Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Vi har vært på ett arrangment for barn i helgen med overnatting. Barnet mitt våknet å nyset mye,rant fra nesen og rant fra øynene. Jeg tenkte det bare var pollenallergien ettersom vi hadde vært mye ute å glemt å ta med zyrtec. Men nå har han nesten 39 i feber å er i dårlig form. Har så dårlig samvitighet for at det kan være korona å at vi kan ha smittet noen ettersom barna lekte for tett. Hva gjør jeg nå? Kontakter leder for arrangmentet å forteller at han er syk, så hun kan kontakte de andre barna å følge litt ekstra med på om de viser tegn til å være syk? Anonymkode: 7cb41...e1c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Dere tar en koronatest imorgen Anonymkode: d9856...047
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Dere tar en koronatest imorgen Anonymkode: d9856...047 Ja skal ringe de imorgen å avtale time for testing. Anonymkode: 7cb41...e1c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #5 Skrevet 30. august 2020 Det er mye sykdom som går nå. Ikke bare korona. Ta en test og informer arrangøren. Anonymkode: 786c2...9cc
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #6 Skrevet 30. august 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er mye sykdom som går nå. Ikke bare korona. Ta en test og informer arrangøren. Anonymkode: 786c2...9cc Ja jeg tenker at det gjerne bare er en forkjølese han får lett høy feber når han er forkjølet. Men tenker at det er best å ta test for å være helt sikker. Anonymkode: 7cb41...e1c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja skal ringe de imorgen å avtale time for testing. Anonymkode: 7cb41...e1c Du kan ringe i dag, i hvertfall i vår kommune. Jeg ville også opplst de som sto for arrangemanget om at barnet var sykt. Samtidig tror jeg det mest sansynlig er en vanlig forkjælelse. Nysing og snørr er vell ikke av de vanligste hovedsymptomene. Anonymkode: 927a1...7f7
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #8 Skrevet 30. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du kan ringe i dag, i hvertfall i vår kommune. Jeg ville også opplst de som sto for arrangemanget om at barnet var sykt. Samtidig tror jeg det mest sansynlig er en vanlig forkjælelse. Nysing og snørr er vell ikke av de vanligste hovedsymptomene. Anonymkode: 927a1...7f7 Jeg tror egentlig også det bare er en vanlig forkjølese for han får lett feber. Før coronatiden kunne jeg flere ganger levere han med skolen bare litt forkjølet,for så å bli oppringt av SFO der han plutselig har fått høy feber. Men er selvfølgelig andre tider nå skal ringe imorgen. Vi bor i en liten kommune der coronatelefonen bare er åpent noen få timer så tviler på at det er åpent "så sent" Anonymkode: 7cb41...e1c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #9 Skrevet 30. august 2020 Har inntrykk av av 8 av 10 unger er snørrete og hoster, etc nå. Akkurat som en vanlig høst etter skolestart mao. Ikke noe å få panikk over. Anonymkode: a2797...b5e
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #10 Skrevet 30. august 2020 Barn under 10 år med kun lette symptomer på luftveisinfeksjon kan se an symptomene hjemme et par dager før testing. Barn med rennende nese som eneste symptom, som ellers er i god allmenntilstand uten andre tegn på nyoppstått luftveisinfeksjon, behøver ikke å holdes hjemme eller testes. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/testing-og-oppfolging-av-smittede/testkriterier/ Hvis barnet ditt er under 10 år og er i god form og dette er første dagen h*n er syk burde denne regel gjelde ditt barn. Anonymkode: a2797...b5e
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #11 Skrevet 30. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Barn under 10 år med kun lette symptomer på luftveisinfeksjon kan se an symptomene hjemme et par dager før testing. Barn med rennende nese som eneste symptom, som ellers er i god allmenntilstand uten andre tegn på nyoppstått luftveisinfeksjon, behøver ikke å holdes hjemme eller testes. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/testing-og-oppfolging-av-smittede/testkriterier/ Hvis barnet ditt er under 10 år og er i god form og dette er første dagen h*n er syk burde denne regel gjelde ditt barn. Anonymkode: a2797...b5e Han er 8 år å er i dårlig idag hvertfall. Sovet mye på sofaen å klaget på at han er dårlig,tett i nesen og nesten 39 i feber. Anonymkode: 7cb41...e1c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #12 Skrevet 30. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barn under 10 år med kun lette symptomer på luftveisinfeksjon kan se an symptomene hjemme et par dager før testing. Barn med rennende nese som eneste symptom, som ellers er i god allmenntilstand uten andre tegn på nyoppstått luftveisinfeksjon, behøver ikke å holdes hjemme eller testes. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/testing-og-oppfolging-av-smittede/testkriterier/ Hvis barnet ditt er under 10 år og er i god form og dette er første dagen h*n er syk burde denne regel gjelde ditt barn. Anonymkode: a2797...b5e Han har jo 39 i feber da Anonymkode: c46f0...b61
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #13 Skrevet 30. august 2020 En ting til foresten,om han har 39 i feber når han skal legge seg skal jeg gi han febernedsettende da? Anonymkode: 7cb41...e1c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #14 Skrevet 30. august 2020 Alle barn med feber skal testes. Anonymkode: 786c2...9cc
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #15 Skrevet 30. august 2020 Ville ringt koronatelefonen i kommunen og avtalt test, om testen er negativ tar smittesporerne kontakt med arrangørene av aktiviteten. Da må dere svare på hvem dere har vært sammen med siste tre døgn også følger de opp det. Anonymkode: e2848...4d4
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #16 Skrevet 30. august 2020 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han har jo 39 i feber da Anonymkode: c46f0...b61 Du vet at det er svært forskjellig hvordan barn er når de har 39 i feber? Noen er ikke dårlige idet hele tatt. Men nå har jo HI svart at han er i dårlig form så da er det jo en annen situasjon. Anonymkode: a2797...b5e
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #17 Skrevet 30. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har vært på ett arrangment for barn i helgen med overnatting. Barnet mitt våknet å nyset mye,rant fra nesen og rant fra øynene. Jeg tenkte det bare var pollenallergien ettersom vi hadde vært mye ute å glemt å ta med zyrtec. Men nå har han nesten 39 i feber å er i dårlig form. Har så dårlig samvitighet for at det kan være korona å at vi kan ha smittet noen ettersom barna lekte for tett. Hva gjør jeg nå? Kontakter leder for arrangmentet å forteller at han er syk, så hun kan kontakte de andre barna å følge litt ekstra med på om de viser tegn til å være syk? Anonymkode: 7cb41...e1c Snørr og nysing er symptomer på luftveisinfeksjon, ikke korona. Selv de med alvorlige koronasymptomer har frie luftveier i nesen. Ring fastlegen i morgen og få råd. Anonymkode: 4c324...c96
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #18 Skrevet 30. august 2020 Det er sant at barn er forskjellige når de har 39 i feber ja;men når han sover midt på dagen så er han i dårlig form. Anonymkode: 7cb41...e1c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #19 Skrevet 30. august 2020 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snørr og nysing er symptomer på luftveisinfeksjon, ikke korona. Selv de med alvorlige koronasymptomer har frie luftveier i nesen. Ring fastlegen i morgen og få råd. Anonymkode: 4c324...c96 Ja det skal jeg Anonymkode: 7cb41...e1c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #20 Skrevet 31. august 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Ville ringt koronatelefonen i kommunen og avtalt test, om testen er negativ tar smittesporerne kontakt med arrangørene av aktiviteten. Da må dere svare på hvem dere har vært sammen med siste tre døgn også følger de opp det. Anonymkode: e2848...4d4 Tror nok du mener hvis testen er positiv.... Anonymkode: a4083...2a3
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #21 Skrevet 31. august 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: En ting til foresten,om han har 39 i feber når han skal legge seg skal jeg gi han febernedsettende da? Anonymkode: 7cb41...e1c Det må du avtale med legekontoret. Det må gjøres spessielle hygienetiltak for at barnet kan treffe legen med de symptomene. Anonymkode: 927a1...7f7
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #22 Skrevet 31. august 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det må du avtale med legekontoret. Det må gjøres spessielle hygienetiltak for at barnet kan treffe legen med de symptomene. Anonymkode: 927a1...7f7 Beklager. Jeg leste "skal til lege" ikke "skal legge seg". Anonymkode: 927a1...7f7
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #23 Skrevet 31. august 2020 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Beklager. Jeg leste "skal til lege" ikke "skal legge seg". Anonymkode: 927a1...7f7 Okey Ga han bare paracet for å vøre helt sikker jeg,for han får ofte 40 i feber når han først får feber. Anonymkode: 7cb41...e1c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #24 Skrevet 31. august 2020 Fikk beskjed om at de ikke vil teste han så tidlig,om han forsatt er dårlig på Torsdag så skal vi ringe tilbake å få han testes. Så sier hun at blir han frisk før Torsdag så var det nok bare en kortvarig forkjølese,så da trenger han ikke testes. Blir ikke dette feil? En bør vel teste alle med symptomer? Anonymkode: 7cb41...e1c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #25 Skrevet 31. august 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fikk beskjed om at de ikke vil teste han så tidlig,om han forsatt er dårlig på Torsdag så skal vi ringe tilbake å få han testes. Så sier hun at blir han frisk før Torsdag så var det nok bare en kortvarig forkjølese,så da trenger han ikke testes. Blir ikke dette feil? En bør vel teste alle med symptomer? Anonymkode: 7cb41...e1c Nei, det er forkjølelsessesong og de kan ikke teste alle barn som er forkjølet. De vil helst ikke teste barn før det er helt nødvendig, for det er en ganske ubehagelig test å ta. At han er snørrete og tett i nesen taler for forkjølelse, det er ikke et symptom ved korona. Er det korona sitter det i luftveiene, men ikke i nesa. Anonymkode: e2848...4d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå