Gå til innhold

TikTok til snart 10-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste venner har dette men ikke vår. 
Hva har deres på samme alder?

Anonymkode: bfbe9...202

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi blir snart 11 og får se på (fikk lov for 2 uker siden), men får ikke ha bruker og legge ut. 

Anonymkode: 5f62c...b21

Skrevet

Min 10 åring får ikke, veit det er mange i klassen som har det. Men hun er litt ukritisk og skjønner ikke helt hva som er riktig alltid, pluss at hun har en tendens til å bli veldig oppslukt i tlf. 12 åringen fikk det når hun var 11 år, men ser mest på andre, legger sjelden ut noe, plus at far har kontoen på sin egen tlf og kan følge med.

Anonymkode: a100c...363

Skrevet

Anbefales ikke for barn under 13 år. 

Anonymkode: 1b8af...cf9

Skrevet

Jeg lar ikke min 14-åring ha det. Det har vært alt for mange pedofili-skandaler på den appen til at jeg med god vilje kan utsette henne for det.

Anonymkode: b194d...fcd

Skrevet

Min datter på 11 år får ikke ha appen, men hun ser jo litt via YouTube. Hun påstår at hun er den eneste i klassen som ikke har den, og jeg tror nok det omtrent kan stemme. Dette forundrer meg oppriktig, for på tidligere foreldremøter har disse foreldrene kjeftet og smelt om hvor fælt Snap, Instagram osv er, men TikTok der ungene deres legger ut masse videoer av seg selv, er visst greit 🤷‍♀️

Anonymkode: 16c8d...d3c

Skrevet

Nei, mine barn som ikke er 13 får ikke ha det. Jeg har sett på litt av innholdet der, og det er aldersgrense for en grunn, altså. Og de godtar det, selv om frøkna (snart 10) gjerne vil ha det, siden "alle" andre har det. Jeg har snakket med fler av foreldrene i klassen, og de fleste får ikke lov. 

Anonymkode: 84238...ca3

Skrevet

11 åringen har ikke 

13 åringen har 

Anonymkode: c9f8a...e15

Skrevet

Nei. Ingen under 13 skal ha og ingen over 13 burde ha heller. 

Anonymkode: 326f8...2ea

Skrevet

Ikke TikTok i det hele tatt. Synes det er viktig å lære barna nettvett, så de forstår hvorfor de skal holde seg langt unna TikTok.

Anonymkode: 3d3e5...d0a

Skrevet

Min straks 11-åring har det ikke. Aldersgrenser er der for en grunn. 

Anbefaler alle å se disse klippene om barn og sosiale medier. 

https://www.nrk.no/livsstil/_-apper-og-spill-er-en-lekeplass-for-overgripere-1.13935067

https://www.nrk.no/livsstil/slik-beskytter-du-deg-mot-nettovergrep-1.13935603

Vi hadde Ludwig Sandell som foreleser på elev/foresattkveld på skolen vår. Etter var det maaaaange som ble enige med barna sine om å slette apper. 

Slenger med en siste artikkel om Tik Tok og overvåkning. 

https://www.midtnorskdebatt.no/meninger/kommentarer/2020/08/09/Overvåker-TikTok-barna-dine-22431792.ece

Anonymkode: 5970b...275

Skrevet

Jeg måtte nå spørre min ti-åring hvor mange i klassen som har TikTok (5.klasse).

Hun ramser opp at hun tror tre-fire av guttene og kanskje en eller to av jentene. De er 24 stk i klassen, med en overvekt av gutter. Ganske stor skole (90 elever per klassetrinn).

Vi bor i Oslo

Anonymkode: 53b3f...614

Skrevet
On 8/29/2020 at 11:16 PM, Anonym bruker said:

De fleste venner har dette men ikke vår. 
Hva har deres på samme alder?

Anonymkode: bfbe9...202

helt greit, mine på 7 og 10 har det, ser ikke problemet,men jeg skal følge med og det vet de begge

Anonymkode: b442d...7ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...