Gå til innhold

Barnebarn dele seng med bestefar


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det innafor at 3-åring som skal overnatte hos bestefaren, sover i samme seng som han? Tross at det finnes flere alternativ. Flere rom og senger i huset. Ønsker å være nøktern med detaljene her, men vil likevel gi litt opplysninger: Barnebarn og bestefar har hatt nært og trygt forhold siden hun var under 1 år. Aldri opplevd dårlige vibber derifra forøvrig. 3 åringen synes selv det er trygt og greit å sove med morfaren.

Dette er et vanskelig tema og jeg er usikker på hva jeg skal si til bestefaren om vi kommer fram til at dette ikke er ok fremover. Vil høre hva andre mener om denne saken. Så del gjerne deres tanker, evt råd og tips.
 

Men ingen hets eller sinte krasse svar takk🌸 Kun konstruktive tilbakemeldinger.

 

Anonymkode: df9b8...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om barnebarnet og bestefaren har et godt og uproblematisk forhold, så ser jeg ikke problemet med samsoving.  

Om barnebarnet ønsker å være «stor jente» og sove i samme seng bør det respekteres.  

Om dere på noen måte mistenker misbruk, så skal selvfølgelig barnebarnet aldri være alene sammen med bestefaren, hun bør heller ikke være nødt til å treffe ham.  

Altså:  Har de et godt forhold så kan en treåring fint sove sammen med en trygg voksen.  Om bestefaren er en overgriper så finner han dessverre en anledning uten å legge seg i samme seng som henne om kvelden :-( 

Som foreldre har vi selvfølgelig et ansvar for å forebygge alt som kan gå galt her i verden.  Men vi har også ansvar for å hjelpe barna våre å bygge trygge relasjoner med trygge voksne som kan berike livene deres.   

Anonymkode: 48962...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene min sover i bestemors seng mer eller mindre konsekvent. Selv om huset har fire soverom. Jeg har aldri tenkt at dette er noe som må problematiseres. 

Anonymkode: 40698...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du hatt samme problem med å la din datter sove i sengen med bestemor?

Jeg ser virkelig ikke problemet så lenge barnet har et godt forhold til bestefar.

Anonymkode: 999e8...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hmm...vanskelig. Hadde det vært min far så hadde jeg sagt ja.

Anonymkode: b851a...096

Samme her. 

Anonymkode: a5c15...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine foreldre deler ikke rom (pga. snorking). Når ungene våre overnatter der (ofte) har de delt seng med hver sin besteforelder frem til de var store nok til å sove i annen etasje. Ser virkelig ikke problemet med mindre man mistenker misbruk, og da er jo overnatting uaktuelt i alle varianter.

Anonymkode: 273e0...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...