Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #1 Skrevet 28. august 2020 De som krever at alle invandrere skal lære seg norsk er ofte de som skriver «skall dem bo i norge, så skall dem lære seg norsk! Vi er ikke en veldedighets nassjon som skall delle ut penger» De som håper andre dør av korona har ofte en vegg full av delte innlegg om alt mulig sært De som publiserer og kommenterer på minker til resett og document.no kan ikke skrive eller formulere seg. Feks «hvor er logistikken her i landet?» når det ordet som ville passet best er «logikk» Flere? Anonymkode: 2985b...143
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #2 Skrevet 28. august 2020 Uhrrr... Dette er ikke rettet mot deg, HI, det er ikke det. Men jeg får fnatt av den der at folk skriver, "i følge din logikk". Men der er ingen "din" eller "min" logikk. Logikk er bare logisk den. Der er premisser som ikke er en logisk følgerekke. Det er ofte det ordet folk leter etter, men ikke bruker. "Premiss" eller "premisser". "I følge de premisser du kom med så...". Ikke, "i følge din logikk". Anonymkode: 5ee1b...651
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #3 Skrevet 28. august 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uhrrr... Dette er ikke rettet mot deg, HI, det er ikke det. Men jeg får fnatt av den der at folk skriver, "i følge din logikk". Men der er ingen "din" eller "min" logikk. Logikk er bare logisk den. Der er premisser som ikke er en logisk følgerekke. Det er ofte det ordet folk leter etter, men ikke bruker. "Premiss" eller "premisser". "I følge de premisser du kom med så...". Ikke, "i følge din logikk". Anonymkode: 5ee1b...651 Så i følge din logikk, så har alle premisser?😜 Anonymkode: 2985b...143
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #4 Skrevet 28. august 2020 I denne sammenhengen skrives det ifølge, ikke i følge. 🙄 Anonymkode: 8d3b8...f9c
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #5 Skrevet 28. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: I denne sammenhengen skrives det ifølge, ikke i følge. 🙄 Anonymkode: 8d3b8...f9c Poenget var vel at folk ikke kan skrive Anonymkode: 2985b...143
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #6 Skrevet 28. august 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget var vel at folk ikke kan skrive Anonymkode: 2985b...143 Ja, både HI og den som svarte før meg. Anonymkode: 8d3b8...f9c
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #7 Skrevet 28. august 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, både HI og den som svarte før meg. Anonymkode: 8d3b8...f9c ? Anonymkode: 2985b...143
Gjest Skrevet 28. august 2020 #8 Skrevet 28. august 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: De som krever at alle invandrere skal lære seg norsk er ofte de som skriver «skall dem bo i norge, så skall dem lære seg norsk! Vi er ikke en veldedighets nassjon som skall delle ut penger» De som håper andre dør av korona har ofte en vegg full av delte innlegg om alt mulig sært De som publiserer og kommenterer på minker til resett og document.no kan ikke skrive eller formulere seg. Feks «hvor er logistikken her i landet?» når det ordet som ville passet best er «logikk» Flere? Anonymkode: 2985b...143 De som er mest opptatt av norskdom har norsk flagg i stedet for profilbilde. Og skriver konsekvent med amerikanske rettskrivningsregler. F eks skriver de om at alle må lære seg Det Norske Språk og deler opp ord på umotiverte steder. Og bruker enormt mye klovne- og latter-emojier, og skjellsord på dem de ikke liker. Hadia Tajik blir kalt Jihadia og sånt.
Gjest Skrevet 28. august 2020 #10 Skrevet 28. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Anonymkode: 5ee1b...651 Latteremojien er i ferd med å bli en rein hatytring.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2020 #11 Skrevet 29. august 2020 6 timer siden, Pashla skrev: De som er mest opptatt av norskdom har norsk flagg i stedet for profilbilde. Og skriver konsekvent med amerikanske rettskrivningsregler. F eks skriver de om at alle må lære seg Det Norske Språk og deler opp ord på umotiverte steder. Og bruker enormt mye klovne- og latter-emojier, og skjellsord på dem de ikke liker. Hadia Tajik blir kalt Jihadia og sånt. Ja, hvorfor et det slik at folk ikke lenger kan delta i en debatt uten å bruke emojier... ? Anonymkode: 04359...726
ulenissen Skrevet 29. august 2020 #12 Skrevet 29. august 2020 Har lagt merke til det samme. Overvekt av dem kan overhode ikke stave eller bygge opp en fornuftig setning. De skylder alle på dysleksi dersom det påpekes. De fleste av dem har nok ikke dysleksi, men lese og skrive vansker og sannsynligvis også andre kognitive vansker. Har også lagt merke til at mange av de mennene som ber lykkejegerene pelle seg hjem der de kommer fra, har en taidame i armkroken på profilen sin. Dette finner jeg litt komisk, da de egentlige lykkejegerne i mange tilfeller er de unge konene deres som har tatt til takke med en halvgammel gubbe med lovnad om en trygg økonomisk fremtid. Sier ikke at ingen ekteskap mellom Ola og Thai Guri er kjærlighet, men mange er nok ikke det. Jeg tenker at årsaken til dette er sammensatt. Det handler blant annet om kunnskap og om å sparke noen lenger nede på rangstigen dersom du ikke har klart deg så bra her i livet.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2020 #13 Skrevet 29. august 2020 Hehe, ja det er helt sant. Veldig underholdende. Så en som skrev: «Viss de ska være her, så skall dem jaffal ha resspekt for det norske!!» Det fryder meg at de dummer seg ut, samtidig som de prøver å virke overlegen. Anonymkode: 8b918...c63
