Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Hvordan gjør dere mtp samvær og å beholde kontakten mellom stefar og barnet? Eldste har alltid hatt vanlig samvær med en dag i uken og annenhver helg hos sin far. Stefar har vært i livet hennes siden hun var 5 år og behandlet hennes helt likt som barnet vi etterhvert fikk sammen. Nå går det dessverre mot brudd og jeg er så fortvilet over at det gode forholdet deres står i fare. Hvordan kan vi gjøre det slik at de kan beholde det gode forholdet. Vi skal ha 50/50 med felles barn, og eldste er jo hos sin pappa. Har dere fast samvær med stefar eller blir det litt sånn tilfeldig? Da er jeg redd for at det glir ut i sanden etterhvert. Stefar er en snill mann som er oppriktig glad i eldste. Anonymkode: 8cae2...203
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Snakk sammen om det. Min bror valgte å ha samme samvær med sitt stebarn som egne barn etter at forholdet røyk. Anonymkode: 946ee...b3e
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snakk sammen om det. Min bror valgte å ha samme samvær med sitt stebarn som egne barn etter at forholdet røyk. Anonymkode: 946ee...b3e Vi snakker og snakker, men samme mengde samvær med begge barna går ikke. Da er jo eldste aldri hjemme hos meg så lenge hun har samvær med sin pappa i tillegg. Det er jo dette som er den store utfordringen. Huff, at livet skulle bli sånn, altså. Hi Anonymkode: 8cae2...203
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #4 Skrevet 30. august 2020 Kan ikke ditt barn være hos stefar en eller to ettermiddager i uka/ overnatting når det passer samtidig som felles barn er der? Anonymkode: 86993...333
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #5 Skrevet 30. august 2020 Huff, forstår fortvilelsen din, opplevde noe av det samme. Han hadde helgesamvær med far. Stefar var i livet fra han var rett under to år gammel. Vi var sammen i 11 år og fikk tre barn sammen. Er nå 4 år siden samlivsbruddet og dessverre er det nå klein stemning om de møtes selv om han i praksis var mer far enn biologisk far. Trist, men livets harde realitet. Håper det ordner seg bedre for dere. Anonymkode: 5dd11...731
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #6 Skrevet 30. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Snakk sammen om det. Min bror valgte å ha samme samvær med sitt stebarn som egne barn etter at forholdet røyk. Anonymkode: 946ee...b3e Min bror hadde også samvær med stebarnet. Hentet ham av og til på skolen, dro på turer, var på kino, stilte opp på fotballkamper og hadde ham med på ferie. I sommer var de på seiltur i 14 dager😊 Anonymkode: f50cb...dcc
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 Hadde ikke hatt noe fast, hadde heller ønsket at stefar gjorde avtaler med barnet med uregelmessige mellomrom. Litt overnattingsdate og kanskje pass når det var behov. Han er jo ikke faren, men en viktig venn og farsskikkelse. Anonymkode: 1c6b1...d34
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #8 Skrevet 30. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvordan gjør dere mtp samvær og å beholde kontakten mellom stefar og barnet? Eldste har alltid hatt vanlig samvær med en dag i uken og annenhver helg hos sin far. Stefar har vært i livet hennes siden hun var 5 år og behandlet hennes helt likt som barnet vi etterhvert fikk sammen. Nå går det dessverre mot brudd og jeg er så fortvilet over at det gode forholdet deres står i fare. Hvordan kan vi gjøre det slik at de kan beholde det gode forholdet. Vi skal ha 50/50 med felles barn, og eldste er jo hos sin pappa. Har dere fast samvær med stefar eller blir det litt sånn tilfeldig? Da er jeg redd for at det glir ut i sanden etterhvert. Stefar er en snill mann som er oppriktig glad i eldste. Anonymkode: 8cae2...203 Om det naturlig glir ut i sanden er jo det bedre enn at det blir akutt brutt kontakt. Anonymkode: 2f19c...de8
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #9 Skrevet 30. august 2020 Takk for svar og gode råd. Vi får ta det som det kommer. Det vil nok gå greit i starten, stefar er svært opptatt av at hun skal føle seg inkludert og elsket, men min frykt er hva som skjer om/når han får seg ny partner. Mulig hun har barn, mulig de får barn sammen, og da stiller jo det biologiske sterkt. Hi Anonymkode: 8cae2...203
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå