Gå til innhold

Ha med mobilen på leirskolen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leirskolen for min gutt var mobilfri og sukkerfri. Helt topp 

Anonymkode: f3ea2...9d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leirskolen for min gutt var mobilfri og sukkerfri. Helt topp 

Sukkerfritt er det ikke her. Det er sånn sett uproblematisk. Det finnes kiosk der og leirskolen anbefaler 300 kr i lommepenger. Det ble alle foreldrene enige om at var ok

Skrevet

Mine har ikke hatt de med. Heller ikke på speiderturer, korpsturer osv. Nå er de litt eldre, og har de med når de er på turer. Men tidligere syntes vi ikke det var nødvendig. Om det er noe må de kontakte lærere/ledere. Hjelper ikke å ringe mamma. Greit at de ansvarlige på turer vet hva dom foregår. 

Anonymkode: acf2a...c43

Skrevet

Ikke lov, bortsett fra for min sønn da, som har diabetes og mobilen er medisinsk utstyr som sender blodsukkerdata fra sensoren i kroppen via mobil til oss foreldre og lærerne. Men han bruker jo ikke mobilen som noe annet enn medisinsk utstyr- og hadde aldri fått lov å være med på leirskole uten. Så viktig at de andre barna vet hvorfor enkelte barn må fravike normale regler.

Anonymkode: 0c45c...06d

Skrevet
21 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Sukkerfritt er det ikke her. Det er sånn sett uproblematisk. Det finnes kiosk der og leirskolen anbefaler 300 kr i lommepenger. Det ble alle foreldrene enige om at var ok

300 kr for 4 dager er mye...

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er litt rart at skolen oppfordrer til at alle elever kan låne lærerens mobil. Det er pandemi, mobilen er ofte skitten, oppi hender og ansikt. Jeg ville aldri spritet min mobil 25 (?) ganger hver dag.

Anonymkode: 262f2...327

Slapp av! De tar nok de hensyn og i tillegg i praksis er det kanskje en som låner, ikke hele trinnet.

Anonymkode: a8eff...7a0

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er det da virkelig ikke. 
75 kroner for dagen? Hvor mye får de kjøpt for det, tror du?

Anonymkode: 4a58d...e2d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er mye også. Mååå de ha godteri for 75 hver dag? 

Anonymkode: a8eff...7a0

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I kioskvarer? 

Anonymkode: 03ee5...597

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I kioskvarer? 

300 er mye og unødvendig. De får alt av mat og trenger da ikke kjøpe sjokolade for 75 kr hver kveld 

Skrevet

Min jeg skal snart avgårde og de får ikke lov til å ha med mobil. Syns det er bra. Er det noe kan de låne lærer sin. Vet det er noe som må ha med pga livssituasjon,men da har forelder snakket med lærer. 

Anonymkode: 9fffc...899

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leirskolen sendte ut ett skriv hvor de anbefalte 300 kr. 

Skrevet
1 minutt siden, TinaK 1990 skrev:

300 er mye og unødvendig. De får alt av mat og trenger da ikke kjøpe sjokolade for 75 kr hver kveld 

Var det jeg mente også. Ingen trenger å kjøpe snack for 75kr hver dag. Hverken liten eller stor. 

Skrevet

I kioskvarer? 

Der hvor vår skal har de droppet kiosk pgakorona, men de har laget ferdig poser mee godteri som de kan forhåndsbestille, den dyreste koster 150,- og det var nok i den. De skal vel ikke ha lørdag hver dag.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der hvor vår skal har de droppet kiosk pgakorona, men de har laget ferdig poser mee godteri som de kan forhåndsbestille, den dyreste koster 150,- og det var nok i den. De skal vel ikke ha lørdag hver dag.

Selv snop for 150kr i fire dager synest jeg er mye. Så helt vilt med 300kr i grunnen

Skrevet

Hos oss er det mobilfritt og lommepenger er maks 100 kroner. Jeg har en følelse av at det er foreldrene som er avhengige av "tryggheten" med mobil, ikke ungene...  akkurat som i skoletida med klokker og telefoner som foreldre kan finne på å ringe til på de utroligste tider...  Min erfaring med å være med på leirskole, er at ungene har litt "abstinenser" den første halvtimen, og deretter har det glemt hele greia. Sånn er det jo gjerne med oss voksne også.  

Anonymkode: 4b0fc...214

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammelt er barnet ditt? 

Har flere barn, men han som skal på leirskole er 12 år. 

Anonymkode: 9833a...ba1

Skrevet

Selv snop for 150kr i fire dager synest jeg er mye. Så helt vilt med 300kr i grunnen

Nå er blir det fra mandag morgen til fredag ettermiddag. Det er dessuten lagt inn en dag til shopping. Det blir 2 timers fritid i sentrum der de skal være. Tenker ikke alle pengene blir brukt i kiosken. Uansett.. Det var summen leirskolen selv hadde som forslag og etter en times frem og tilbake med diskusjon om mobil var det liten stemning for diskusjon om lommepenger 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke lov med telefon på leirskole. Selv min sønn med angst og skolevegring klarte seg helt fint uten telefon disse dagene, selv om han hyperventilerer og hadde panikk før avreise. Læreren ringte første kveld og informerte om hvordan det gikk. Hadde han hatt telefon er jeg sikker på at han hadde ringt og bedt om å bli hentet. Nå opplevde han mestringsfølelse og snakker fortsatt varmt om leirskole flere år etter. 

Anonymkode: 79a80...72c

Dette skjedde med en jente i klassa til min datter også. Hadde angst og det var ikke sikkert hun kunne reise, men hun vokste sånn på den turen, ringte ikke hjem en eneste gang :)

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har flere barn, men han som skal på leirskole er 12 år. 

Anonymkode: 9833a...ba1

Og like fullt mener du det er ok at de selv på denne korte turen skal få ha «spilletid», noe som blir resultatet av at de får bruke tlf en time hver kveld? 

Skrevet

Mobilfritt på leirskolen gutta har vært på! Står i reglement til leirskolen, trenger de å ha kontakt med foreldrene så kan de bruke læren sin!

Anonymkode: e0d58...fb2

Skrevet
3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Leirskolen sendte ut ett skriv hvor de anbefalte 300 kr. 

De skal jo tjene på dette, så akkurat den anbefalingen hadde jeg glatt sett bort fra. 

Hva skjer med betalingsfri skole? 300 kr kan være ganske uoverkommelig for enkelte. Svært dårlig av foreldremøtet å ikke sette grensen mye lavere enn det. 

Skrevet
11 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

De skal jo tjene på dette, så akkurat den anbefalingen hadde jeg glatt sett bort fra. 

Hva skjer med betalingsfri skole? 300 kr kan være ganske uoverkommelig for enkelte. Svært dårlig av foreldremøtet å ikke sette grensen mye lavere enn det. 

Jeg hadde også syntes 150 var ok men ikke søren om jeg sender med 150 når de andre har 300. 

Skrevet

Mobilfri leirskole her. For mine tre har dette vært helt uproblematisk. I klassen til mellomste var det en som ble hentet pga hjemlengsel. Foreldrene mente at det burde vært lov med telefon, fordi barnet da ville klart å være på leirskolen hele tiden. 

Anonymkode: 1d30d...673

Skrevet
8 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Selv så mener jeg det er fullstendig unødvendig å ha med mobilen på leirskolen og de burde virkelig kunne fokusere på annet enn den i den uken de er på leirskole. Nå viste det seg at flertallet av foreldrene i 2 klasser mente at ungene trenger tryggheten av mobil så da endte vi opp med at det er lov å ha med mobiltelefonen. Er dette vanlig? Dere som har hatt unger på leirskole : har det vært lov å ha med mobilen? 

Ser ikke problemet. Lederene sier ifra når den skal legges bort. Når vi var på leirskole på 80 og 90-tallet spilte guttene fotball mens vi jenter hoppet strikk. Av og til spilte alle spark på boks. Tidene forandrer seg. 

Anonymkode: b700d...a12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...