Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Det ble spilt en fotballkamp mandag for snart en uke siden. Barna som spilte her skal spille kamp på tirsdag. Nå ramler meldingene inn om at halve laget (det er ikke så mange) er blitt forkjølet og muligens ikke kan spille kampen. Min sønn er blant disse. Det har kommet brått på oss alle, da de ble syke i dag alle sammen. Det er snakk om 6 av 11 spillere. Ville dere mistenkt korona? Imot med at det er så mange, og alle ble syke samme dag? Barna er fordelt på 3 skoler, så de har ikke annet enn den kampen pluss en trening med omgang. Jeg foreslo at i og med alle er syke samme dag, så bør man kanskje be om testing for å raskest spore opp smitte, men de andre foreldrene mente dette kan vente for det er nok mest sannsynlig bare forkjølelse. Jeg vet at sannsynligheten for forkjølelse er større enn for korona, men litt merkelig at så mange blir syke samme dag? Sønnen min er i risikogruppe, jeg er i riskogruppe og mine gamle foreldre er i risikogruppe, og vi har vært sammen med dem etter kampen. 4 av guttene samkjørte til og fra kampen, de to andre satt på med meg hjem fra trening Ville dere mistenkt korona? Anonymkode: 08bcd...81f
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Du trenger jo ikke de andre for å teste - test din egen sønn da vel? Anonymkode: 3c9bd...e1c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 Jeg ville fått barnet testet, ja. Anonymkode: f316c...5f4
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #4 Skrevet 30. august 2020 Du kan ikke tvinge de andre foreldrfne til å teste barna, men du kan selv velge å teste ditt barn og det bør du gjøre også da ingen av de andre foreldrene tar ansvar. Anonymkode: 66a0a...3d7
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #5 Skrevet 30. august 2020 Jeg vet jeg ikke kan tvinge de andre foreldrene, men her i kommunen er det slik at barn ikke blir tester før de har vært syke i 3 dager eller mer. Derfor tenkte jeg at vi kunne få tast raskere alle sammen om vi valgte å ta den samtidig Anonymkode: 08bcd...81f
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #6 Skrevet 30. august 2020 Her får alle som ønsker det test på dagen. Dere må jo uansett holde barna i noe tilnærmet karantene til de er symptomfrie så det er jo like greit å få dem testet først som sist. Anonymkode: 76466...c1d
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det ble spilt en fotballkamp mandag for snart en uke siden. Barna som spilte her skal spille kamp på tirsdag. Nå ramler meldingene inn om at halve laget (det er ikke så mange) er blitt forkjølet og muligens ikke kan spille kampen. Min sønn er blant disse. Det har kommet brått på oss alle, da de ble syke i dag alle sammen. Det er snakk om 6 av 11 spillere. Ville dere mistenkt korona? Imot med at det er så mange, og alle ble syke samme dag? Barna er fordelt på 3 skoler, så de har ikke annet enn den kampen pluss en trening med omgang. Jeg foreslo at i og med alle er syke samme dag, så bør man kanskje be om testing for å raskest spore opp smitte, men de andre foreldrene mente dette kan vente for det er nok mest sannsynlig bare forkjølelse. Jeg vet at sannsynligheten for forkjølelse er større enn for korona, men litt merkelig at så mange blir syke samme dag? Sønnen min er i risikogruppe, jeg er i riskogruppe og mine gamle foreldre er i risikogruppe, og vi har vært sammen med dem etter kampen. 4 av guttene samkjørte til og fra kampen, de to andre satt på med meg hjem fra trening Ville dere mistenkt korona? Anonymkode: 08bcd...81f Bør testes Anonymkode: c19fb...e03
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #8 Skrevet 30. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet jeg ikke kan tvinge de andre foreldrene, men her i kommunen er det slik at barn ikke blir tester før de har vært syke i 3 dager eller mer. Derfor tenkte jeg at vi kunne få tast raskere alle sammen om vi valgte å ta den samtidig Anonymkode: 08bcd...81f Jeg synes du tenker fornuftig. Men siden de andre ikke vil, så ville jeg bestilt testing til egen sønn, ville ringt fastlege eller kommunens koronatelefon i morgen tidlig - og da ville jeg også forklart at så mange av ungene som var sammen er blitt smittet samtidig og at du er bekymret for at det kan være covid-19 mtp. hvor mange som ev. kan smittes om det ikke finnes raskt ut av. Hvis noen av de andre foreldrene har tenkt å sende ungene sine på skolen så ville jeg sagt fra til både skole og kommunelege om det. Anonymkode: e3369...784
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #9 Skrevet 30. august 2020 Sikkert fornuftig å teste. Her skjedde ca det samme i barnehagen i uka som var, plutselig var «alle» forkjølte og stort mannefall. Ingen koronatilfeller da (som er oppdaget iallefall, har heller ikke vært smittetilfeller her siden april). Det er jo ganske vanlig med en runde forkjølelse eller to ved skolestart/bhg, bare at det blir veldig mye mer tydelig nå når man skal holde seg hjemme i tilfeller da man før hadde både gått på skole og spilt fotball 😊 Anonymkode: 43ed3...be3
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #10 Skrevet 30. august 2020 Alle skal testes ved minste mistanke. Det siste vi vil ha er utbrudd ute av kontroll. Anonymkode: 90d12...e95
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #11 Skrevet 30. august 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet jeg ikke kan tvinge de andre foreldrene, men her i kommunen er det slik at barn ikke blir tester før de har vært syke i 3 dager eller mer. Derfor tenkte jeg at vi kunne få tast raskere alle sammen om vi valgte å ta den samtidig Anonymkode: 08bcd...81f Det at ingen blir testet før etter tre dager med symptomer har å gjøre med sannsynligheten for å få positiv prøve. Her fikk vi beskjed om at ingen testes før etter minst to dager, fordi tidligere test med stor sannsynlighet vil bli negativ, og dermed kam gi falskt negativt svar Anonymkode: 07796...865
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #12 Skrevet 31. august 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Sikkert fornuftig å teste. Her skjedde ca det samme i barnehagen i uka som var, plutselig var «alle» forkjølte og stort mannefall. Ingen koronatilfeller da (som er oppdaget iallefall, har heller ikke vært smittetilfeller her siden april). Det er jo ganske vanlig med en runde forkjølelse eller to ved skolestart/bhg, bare at det blir veldig mye mer tydelig nå når man skal holde seg hjemme i tilfeller da man før hadde både gått på skole og spilt fotball 😊 Anonymkode: 43ed3...be3 Her har vi hatt en bølge av tilfeller av smittede nå i den siste tiden Anonymkode: 08bcd...81f
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #13 Skrevet 31. august 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Alle skal testes ved minste mistanke. Det siste vi vil ha er utbrudd ute av kontroll. Anonymkode: 90d12...e95 Nei, ikke sant. Man kan se an i to, tre dager. 199 av 200 testtilfeller er IKKE corona, så slapp helt av. Anonymkode: f4d86...491
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå