Gå til innhold

Innetid helg 15 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når må deres 15 åringer være inne i helgene?

Anonymkode: 81ae5...d6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halv ett 

Anonymkode: bd0bb...86c

Skrevet

Nå er min 16 da, men vi har aldri vært nødt til å sette noen innetid, han er alltid hjemme rundt 23-24

Anonymkode: c4029...17d

Skrevet

22.00

Anonymkode: f17f2...4f2

Skrevet

Det kommer litt an på hvor de er og hva de gjør. Hvis de vandrer gatelangs eller bare henger, 22:30. Er de inne hos venner og jeg kan hente, senere. Mulig rundt midnatt eller etter avtale med de voksne der ungdommen er.

Anonymkode: 37492...d9b

Skrevet

Ingen fast tid, det avtales for gang til gang. 

15åringen er sjeldent ute på kvelden i helger. De få gangene hun er ute drar hun ofte ut sent og det er som oftes fotballbanen hun skal på. Jeg hadde sett den fra vindu o, noen trær hadde vært hugget, men jeg hører de. Så jeg vet det er det hun gjør og jeg syns det er helt greit de er en gjeng i alle aldersgrupper som har det gøy på fotballbanen når andre i den alderen drikker seg fulle på fester slik at om hun er ute til tre syns jeg er greit når det er en sjelden gang.

Hun har også en storesøster, hun var litt mer ute i den alderen, men kom alltid tidlig hjem så vi diskuterte lite innetider. Nå er hun straks atten og kom vist hjem like etter jeg la meg, altså midtnatt. Kan vel telle på en hånd de gangene hun har kommet hjem så sent. 

Anonymkode: 4ecaf...5e7

Skrevet

Men en ting er å sette en innetid, noe annet er å ikke ha peiling på når ungdommen kommer hjem😯

Jeg mener det er normalt i ett hushold, også blant voksne, å antyde ca tid når man planlegger å komme hjem. 

Anonymkode: 8c312...f56

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er min 16 da, men vi har aldri vært nødt til å sette noen innetid, han er alltid hjemme rundt 23-24

Svarer akkurat det samme

Anonymkode: d1b24...186

Skrevet

Kommer an på hvor han er, vet jeg hvor han er er det kl 1 og vet jeg ikke må han være inne 23

Anonymkode: c704d...cfb

Skrevet

De skal være inne til 21.00 hvis de ikke har gitt beskjed om hvor de er. Ellers avtaler vi avhengig av hvorcde er og hva de skal dagen etter.

Anonymkode: f32e9...c77

Skrevet
På 29.8.2020 den 11.08, Anonym bruker skrev:

Men en ting er å sette en innetid, noe annet er å ikke ha peiling på når ungdommen kommer hjem😯

Jeg mener det er normalt i ett hushold, også blant voksne, å antyde ca tid når man planlegger å komme hjem. 

Anonymkode: 8c312...f56

Det er jo ikke sånn at de flyr gatelangt og jeg ikke aner når de kommer hjem...

Er klokka 18 og sønnen min sier "Jeg stikker bort til Tobias en tur" så spør jeg gjerne hvem som skal dit og hva som skjer, og han svarer. Som regel er de 2-6 gutter som ser film, baker brownies, spiser popcorn osv. Han kommer nesten alltid hjem innen 23-24 og vet selvfølgelig at han må ringe om han blir senere, vi går jo ikke å legger oss før han er hjemme.

Vi har aldri satt noen innetid, men han er jo en normalt oppegående gutt han også. Vi voksne legger oss gjerne innen 24 og han vet vi ikke legger oss før han er hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...