Gå til innhold

Deres 10 åring?🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er han/hun ute mye med venner eller sitter han/hun mye inne på nettbrett/tlf etc?

Jeg holder på å bli gærn.Hun har en venn hun bruker å være sammen med og denne vennen er hekta på tlf, noe som gjør at hun også ender opp mye på tlf.

Jeg stopper all datatrafikk både fra hjemmet og via abonnementet.Hun er mest hjemme og blir sur når vi stopper nettet.Det bryr jeg meg ikke om!Jeg synes hun kan gå ut å være sammen med andre venner istedenfor å sitte her inne å klage.Jeg blir så lei.

Anonymkode: 44c7d...40c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellomrom mellom punktum og ny setning, takk. 

Forøvrig er jeg enig med deg. Skru av nettet og hiv dem ut. 

Anonymkode: 459e9...c7d

Skrevet

Hun er sammen med venner hver dag. De har ofte lyst til å se på TV, av og til spille PS4.

Men aksepterer når jeg setter grenser og de må finne på noe. Tror det er ganske likt når de er hjemme hos andre også.

Anonymkode: e3b69...e5c

Skrevet

Mine jenter er 11 og 13.

Det blir noe spilling selvfølgelig, de har telefon, nettbrett og har nå fått hver sin pc på skolen, men det er sjelden jeg reagerer på at det blir for mye.

Begge to har vært ute i hele dag med venninner, kom inn nå for en halvtime siden og har da vært ute siden rett etter frokost, kom bare inn og spiste middag før de gikk ut igjen.

Nå sitter 11-åringen i badekaret og 13-åringen på telefonen, men det er helt greit.

Anonymkode: 6f11f...8c9

Skrevet

Er med venner Ca 2 ganger i uken. Han er ekstremt innadvendt og ikke så sosial. Han bruker mye skjerm hjemme, men han regulerer det fint selv. Når han er med venner og det er fint vær, så er de ute. Regner det, så får de lov å spille om alle kan være med. De leker ikke så mye lenger. De spiller fotball sammen, eller spiller FIFA på PS4

Anonymkode: b70b6...429

Skrevet

Hun er forholdsvis mye online med venner. Greit for meg. 

Anonymkode: d00c2...5c1

Skrevet

Send henne på turn, dans, håndball, langrenn eller hva som helst. Og i helgene må dere finne på ting som familie. F. eks. gå på tur eller fra på badeland. Barn med for god tid må finne på noe og da er skjerm et naturlig valg. 

Anonymkode: f2733...4c7

Skrevet

Noen dager er det mye spilling/telefon, andre dager er han ute fra skoleslutt til leggetid omtrent. Han styrer det ganske fint selv.

Men hadde han kun sittet inne ville jeg nok gjort som deg, ja.

Anonymkode: 1c9f9...022

Skrevet

Her spiller hun spill sammen med venninne sin på rommet og så går dem ut etter hvert og regulere dette selv. Hun går på 2 aktiviteter i uka og leker mye ute når det er fint vêr. Ser ikke problemer med det. De snakker sammen med andre og via nettet og slik er det bare blitt. 

Anonymkode: e64f3...d29

Skrevet

9 og 11 år. Og de regulerer spilling og nettbrett veldig fint selv. Eldste hadde en periode hvor jeg var bekymret, men har heldigvis gått seg til. Spill er fortsatt viktig for han, men er mye ute med venner. Yngste spiller litt her hjemme, men fortrekker å være aktiv. 

Anonymkode: 09555...4bc

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her spiller hun spill sammen med venninne sin på rommet og så går dem ut etter hvert og regulere dette selv. Hun går på 2 aktiviteter i uka og leker mye ute når det er fint vêr. Ser ikke problemer med det. De snakker sammen med andre og via nettet og slik er det bare blitt. 

Anonymkode: e64f3...d29

Vêr? Hvordan klarer du å skrive det? Vær, skrives det, med æ. Å skrive vêr er jo kjempekomplisert på telefonen. Flere rare operasjoner. Vær er mye enklere - for ikke å snakke om - korrekt. 

Anonymkode: 459e9...c7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...