Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Vi har et ganske lavt bolig lån, vi eier omtrent 2/3 av boligen. Samboer har en forbruksgjeld på rundt 450000. Er det noen sjanse for å få nytt boliglån for å få bakt inn dette? Føler ingen banker gir ut lån hvis man har forbrukslån? Vi har husbanklån så kan ikke øke nåværende lån. Anonymkode: 1e213...f5a
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Ingen som har erfaring? Anonymkode: 1e213...f5a
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 Ja du må jo først se hvor mye dere kan låne. Banken vil gjerne ha en ny verdivurdering av boligen. Vet om flere bankene som hjelper med dette, men det var jo ganske mye forbrukslån da. Anonymkode: 09820...fdd
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #4 Skrevet 30. august 2020 Det er godt mulig dere kan få, men da bør du sørge for større særeie også, du skal ikke belemres med hans gjeld. Anonymkode: c86c8...24e
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #5 Skrevet 30. august 2020 Takk for svar. Jeg får kontakte banken. Føler man kryper når man har gjeld 😕 Anonymkode: 1e213...f5a
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #6 Skrevet 30. august 2020 Bankene vil se på to ting. Verdien av boligen og gjeldsgrad. Gjeldsgrad er hvor mye lån dere har i forhold til inntekt. Legg sammen årsinntekt deres før skatt og gang det med 5, dette er det dere kan ha i total gjeld. Få ny takst på huset og sjekk om dere kommer innen for 80% av verdien. Ellers så er det faktisk lånekunder banken tjener på så det å flytte gjelden til bolglånsbanken er jo bare positivt for de. Når det gjelder mannen din så ville jeg krev en skriftlig kontrakt fra han at dette er hans forbruksgjeld som han er ansvarlig for (i tilfelle forholdet ryker en gang). Er dette ny gjeld så ville jeg også krevd at stoppet muligheten for å ta opp nye lån (man kan sperre seg for å bli kredittvurdert). Anonymkode: e8435...43d
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bankene vil se på to ting. Verdien av boligen og gjeldsgrad. Gjeldsgrad er hvor mye lån dere har i forhold til inntekt. Legg sammen årsinntekt deres før skatt og gang det med 5, dette er det dere kan ha i total gjeld. Få ny takst på huset og sjekk om dere kommer innen for 80% av verdien. Ellers så er det faktisk lånekunder banken tjener på så det å flytte gjelden til bolglånsbanken er jo bare positivt for de. Når det gjelder mannen din så ville jeg krev en skriftlig kontrakt fra han at dette er hans forbruksgjeld som han er ansvarlig for (i tilfelle forholdet ryker en gang). Er dette ny gjeld så ville jeg også krevd at stoppet muligheten for å ta opp nye lån (man kan sperre seg for å bli kredittvurdert). Anonymkode: e8435...43d Takk for svar! Ja, jeg er rimelig oppgitt over den gjelden kan man si. Anonymkode: 1e213...f5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå