GĂ„ til innhold

Eks 😝

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sÄ utrolig frustrert og lei av eksen!

Vi er uenige om diverse, men prÞver vÄrt beste for Ä samarbeide. Jeg opplever at han i realiteten bare driter i mine inspill. Han sier ja og ha og skjerper seg en stund - og sÄ er vi i gang igjen. Det gjelder feks leggetid, mat, skjermtid... Skjermtid er virkelig blitt et artig tema. Han mener at seksÄringen fÄr utvikle sÄ god filmsmak, sÄ det er bra at hun fÄr se mye. Jeg er skikkelig skeptisk og mener at skjerm i seg selv ikke er bra, men at litt er helt greit. NÄ presterte han Ä si at 3-4timer PR DAG mÄtte da vÊre Ok. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor han insisterer pÄ 50% samvÊr nÄr sÄ mye tid gÄr til spill og TV! Jeg mener et er skadelig for en seksÄring. Hvordan i all verden skal jeg nÄ frem? 

Anonymkode: baf0e...835

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La far bestemme nÄr barnet er hos far, sÄ bestemmer du nÄr barnet er hos deg. Da blir det lettere for deg. SÄ lenge barnet ikke opplever omsorgssvikt hos far, kan du ikke fÞringer for hans mÄte Ä oppdra barnet pÄ. Hvordan ville du fÞlt det om han bestemte hvordan det skulle vÊre hos deg?

Anonymkode: a18b6...ab8

Skrevet

GjÞr han ting som er direkte skadelig for barnet, eller fÄr barnet omsorg og er fornÞyd med livet? Det er det eneste som betyr noe.

Anonymkode: 0dbf6...295

Skrevet

Samme problemet her. Hos far er det null grenser og barnet fĂ„r gjĂžre som hun vil. Veldig slitsomt. Men far er bĂ„de snill og mener godt , men klare ikke Ă„ sei nei 😕

Anonymkode: ac63d...81d

Skrevet

Tror du nok mÄ svelge noen kameler HI. Far og du kommer aldri til Ä vÊre enige, gÄr ut ifra at det var en grunn til at dere gikk hver sin vei ogsÄ.

Om barnet har det bra, og ikke lider overlast sÄ er det det viktigste. Du kan jo eventuelt forsÞke og fÄ noen andre til Ä komme med noen hint, familien hans eller andre han kjenner, kanskje de nÄr inn.

Skrevet

Du mÄ rett og slett innse at far bestemmer hos seg. SÄ enkelt og sÄ vanskelig.

Tro meg, jeg vet nÞyaktig hva jeg snakker om. Det er tidvis enormt vanskelig, men det er sÄnn det mÄ vÊre. Du kan ikke bestemme over fars mÄte Ä organisere hverdagen sin. 

Anonymkode: 5f74c...cc3

Skrevet

Du har fint lite med skjermtiden far praktiserer. Heldigvis klarer de fleste barn fint forholde seg til ulike regler hos ulike voksne. 

Anonymkode: 6d580...dec

Skrevet

MÄ si som de andre: du er bare nÞdt til Ä akseptere at barnet har to ulike liv i to ulike hjem og at du bare bestemmer i ett av dem. Du legger bare opp til en evig lang serie skuffelser, sinneutbrudd og frustrasjoner for deg selv om du skal endre en mann som ikke engang lenger er din. Er ungen glad, passe ren, trygg, mett har beveget seg litt og er tilfreds med faren, mÄ du bare gi deg.
Du fikk selv barn med denne mannen og valgte pÄ den mÄten at det er han som er barnets far. 

Anonymkode: a71bb...6b3

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er uenige om diverse, men prÞver vÄrt beste for Ä samarbeide. Jeg opplever at han i realiteten bare driter i mine inspill. Han sier ja og ha og skjerper seg en stund - og sÄ er vi i gang igjen. Det gjelder feks leggetid, mat, skjermtid... Skjermtid er virkelig blitt et artig tema. Han mener at seksÄringen fÄr utvikle sÄ god filmsmak, sÄ det er bra at hun fÄr se mye. Jeg er skikkelig skeptisk og mener at skjerm i seg selv ikke er bra, men at litt er helt greit. NÄ presterte han Ä si at 3-4timer PR DAG mÄtte da vÊre Ok. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor han insisterer pÄ 50% samvÊr nÄr sÄ mye tid gÄr til spill og TV! Jeg mener et er skadelig for en seksÄring. Hvordan i all verden skal jeg nÄ frem? 

Kanskje dere trenger en tur pÄ FVK.

Anonymkode: 72881...91d

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

MÄ si som de andre: du er bare nÞdt til Ä akseptere at barnet har to ulike liv i to ulike hjem og at du bare bestemmer i ett av dem. Du legger bare opp til en evig lang serie skuffelser, sinneutbrudd og frustrasjoner for deg selv om du skal endre en mann som ikke engang lenger er din. Er ungen glad, passe ren, trygg, mett har beveget seg litt og er tilfreds med faren, mÄ du bare gi deg.
Du fikk selv barn med denne mannen og valgte pÄ den mÄten at det er han som er barnets far. 

Anonymkode: a71bb...6b3

Barnet fÄr jo ikke beveget seg hvis hun glor pÄ skjermen 3-4 timer for dag. Resten av sin vÄkne tid er hun vel pÄ skolen? 

Anonymkode: 72881...91d

Skrevet

Dette er nok en kamel du bare mÄ svelge. 

Dere er skilt, og du kan ikke diktere reglene nÄr hun er hos far, der bestemmer han.... 

Anonymkode: a813a...038

Skrevet

Du har egentlig ikke lyst pÄ 50/50 for deres barn og derfor nÄ prÞver Ä finne feil? 

Anonymkode: c44fb...244

Skrevet

Du tar dette altfor personlig, du sier han driter i dine innspill og motarbeider deg, men fakta er at han ikke er enig med deg og da kan ikke du bestemme dette. Det handler ikke om deg og dine meninger nÄr dere er skilt, det handler om Ä gi barnet en tryggest mulig oppvekst og det gjÞr dere begge pÄ mÄten dere synes er best.

Du setter reglene nÄr barnet er hos deg, og han setter de nÄr barnet er hos han. Barnet klarer fint Ä tilpasse seg de forskjellige reglene, og lÊrer noe hos deg og noe hos sin far. SÄ mÄ du bare satse pÄ at hun blir en voksen med gode verdier fra begge hjem.

Skrevet

Slutt Ä oppdra far. 

Anonymkode: 516f4...560

Skrevet

«Jeg lar barnet mitt pÄ 6 Är se pÄ skjerm 3-4 timer hver dag. Far klager over at det er for mye men jeg syns jo det er viktig at hun blir filminteressert.»

Hadde dette vÊrt innlegget til hi sÄ hadde hun blitt sablet ned. Fascinerende at man som hi alltid fÄr hele gjengen mot seg uansett sak.

Anonymkode: 868c6...897

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Jeg lar barnet mitt pÄ 6 Är se pÄ skjerm 3-4 timer hver dag. Far klager over at det er for mye men jeg syns jo det er viktig at hun blir filminteressert.»

Hadde dette vÊrt innlegget til hi sÄ hadde hun blitt sablet ned. Fascinerende at man som hi alltid fÄr hele gjengen mot seg uansett sak.

Anonymkode: 868c6...897

Det er ingen som har svart i trÄden at de er enig med far, men de har svart at hun ikke kan bestemme nÄr barnet er der. Det er en stor forskjell.....

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Artikler om temaet/ forskning og Fvk

Anonymkode: 337f3...e65

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen som har svart i trÄden at de er enig med far, men de har svart at hun ikke kan bestemme nÄr barnet er der. Det er en stor forskjell.....

Hvordan kan i det hele tatt en 6-Äring som er hjemme fra barnehage kanskje ca.16.30 og burde legge seg 19.30 rekke 4 timer med film og TV...?!

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har fint lite med skjermtiden far praktiserer. Heldigvis klarer de fleste barn fint forholde seg til ulike regler hos ulike voksne. 

Anonymkode: 6d580...dec

Hvis det er pÄ et nivÄ som er skadelig for barnet og vitner om dÄrlige foreldreferdigheter hos far, har hun selvfÞlgelig noe med det. Den med hovedomsorgen vil ifÞlge barnevernet kunne ha plikt til Ä tilbakeholde samvÊr inntil videre dersom det er til skade for barnet. 

Skrevet
22 hours ago, Anonym bruker said:

du bÞr slutte og blande deg inn nÄr barnet er hos far.. 3-4 timer skader ingen

Anonymkode: 42d20...52c

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...