Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #26 Skrevet 30. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min holdning er selvsagt på normaltfungerende barn/tenåringer. Har man så store utfordringer at man involverer bup osv er det selvsagt en annen sak. Ganske typisk DIB at det kommer slike utfyllende opplysninger når man ellers sliter med argumentasjonen. Så for å sammenfatte min mening, så mener jeg at den vanlige tenåring må lære seg å følge regler uten å bli fysisk utestengt fra fristelsen. Tenåringer med div utfordringer må selvsagt møtes på en annen måte og med andre krav. Anonymkode: 9117b...daf Ja kjempe typisk er det! Du vet at det du driver med er hersketeknikker? Men jeg går ikke på de, vil bare at du skal være klar over at alle ikke biter hver gang! Anonymkode: 61b19...ac9
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #27 Skrevet 30. august 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja kjempe typisk er det! Du vet at det du driver med er hersketeknikker? Men jeg går ikke på de, vil bare at du skal være klar over at alle ikke biter hver gang! Anonymkode: 61b19...ac9 Hersketeknikk? Nå skjønner jeg faktisk ingenting. Du virker svært snurt over å bli motsagt? Anonymkode: 9117b...daf
TinaK 1990 Skrevet 30. august 2020 #28 Skrevet 30. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hersketeknikk? Nå skjønner jeg faktisk ingenting. Du virker svært snurt over å bli motsagt? Anonymkode: 9117b...daf Men du skjønner vel at det som fungerer i ditt hjem ikke nødvendigvis fungerer hos andre?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #29 Skrevet 30. august 2020 Akkurat nå, TinaK 1990 skrev: Men du skjønner vel at det som fungerer i ditt hjem ikke nødvendigvis fungerer hos andre? Ja, det skjønner jeg selvdagt. Jeg mener likevel at det å ikke ha autoritet nok til å klare å overholde regler er ganske skummelt. Når de ikke hører på forbud mot å være på nett når de egentlig skal sove, hvordan når man da inn når det kommer spørsmål om innetider, alkohol osv? Da er man jo nødt å stå i kampen, eller skal man gi seg der også? Anonymkode: 9117b...daf
TinaK 1990 Skrevet 30. august 2020 #30 Skrevet 30. august 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det skjønner jeg selvdagt. Jeg mener likevel at det å ikke ha autoritet nok til å klare å overholde regler er ganske skummelt. Når de ikke hører på forbud mot å være på nett når de egentlig skal sove, hvordan når man da inn når det kommer spørsmål om innetider, alkohol osv? Da er man jo nødt å stå i kampen, eller skal man gi seg der også? Anonymkode: 9117b...daf Kjære vene.....snakk om drama. Det har skjedd at min sønn har sneket seg opp på natta for å en liten stund med mobil. Jammen ikke dermed sagt han ikke er pliktoppfyllende vedr innetider (noe han er) og etterhvert alkohol. Ta det rolig!!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2020 #31 Skrevet 30. august 2020 1 minutt siden, TinaK 1990 skrev: Kjære vene.....snakk om drama. Det har skjedd at min sønn har sneket seg opp på natta for å en liten stund med mobil. Jammen ikke dermed sagt han ikke er pliktoppfyllende vedr innetider (noe han er) og etterhvert alkohol. Ta det rolig!! Jeg tar det ganske rolig, men jeg ser ikke hvorfor noen barn klarer å rette seg etter noen regler, mens andre må de tvinges til? Anonymkode: 9117b...daf
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #32 Skrevet 31. august 2020 På 30.8.2020 den 15.53, Anonym bruker skrev: Jeg tar det ganske rolig, men jeg ser ikke hvorfor noen barn klarer å rette seg etter noen regler, mens andre må de tvinges til? Anonymkode: 9117b...daf Jeg hiver meg på diskusjonen her. De aller fleste opplever vel ulike utfordringer vedrørende ulike regler? Kari kjører ALDRI for fort men tar gjerne med noen ekstra flasker vin hjem fra syden. Per betaler alle regningene sine i tide men somler alltid med reiseregninger på jobben? Ulike mennesker har ulike utfordringer. Noen barn synes det er helt OK å legge fra seg mobilen klokken 9. De ønsker å sove og har ingen problemer med å logge av og legge seg. For andre barn er det ingenting som frister mer enn å bare spille litt til... Barn er forskjellige. Mine barn har ingen problemer med å komme hjem i henhold til avtale når de har vært hos venner eller andre steder. Andre barn klarer ikke følge innetider. Jeg klarer fint å forstå at andre foreldre sliter med å få ungene sine til å komme hjem i henhold til avtale selv om jeg ikke opplever problemer på det området. Det er veldig enkelt å berømme seg selv for å lykkes på noen områder i barneoppdragelsen. I noen sammenhenger er man faktisk bare heldig... Anonymkode: a9ab3...749
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #33 Skrevet 31. august 2020 On 8/30/2020 at 12:16 AM, Anonym bruker said: Etter å ha gjentatte ganger oppdaget at 13-åringen går opp og henter mobilen sin etter at vi har lagt oss tok vi det skrittet. Han har da flere ganger ligget oppe til langt på natt og spilt, sett på YouTube ut i de små timer selv med skole. Så når han trosser advarsler har vi skrudd av Internett på PS og mobilen hans mellom kl 23.00 - 06.30 hver dag. Flere som skrur av nettilgang på natten for barn/tenåringer? Anonymkode: 997f4...eac Nei så hysteriske blir vi ikke her. Er barna på 13 og 17 som merker det dagen etter, var slik en god periode når største var 15, da gjorde han dette mye, lærte fort. sjelden han gjør dette nå. Lillebror på 13 gjorde det en del i sommer,men det er jo litt forskjell på, ikke gjort det i skoletiden ennå. Spent på hvordan tvillingene på 8 blir, for de elsker og tøye grenser Anonymkode: 32085...2b6
Anonym bruker Skrevet 1. september 2020 #34 Skrevet 1. september 2020 På 30.8.2020 den 8.59, Anonym bruker skrev: Har en app hvor jeg kan regulere nettilgang til hver enkelt dings. Der har vi fast leggetid for tlf. Vi forsøkte i lang tid ulike metoder for å oppmuntre til selvregulering og sunne vaner, men en tenåringshjerne som vil chatte, snappe eller spille er ikke så veldig mottakelig for slike innspill. Derfor stenger alle apper som trenger nett kl.21. Problem løst. Anonymkode: 32b01...7e3 Slik gjør vi det også. Fungerer fint. Anonymkode: 792c7...c98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå