Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Vi har konfirmasjon snart og jeg har lovet å bake kvæfjordkake. Det har bestandig vært min tantes oppgave men hun døde desverre for en tid siden. Jeg har derfor ikke så mye erfaring. Noen som vet hvor lang tid på forhånd jeg kan bake bunnen? Jeg kan sette den sammen samme dag, men selve bakingen har jeg ikke tid til da. Anonymkode: b1810...390
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Da ville jeg bakt den kvelden før, så nærme som mulig. Marengsdelen skal jo holdes sprø, og kakedelen myk, kan ikke oppbevares lenge da. Anonymkode: a9fb3...aea
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 Kan fint lage bunnen kvelden før. Personlig synes jeg den fint kan fylles da også, men det er smak og behan hvorvidt man liker at kremen har trekt litt inn. Men jeg legger underste laget med marengsen ned og øverste (selvsagt) med marengsen opp, så det er kakebunnen som kommer inn mot fyllet. Anonymkode: 6761a...bf7
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #4 Skrevet 30. august 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan fint lage bunnen kvelden før. Personlig synes jeg den fint kan fylles da også, men det er smak og behan hvorvidt man liker at kremen har trekt litt inn. Men jeg legger underste laget med marengsen ned og øverste (selvsagt) med marengsen opp, så det er kakebunnen som kommer inn mot fyllet. Anonymkode: 6761a...bf7 Takk for tips. Anonymkode: b1810...390
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå