 45bf3...a7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen magiske evner ;) men folk snakker som at Oslo er skikkelig ille. Vi som bor her, må jo nesten leve her. Og de fleste er flinke i Oslo. Så har du de som ikke er det selvsagt

Så da vet du også at Oslo er rødt.

Anonymkode: f0dbf...089

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min nabo var i ett bryllup i Oslo i helgen. Må hun i karantene siden Oslo er rødt? Vi bor i Midt Norge 

Anonymkode: 216f8...d11

Noen ganger lurer jeg på om folk ikke leser aviser og følger med i nyheter 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

14 dager gamle tall er gamle tall i koronatider 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen.. sånn som folk snakker om Oslo.. jeg kjenner meg ikke igjen i det. 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

15.august er da ikke lenge siden! Lær deg å telle så skjønner du også at artikkelen er absolutt ikke gammel!

Det er lenge siden når det gjelder koronanyheter. Hvorfor tror du at du ikke fant nyere datoer?

Anonymkode: 54b5c...f7f

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er lenge siden når det gjelder koronanyheter. Hvorfor tror du at du ikke fant nyere datoer?

Anonymkode: 54b5c...f7f

Hvorfor fins det ikke en eneste artikkel om at Oslo ikke er rødt lenger da??

Skrevet

Som du ser - ikke rødt. 

E0BA3EC2-7E62-431A-9592-073F350704EF.jpeg

7F288A13-B806-4875-BA44-2E80C1EC2DDE.png

Anonymkode: 21621...a67

Skrevet

Oslo blir alltid snakka ned i forhold til korona. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som du ser - ikke rødt. 

E0BA3EC2-7E62-431A-9592-073F350704EF.jpeg

7F288A13-B806-4875-BA44-2E80C1EC2DDE.png

Anonymkode: 21621...a67

Dette kartet har ingenting med raude og grøne soner å gjere, men viser om trenden er stigande eller synkande.  Grensa for raudt når det gjeld utlandet er 20 tilfelle pr 100 000 siste 14 dagane.  I Oslo er det 206 tilfelle på 680 000 innbyggjarar, altså over 30 pr 100 000.  Men vi praktiserer ikkje karantene på reiser innenlands. Bergen ligg og over raud grense for tida. 

Skrevet
21 hours ago, Anonym bruker said:

Min nabo var i ett bryllup i Oslo i helgen. Må hun i karantene siden Oslo er rødt? Vi bor i Midt Norge 

Anonymkode: 216f8...d11

Nei h-n ikke , hvis h-n har sympomer på det da

Anonymkode: e0856...e83

Skrevet

ET bryllup, ikke ett!!!! Siden dette er en krangletråd allikevel. 

Og - les aviser eller se nyheter er du snill. 

Anonymkode: 41b73...201

Skrevet

Altså, Oslofolk er noe for seg selv, som blir personlig fornærma når noen påpeker fakta rundt koronatall i byen.  Lurer på om folk fra Hamar gnåler om at «jeg kjenner meg ikke igjen i det» når noen påpeker at Hamar har høye smittetall.

Smittetallene er som de er, og det er vel ganske naturlig at smittetallene er høye i landets største by med mange tilreisende pendlere. Det er jo ikke noe å ta personlig.

Anonymkode: cfa48...9b8

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, Oslofolk er noe for seg selv, som blir personlig fornærma når noen påpeker fakta rundt koronatall i byen.  Lurer på om folk fra Hamar gnåler om at «jeg kjenner meg ikke igjen i det» når noen påpeker at Hamar har høye smittetall.

Smittetallene er som de er, og det er vel ganske naturlig at smittetallene er høye i landets største by med mange tilreisende pendlere. Det er jo ikke noe å ta personlig.

Nå dreide vel dette seg om hvorvidt man må i karantene etter å ha vært i Oslo? 

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oslo blir alltid snakka ned i forhold til korona. 

Er Oslo verre enn korona? Nei, det har jeg da aldri hørt noen si.

Anonymkode: cc615...128

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du må i hvert fall ikke antyde at de trenger å vaske seg litt oftere. Da går de amok i selvrettferdighet og diverse unnskyldninger.

Anonymkode: cc615...128

Skrevet
2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå dreide vel dette seg om hvorvidt man må i karantene etter å ha vært i Oslo? 

Mitt innlegg dreide seg om osloborgere som blir indignerte når noen påpeker at det er høye smittetall i Oslo, det skjønte du vel. Hvis du leser svarene i tråden så der du at mange ikke svarer direkte på hvorvidt man må i karantene etter å ha vært i Oslo eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...