Gå til innhold

Inspirert. Hva gir dere i pengegave til egen konfirmant?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Ingenting. Penger får de fra slekt og venner. De får trafikalt grunnkurs og deler av lappen og reise med opplevelser utfra interesser. Eldste var litt opptatt av hva reisen kostet, for det var mye snakk om hvor mye penger de hadde fått blant kompisene. Den galoppen vil jeg ikke være med på - derfor gir vi heller ikke penger.

Anonymkode: cde47...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle fikk 5000 i pengegave, bunad til jentene og løfte om bunad til guttene om og når de vil ha det. 

Jeg anser ikke det å stelle til fest som en del av gaven, det er jo en hendelse som vi alle setter pris på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får 50.000 hver. Men, dette er penger som står i mitt navn som de får utbetalt den dagen de skal etablere seg.

Konfirmasjonspenger skal ikke dekke russetid og gutteturer til Puerto Rico🤣

Anonymkode: 09707...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

De får 50.000 hver. Men, dette er penger som står i mitt navn som de får utbetalt den dagen de skal etablere seg.

Konfirmasjonspenger skal ikke dekke russetid og gutteturer til Puerto Rico🤣

Anonymkode: 09707...e37

Så da er det egentlig bare skryt? De FÅR ikke 50.000 av deg. De kan ikke bruke de og de står ikke i ungdommen sitt navn.

 

hva er vits? Kan du ikke heller gi de pengene når de virkelig får de? 

Anonymkode: a0344...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til de to som faktisk stod til konfirmasjon var det 10 000 kr hver. 

Han som ikke "gadd" det styret fikk ikke noe. Han var naturligvis enig i det. Kan ikke forvente gaver for noe man ikke gidder å gjøre. 

Anonymkode: ec1a0...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til de to som faktisk stod til konfirmasjon var det 10 000 kr hver. 

Han som ikke "gadd" det styret fikk ikke noe. Han var naturligvis enig i det. Kan ikke forvente gaver for noe man ikke gidder å gjøre. 

Anonymkode: ec1a0...c74

Hvis det å stå rett opp og ned å smile for familien en hel dag, er verdt 10 000, burde det å stå for sine egne valg og drite i konfirmasjonen også belønnes med 10 000. 
Kunne aldri forskjellsbehandlet ungene mine, uansett standpunkt. Men det handler kanskje om å spare noen kroner? 

Anonymkode: 83434...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

35.000. Selskap og klær osv ser ikke jeg på som gave.

Anonymkode: d79cd...dcb

Ser du ikke på bunad som gave? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 000,- kr og bunadskniv med inngravert navn😊 

 

Selskapet kommer utenom😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det å stå rett opp og ned å smile for familien en hel dag, er verdt 10 000, burde det å stå for sine egne valg og drite i konfirmasjonen også belønnes med 10 000. 
Kunne aldri forskjellsbehandlet ungene mine, uansett standpunkt. Men det handler kanskje om å spare noen kroner? 

Anonymkode: 83434...692

Gutten viste godt at det ikke ble selskap og gaver om han valgte å ikke konfirmere seg. 

Vi trenger absolutt ikke å spare på pengene. Det er heller det at konfirmasjon er en spesiell dag, som ungdommen har forberedet seg til i nesten et år.  Ja, mange gjør det sikkert for pengene, men de har uansett brukt mange timer på det. 

Det hele avsluttes med en stor og flott fest, som igjen fører med seg gaver. 

Sønnen min valgte bort dette, og dermed fest og gaver. 

Han er en fornuftig gutt, så han forventet heller ikke gave sånn rett ut av det blå. 

 

Anonymkode: ec1a0...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spesiell gave, men jenta fikk bunad og så dro vi på en ekstra høstferie til en plass hun hadde ønsket seg en stund. 

Gutten blir det vel noe av det samme med. 

Anonymkode: 9185f...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Ser du ikke på bunad som gave? 

Jo, selvfølgelig. Men jeg har bare gutter. Alle gikk i dress. Hadde noen av de ønsket bunad så hadde det vært en del av gaven.

Anonymkode: d79cd...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingenting. Penger får de fra slekt og venner. De får trafikalt grunnkurs og deler av lappen og reise med opplevelser utfra interesser. Eldste var litt opptatt av hva reisen kostet, for det var mye snakk om hvor mye penger de hadde fått blant kompisene. Den galoppen vil jeg ikke være med på - derfor gir vi heller ikke penger.

Anonymkode: cde47...9d9

Vi har i allefall vidt forskjellig syn på hva ingenting er! 😅 

Min fikk 5.000 fra meg og 5.000 fra far . Selskapet og klær utenom.  

Anonymkode: 48065...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en stund til min er komfirmat,men han får en del . Jeg har spart ca 2000 pr mnd, besteforeldrene på begge sider har spart ca 5000 pr mnd fra fødsel, oldeforeldrene er 3 igjen har spart ca 3500 i mnd

Anonymkode: d2e8a...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er en stund til min er komfirmat,men han får en del . Jeg har spart ca 2000 pr mnd, besteforeldrene på begge sider har spart ca 5000 pr mnd fra fødsel, oldeforeldrene er 3 igjen har spart ca 3500 i mnd

Anonymkode: d2e8a...646

Såpass bør det være. Synes dere bør slenge på et par bunader og en bil også.  

GALSKAPEN lenge leve.  🤪🤪

Anonymkode: ec1a0...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Såpass bør det være. Synes dere bør slenge på et par bunader og en bil også.  

GALSKAPEN lenge leve.  🤪🤪

Anonymkode: ec1a0...c74

deg om det, bryr meg svært lite om hva du mener, da er han sikret både skole, bil, bil lappen og leilighet med tiden, noe som jeg ikke har mulighet og hjelpe til med senere og barnetrygden er jo barnet sitt , ikke foreldrene

Anonymkode: d2e8a...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er en stund til min er komfirmat,men han får en del . Jeg har spart ca 2000 pr mnd, besteforeldrene på begge sider har spart ca 5000 pr mnd fra fødsel, oldeforeldrene er 3 igjen har spart ca 3500 i mnd

Anonymkode: d2e8a...646

Hvirfor skal en 14-åring ha det? 

Må jo være mye bedre å vente til 20-års dag, eller helst vente til han skal kjøpe bolig... 

Med en sånn formue vil han jo ikke få stipend fra lånekassen når den tid kommer, så det beste er jo å la pengene stå i ditt navn. 

Anonymkode: e4ee3...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt til å gi søstera bunad når den tid kommer, så han får tilsvarende det bunaden herfra distriktet koster nå. 
Han verken kommer til eller får lov til å sløse bort pengene han får til konfirmasjon. De skal gå til moped, lappen og sparing. 

Endret av Twintipp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

deg om det, bryr meg svært lite om hva du mener, da er han sikret både skole, bil, bil lappen og leilighet med tiden, noe som jeg ikke har mulighet og hjelpe til med senere og barnetrygden er jo barnet sitt , ikke foreldrene

Anonymkode: d2e8a...646

Skrytepave og skrøner er du

Anonymkode: b79b9...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

deg om det, bryr meg svært lite om hva du mener, da er han sikret både skole, bil, bil lappen og leilighet med tiden, noe som jeg ikke har mulighet og hjelpe til med senere og barnetrygden er jo barnet sitt , ikke foreldrene

Anonymkode: d2e8a...646

Ok, BW.

Anonymkode: 1abc2...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...