Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Har siden mandag egentlig følt meg slapp og sliten. Fikk mensen på onsdag og blødde, unnskyld, MYE, onsdag og torsdag. Bytta OB hver 2.time. Har småblødd i 3 uker i forkant (ikke blod, mer blodtilblandet utflod) pga jeg hoppa over mensen 2 ganger på rad. Tok pga dette niferex ca annenhver dag i 3 uker. På torsdag klarte jeg knapt holde øynene åpne. Helt zombie, snakker feil, husker ikke hva jeg har sagt eller gjort og klarer rett og slett ikke å bruke hodet. Føler jeg har en kognitiv svikt en plass. på fredag kom jeg på at jeg i fjor hadde ferritin på 8 og at følelsen var ekstremt lik! Tok en b12, samt dobbel dose niferex fredag, lørdag og idag. Men jeg er like jævlig gåen!! Det verker i kroppen, jeg svimler når jeg reiser meg opp, har prikker foran øynene... er det bare jernmangel eller bør jeg reise til lege i morgen? Anonymkode: 0a7e2...798
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Hva med en telefon til legevakten i dag? Anonymkode: 0f360...278
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva med en telefon til legevakten i dag? Anonymkode: 0f360...278 Basert på? Eller, hva tenker du det kan være? Anonymkode: 0a7e2...798
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #4 Skrevet 30. august 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Basert på? Eller, hva tenker du det kan være? Anonymkode: 0a7e2...798 Du er jo dritsyk, selvfølgelig skal du til lege. Er du så dårlig at du ikke klarer å gjøre rede for deg selv bør du absolutt ta kontakt med legevakt. Anonymkode: 5214e...815
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #5 Skrevet 30. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du er jo dritsyk, selvfølgelig skal du til lege. Er du så dårlig at du ikke klarer å gjøre rede for deg selv bør du absolutt ta kontakt med legevakt. Anonymkode: 5214e...815 Så lenge jeg ikke trenger å bruke hodet til noe så går det bra. Men så fort jeg må tenke, typ ta avgjørelser på jobb, så begynner jeg å famle. Klarer ikke gå i normalt tempo heller. Føles som at hele verden er i slowmo Anonymkode: 0a7e2...798
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #6 Skrevet 30. august 2020 Dette blir for dumt, enhver idiot ville vel dratt til lege lenge før det gikk så langt Anonymkode: 7feb1...44c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 Ja, selvfølgelig. Skjønner ikke at du lurer engang Anonymkode: eccbb...920
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #8 Skrevet 30. august 2020 Men jeg kobla det til jernmangel og tok derfor tabletter mot det. Jeg tror ikke jeg får komme til legevakt idag når tilstanden ikke er verre enn den var, men jeg tar gjerne en telefon til de og spør altså! Bare tenkte å høre her om noen hadde noe ide om hva det kunne være Anonymkode: 0a7e2...798
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #9 Skrevet 30. august 2020 Når du snakker feil ringer du lege, alltid! Heller en gang for mye. Jeg fikk slag som 30-åring, og det skjer faktisk med flere enn man tror. Da ambulansen hentet meg på legekontoret var jeg så utrolig flau, for jeg tenkte at dette var «ingenting», men som de sa i ambulansen: «om dette viser seg å være ingenting blir vi bare VELDIG glade». Ring legevakt nå. Anonymkode: 0a405...294
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #10 Skrevet 30. august 2020 Er du i slekt med hun med magesmertene?? Anonymkode: 69ab6...320
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #11 Skrevet 30. august 2020 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når du snakker feil ringer du lege, alltid! Heller en gang for mye. Jeg fikk slag som 30-åring, og det skjer faktisk med flere enn man tror. Da ambulansen hentet meg på legekontoret var jeg så utrolig flau, for jeg tenkte at dette var «ingenting», men som de sa i ambulansen: «om dette viser seg å være ingenting blir vi bare VELDIG glade». Ring legevakt nå. Anonymkode: 0a405...294 Nei altså jeg snakker ikke feil i den forstand at jeg ikke kan uttale ordene rett. Men jeg stokker om alle ord i en setning idet det begynner å bli «mye». (Les; som når sønnen min snakker mye). Jeg uttaler ikke feil, da hadde jeg ringt tvert! målt puls og trykk nå og det er hvertfall fint. Har snakka med en sykepleier og som mente det ikke var nødvendig med legevakt, men at det holdt med fastlege i morgen siden jeg har vært sånn siden torsdag Anonymkode: 0a7e2...798
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #12 Skrevet 30. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei altså jeg snakker ikke feil i den forstand at jeg ikke kan uttale ordene rett. Men jeg stokker om alle ord i en setning idet det begynner å bli «mye». (Les; som når sønnen min snakker mye). Jeg uttaler ikke feil, da hadde jeg ringt tvert! målt puls og trykk nå og det er hvertfall fint. Har snakka med en sykepleier og som mente det ikke var nødvendig med legevakt, men at det holdt med fastlege i morgen siden jeg har vært sånn siden torsdag Anonymkode: 0a7e2...798 Har du blodtrykksmåler hjemme? Anonymkode: eccbb...920
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #13 Skrevet 30. august 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du blodtrykksmåler hjemme? Anonymkode: eccbb...920 Fikk låne av mamma Anonymkode: 0a7e2...798
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #14 Skrevet 30. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fikk låne av mamma Anonymkode: 0a7e2...798 Har du målt når du reiser deg opp, kan du ha blodtrykksfall? Anonymkode: eccbb...920
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #15 Skrevet 30. august 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du målt når du reiser deg opp, kan du ha blodtrykksfall? Anonymkode: eccbb...920 Ja, gjorde det og. Ikke noe nevneverdig utslag. Det prikker i hele kroppen selvom jeg ligger helt i ro på sofaen. Føler at kroppen er skikkelig trøtt, uten at jeg er det. Om det gir mening. Når jeg anstrenger meg er det tungt å trekke pusten, men har ikke pusteproblemer i så måte. Håpløst å forklare meg kjenner jeg 😂 Anonymkode: 0a7e2...798
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #16 Skrevet 30. august 2020 Var litt raskt ute med å måle trykket. Målte det igjen etter 20 min hvile og det er lavt. Som kan forklares av at jeg antagelig er anemsik. Så da blir det farris og niferex til kvelds og lege i morra 👌 Anonymkode: 0a7e2...798
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå