Gå til innhold

Hvor mye i pengegave til niese? Konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gitt 3000 til nieser, men har kun to og vi har ok økonomi

Anonymkode: 9ad89...b29

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når jeg så overskriften tenkte jeg at rundt 500kr er en fin sum. Og skal innrømme at jeg blir veldig overrasket over enkelte summer jeg ser folk skriver her. Nå er jo ikke jeg fra storbyen, så kanskje det er der variasjonen ligger også, ikke vet jeg. Jeg har hvertfall ikke hørt at det er normalt å gi flere tusen kroner til nieser og nevøer.. 

Jeg tenker du skal gi det du føler for, uavhengig av hva andre måtte mene. Vi har alle forskjellig økonomi og utgangspunkt, og det er helt greit! Konfirmasjon handler ikke om å få mest mulig, gaver skal bare være en bonus som konfirmanten får. 

Anonymkode: b21e4...c80

Jeg er enig i at alle bør vurderexselv hva som passer for dem. Egentlig synes jeg det er mye hyggeligere med gaver enn panger. Jeg snakket litt med min datter om det. Hun sier også at hun heller vil ha gaver enn mye penger. Det er jo fint med penger til etablering, men det vet hun at hun får en del av av oss når den tid kommer. Førerkort får hun også uten at det er konfirmasjonsgave. 

Litt penger til å kjøpe noe sessielt og til morro er fint, men store summer til kebabb, klær, fest og russetid ser hun ikke helt poenget med.

Anonymkode: 7440c...998

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...