Gå til innhold

Hva har du opplevd i løpet av ditt liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle har ulike erfaringer og bakgrunner. Hva har du opplevd i ditt liv som du husker godt, som har preget deg eller gjort deg til den du er? Hva har du lært av livet ditt så langt? 

Anonymkode: 09c60...d3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye flytting og ustabil oppvekst. Seksuelt misbruk fra flere enn én person i barndom og ungdom. Mye reising i eksotiske land i ungdommen og studietida. Forlatt under svangerskapet med det ene barnet mitt. Blitt enke etter et uventet og kort sykeleie som 39-åring. Skviset ut av en jobb etterpå.

Har lært at livet er vidunderlig, at jeg er heldig og at det beste rundt meg er vidunderlige mennesker og venner som gjør livet rikt.

Anonymkode: ff6ee...a37

Skrevet

Jeg har lært at ingen vet hva som skjer bak husets fire vegger og man ikke kan stole på noen, aller minst de som man trodde skulle beskytte en.

Anonymkode: 780a2...9f9

Skrevet

Jeg har sett menn i omsorgsyrker som har blitt mistenkeliggjort kun pga sitt kjønn og utsatt for falske anklager som har ødelagt deres liv. Bevis om uskyld kom dessverre for sent.

Har lært at gutter må holde seg langt unna omsorgsyrker!

Anonymkode: 3433f...cb3

Skrevet

Mobbing fra 1-9.klasse. Mistet min mor til kreft som 18-åring. Prøvde i åresvis å fa barn, men endte uheldigvis opp som ufrivillig barnløs. Mistet min far til kreft som 35-åring og tre år senere fikk jeg selv kreft. Har dessverre fått påvist et gen som gjør meg veldig utsatt for kreft, så det er en frykt jeg lever med. Sånn som det er nå, er jeg bare glad for at jeg lever😔

Anonymkode: d00dc...edd

Skrevet

Jeg har måtte begrave 3 barn, fått en kronisk sykdom som snudde opp ned på hele livet mitt. I tillegg til flere andre alvorlige ting jeg ikke kan si, da det blir for lett å kjenne igjen.

Anonymkode: 8ad17...000

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har måtte begrave 3 barn, fått en kronisk sykdom som snudde opp ned på hele livet mitt. I tillegg til flere andre alvorlige ting jeg ikke kan si, da det blir for lett å kjenne igjen.

Glemte å si at jeg har lært at alt kan skje ned hvem som helst. Og jeg vet hvem som er mine ekte venner!

Skrevet

Vold i hjemmet når jeg var liten, også periodevis mye alkohol og festing. Fikk kjæreste som også drakk og slo. Ble utnyttet seksuelt av sjefen min. Tvunget til abort. Økonomisk uføre. Selvmord i nærmeste familie. Psykisk syk mor. Sosial angst. Trøstespiser. Overvekt. Handlemani. 

Har det noenlunde bra nå da. Snill mann. God økonomi. Fortsatt feit. Smugspiser. Fine, snille barn. Ett av de blir mobbet, så det er det verste i mitt liv nå. Samt det at jeg ikke har kontakt med familien min. 

Anonymkode: b6986...4ca

Skrevet

Har opplevd å vokse opp med en forelder som var fullstendig psykisk fraværende bare tilstede fysisk uten å involvere seg mer enn det aller nødvendigste og knappest det. Har senere lært hvorfor. 

Har opplevd å bli kontrollert innad i hjemmet av en (eks) samboer og bli fratatt meste av mulighet til å ha et eget sosialt liv på egne premisser. 

Flere ting men dette er noe av det som har preget med mest i livet. 

Dessverre tror jeg nok alt for mange har opplevd dette. 

Anonymkode: a0bb5...d55

Skrevet

Jeg ble utsatt for grovt seksuelt misbruk, fysisk og psykisk vold av begge mine foreldre, fra jeg var svært liten. Kom meg vekk da jeg var 16 år. Ble voldtatt da jeg var 17 år. Ellers en god del fysisk sykdom, og en ektemann som gikk fra meg og barna. Ville ikke ha noe mer med de å gjøre heller. 

Det jeg har lært, er å gi barna mine alt det jeg trengte som barn, men aldri fikk. Og er det noe jeg er stolt av, og føler jeg har fått til bra i livet, så er det å være mor. 

Jeg har og lært at jeg er selv ansvarlig for min lykke, at kjærlighet er viktig. Og man må bare tørre å elske. 

Anonymkode: 0fb04...61b

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære deg, så grusomt 💔

Du må være en vanvittig sterk person! Håper du klarer å leve et så godt liv som mulig tross omstendighetene ❤️

Anonymkode: fd648...aa9

Skrevet

Har lært at den eneste en kan stole på er seg selv. At magefølelse ofte stemmer. 
At menn ofte skuler bagasje. At det er viktig å sette grenser for barn. 

Anonymkode: 3a2dc...b35

Skrevet

Foreldre som fikk barn for tidlig, men som fikk dreis på det etter hvert.

Grusom mobbing på barne og ungdomsskolen.

Utsatt for vepnet ran.

Funnet veldig gode venner.

To helt ulike men flotte fødsler som har gitt meg to nydelige barn og en mann jeg elsker.

Jeg har sviktet et menneske grovt, kanskje med døden til følge, og blitt tilgitt av familien.

Jeg har opplevd at når jeg virkelig trenger hjelp og jeg ber om det, er det ufattelig mange som stiller opp.

Livet er ufattelig spennende. Alle dager har noe å by på, både når jeg reiser til steder det knapt har vært et menneske, når jeg gråter av utmattelse på jobb, når jeg kan ta en hel dag alene i skogen og når jeg får hjelpe ungene med leksene.

Anonymkode: afb9e...2f8

Skrevet

Jeg har opplevd å bli jult opp daglig, dratt etter håret og fått knust brillene mine som jeg sårt trengte av mor. Alt dette før jeg var 13 år..Ble utsatt for mobbing av mor, øvrige familie og på skolen. Utsatt for psykisk vold gjennom hele barndommen.

Rømte da jeg var 20 år og så meg aldri tilbake. Endte opp på krisehjem da jeg ikke hadde et sted å bo, de eneste eiendelene jeg hadde var i søppelposer. Flere år etter ble jeg forlatt av min kjæreste da jeg ble gravid. 

Har lært å ikke stole på noen. Er veldig sårbar og viser det ikke. Har det heldigvis veldig bra i dag med en mastergrad, trygg jobb, egen leilighet og gode mennesker rundt meg og mitt barn, men min bakgrunn har satt dype spor.

Anonymkode: 8a0b1...8a6

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sett menn i omsorgsyrker som har blitt mistenkeliggjort kun pga sitt kjønn og utsatt for falske anklager som har ødelagt deres liv. Bevis om uskyld kom dessverre for sent.

Er du gutt, eller snakker du på vegne av noen?

Skrevet

Så mye vondt dere har opplevd. Håper dere har hatt gode opplevelser også, selv om bare det negative kommer frem her. Jeg har opplevd kjærlighet og trygghet. Reiser og eventyr. Kjærlighetssorg og alvorlig sykdom. Har fått fem nydelige barn, og mistet ett i magen. Har opplevd å se barna vokse til fantastiske mennesker. Har mistet familie og venner jeg var glad i, men takknemlig for de fine stundene vi fikk. Har fått en god utdannelse og en spennende jobb innen forskning. Har trøstet barna mine gjennom nære venners dødsfall, og opplevd følelsen av at man kunne gjøre hva som helst for å overta sorgen deres. Har våket ved sykesengen deres, og fulgt dem gjennom gode og vonde perioder av livet. Kjempet med nebb og klør for dem, og lært meg å gi dem rom til å prøve seg selv. 

Anonymkode: 21d63...55e

Skrevet

Jeg har snille foreldre, en god mann, to fine barn uten diagnose. Fikk selv kreft i vinter, men det ser ut til å gå bra. Har drømmejobben, ok hus og barna kan være med på aktiviteter utenom skolen som gir dem masse læring og flotte opplevelser. Skjønner at mine problemer er små og ubetydelige sammenlignet med mange andre. 

Anonymkode: c4a4b...f14

Skrevet

Seksuelt misbruk fra jeg var ganske liten.

Skilsmisse mellom foreldrene mine som gjorde at overgrepene eskalerte.

Foreldre som satt og slang dritt om hverandre.

Begynte tidlig med alkohol, narkotiske stoffer og røyking som følge av depresjon og psykisk smerte.

Tatt 3 aborter Før jeg var 18.

Valgte «menn» som oppførte seg som overgriperen min- noe som førte til en voldtekt og en gruppevoldtekt da jeg var 13 og 15 år.

Hadde en far som inviterte meg hjem til seg, men aldri dukket opp. Så jeg satt utenfor døren hans hele natten sommer som vinter, for jeg hadde ikke mulighet til å ringe noen eller penger til buss hjem.

Da jeg ble eldre og vurderte å anmelde overgrepene i barndommen ble jeg betalt av familien min for å holde kjeft frem til overgriperen døde

Mobbing gjennom alle 9 år på grunnskolen

Ble bundet fast og kledd naken av en guttegjeng på en bussholdeplass. Ingen av de som gikk av bussen hjalp meg. De bare pekte og lo, til bussjåføren reddet meg 

Jeg har lært meg at følelser er noe dritt, og jeg har bare en følelse igjen - glad

Anonymkode: 07c8c...897

Skrevet

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du gutt, eller snakker du på vegne av noen?

På vegne av noen og det er nå ingen tvil om bevis.

Skrevet

Mye flytting i barndommen. Gjorde at jeg valgte bort høyere utdannelse. Angrer ikke, men ser at dette yrkesmessig gjør at jeg ikke velger jobb etter hva jeg har lyst å gjøre, men hvor den er.

Anonymkode: 59ffa...09b

Skrevet

Dette var vondt å lese. Sender hver og en av dere en god klem

Anonymkode: 8c0ed...19e

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På vegne av noen og det er nå ingen tvil om bevis.

Men hvorfor svarer du i denne tråden da? Den spør jo hva DU har opplevd?

Skrevet

Både godt og vondt.

Flere overgrep og vold i ungdommen. Har mistet alt for mange nære personer. Har hatt store problemer med tillit til andre, da de som skulle beskytte meg, sviktet. Har opplevd å bli tvunget ut av en arbeidsplass og slitt med depresjon. 

Men jeg er heldig! Har en mann som elsker meg. Vi har trygge jobber begge to, og god inntekt. Hus vi er glad i, og friske, nydelige barn som gjør det bra på skolen.

Anonymkode: 80b74...632

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor svarer du i denne tråden da? Den spør jo hva DU har opplevd?

Det jeg ser, hører, lukter og kjenner er deler av min opplevelse. Dermed har jeg opplevd det jeg beskriver, selv om konsekvensen ikke har truffet meg selv.

Skrevet

Det jeg ser, hører, lukter og kjenner er deler av min opplevelse. Dermed har jeg opplevd det jeg beskriver, selv om konsekvensen ikke har truffet meg selv.

«Hva tror du muligens noen du kjenner har opplevd?»

«Jo, det jeg TROR har skjedd, er at noen jeg kjenner er utsatt for et angrep fra feminazijuntaen som er opptatt med abort og kunstig befruktning!»

Du er så gjennomsiktig ... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...