Gå til innhold

Gå på jobb eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt tett nese, litt snue, litt slakk og litt vondt i hodet. Jobber i bhg. Er ikke veldig syk, kan fint stappe i meg en Paracet og holde ut dagen. Skal ikke på jobb i dag,  så fiktivt spm.

Anonymkode: 28f92...161

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor stiller du fiktive spørsmål som har et klart svar?

Man skal holde seg hjemme ved tegn på luftveisinfeksjon. Hva er det du ikke skjønner ved det?

Anonymkode: be859...26f

Skrevet

Men jeg er jo ikke syk, syk. Så det føles meningsløst...

Gjest KenCreek
Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo lørdag, så da er det enda mer meningsløst. 

Men hadde jeg kommet på jobb med forkjølelssymptomer i disse tider, hadde jeg ikke blitt særlig populær. Du vet jo at for flesteparten av oss, gir covid-19 milde symptomer. Det er jo derfor vi må være så forsiktige. Har dere ikke fått føringer fra arbeidsgiver?

Skrevet

Så du skal gå småforkjøla på jobb, smitte barna og så må vi holde de hjemme til deres nese slutter å renne? 

-Vi har begrenset med egenmelding og sykt barn dager å ta av, normalt sett er de brukt opp innen året er omme av erfaring. Og nå må de være hjemme ved minste snufs, og vi være hjemme fra jobb når vi blir forkjølet. Kan du være så snill å bli med på å begrense det der du kan du og, som for eksempel ikke gå på jobb i bhg når du kjenner at du ikke er i form? 

Det blir nok rennende nese og hoste, selv om vi gjør alt vi kan, nå som høsten og vinteren kommer. 

Tenker ikke at du har covid, men som sagt så må vi holde barna hjemme så fort de er snørrete. Da er det dårlig gjort at du tar det med til de "med vilje". 

Anonymkode: 2125a...68e

Skrevet

Før ville svaret ha vært at er du i tvil går du på jobb. Nå er svaret helt klart motsatt: er du i tvil holder du deg hjemme. Som andre har nevn her, konsekvensene av at du bringer smitte videre er store, selv om det bare er en vanlig liten forkjølelse. Skulle det være korona er konsekvensene enorme. 

Anonymkode: 2219c...910

Skrevet

Jeg lurer ærlig talt på om du er normalt begavet! Smitteveiederen er klinkende klar, ansatte skal være symptomfrie for å gå på jobb. Hva er det du egentlig ikke forstår her? 

Anonymkode: cf92a...74c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men, kjære vene, har du ikke fått med deg retningslinjene?!

Anonymkode: f77ca...f2b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Litt tett nese, litt snue, litt slakk og litt vondt i hodet. Jobber i bhg. Er ikke veldig syk, kan fint stappe i meg en Paracet og holde ut dagen. Skal ikke på jobb i dag,  så fiktivt spm.

Unnskyld meg, men er du litt treig i pappen? Hørt om korona? 

Anonymkode: cebd2...80c

Skrevet

Vanligvis ja , i korona tid nei ! så enkelt er det . 

Anonymkode: 4fae5...2bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...