Anonym bruker Skrevet 29. august 2020 #14 Skrevet 29. august 2020 Jo lavere nivå av allmennkunnskap, desto større behov for å ytre seg, og sterkere hang til å forveksle fakta og følelser. Folk med kunnskap er som regel opplyste nok til å se nyanser og ikke uttale seg bastant. Anonymkode: da671...177
Anonym bruker Skrevet 29. august 2020 #15 Skrevet 29. august 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo lavere nivå av allmennkunnskap, desto større behov for å ytre seg, og sterkere hang til å forveksle fakta og følelser. Folk med kunnskap er som regel opplyste nok til å se nyanser og ikke uttale seg bastant. Anonymkode: da671...177 Dunning Kruger effekten, som det kalles. Anonymkode: 8b918...c63
Gjest Skrevet 29. august 2020 #16 Skrevet 29. august 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, hvorfor et det slik at folk ikke lenger kan delta i en debatt uten å bruke emojier... ? Anonymkode: 04359...726 Skjønner jo at man bruker emojier for å utdype innholdet i bare tørre setninger, men når responsen er «jaså du mener at det går an! 😄😱🤡🤡🤡🤡🤡 Skjærp deg! !!! 🤡🤡🤡🤡🤡» da er vi nådd til et lavmål innen menneskelig interaksjon ...
Gjest Skrevet 29. august 2020 #17 Skrevet 29. august 2020 4 timer siden, ulenissen skrev: Jeg tenker at årsaken til dette er sammensatt. Det handler blant annet om kunnskap og om å sparke noen lenger nede på rangstigen dersom du ikke har klart deg så bra her i livet. Dette tror jeg er en stor del av forklaringen i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #18 Skrevet 31. august 2020 På 28.8.2020 den 21.53, Anonym bruker skrev: Så i følge din logikk, så har alle premisser?😜 Anonymkode: 2985b...143 Alle påstander bygger på premisser. Ta denne påstanden: "Bare folk med brune øyne kan kjøre bil" Premisset her er altså: "har du ikke brune øyne kan du ikke kjøre bil". Det er et premiss, ikke noen sin logikk. Når du først ser på påstander som premisser er det lettere å komme frem til hvor det er blitt krøll i debatten, eller forståelsen av hva enten den ene eller den andre forsøker å si. Da blir det også mindre personrettet, "i følge DIN logikk", og mer upersonlig, "men i den påstanden ligger dette premisset, som ikke følger, for det kan motbevises". Da er det lettere for den andre parten å si, "ah, det har du rett i", fremfor når en gjør det personlig, "ah, ja, det har du rett i, i følge min logikk så...". I tillegg er logikk bare logisk, uavhengig av person. Premisser, derimot, er ikke alltid logisk bygget opp. Anonymkode: 5ee1b...651
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #19 Skrevet 31. august 2020 På 29.8.2020 den 15.29, Pashla skrev: Skjønner jo at man bruker emojier for å utdype innholdet i bare tørre setninger, men når responsen er «jaså du mener at det går an! 😄😱🤡🤡🤡🤡🤡 Skjærp deg! !!! 🤡🤡🤡🤡🤡» da er vi nådd til et lavmål innen menneskelig interaksjon ... Du bruker jo selv emojier for å vise hvor teit du synes andre er 🙄 Som mange andre her inne. Ser egentlig ingen stor forskjell, hensikten er den samme. Anonymkode: 04359...726
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #20 Skrevet 31. august 2020 Facebook har tatt igjen de anonyme foraer, dessverre. En del mennesker har nå kommet så langt at de ikke har noen skrupler ift hva de skriver med fullt navn i full offentlighet. Det er utrolig lett for noen å slenge ut av seg slemme, hatefulle og lite gjennomtenke ting mår de sitter trygt alene hjemme i sofaen sin. Sånt er mye vanskeligere å gjøre ansikt-til-ansikt, fordi man da blir utsatt for «offeret» reaksjoner og motsvar, og må stå til rette for det man sier. Anonymkode: c1ef4...06e
Gjest Skrevet 31. august 2020 #21 Skrevet 31. august 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Du bruker jo selv emojier for å vise hvor teit du synes andre er 🙄 Som mange andre her inne. Ser egentlig ingen stor forskjell, hensikten er den samme. Anonymkode: 04359...726 Emojier er ofte utdypende. Men å bare bruke latterfjes og klovnefjes gir ikke mer info til leseren. De uttrykker ingen følelser ut over «jeg ønsker å gjøre narr av deg». Tastaturet mitt har vel ca 95 andre unike emojier som kan gi litt mer utdyping av et innlegg, det regner jeg med mange andre også har. Da er tolv klovnefjes på rad ikke et forsøk på å bedre kommunikasjonen...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #22 Skrevet 31. august 2020 4 minutter siden, Pashla skrev: Emojier er ofte utdypende. Men å bare bruke latterfjes og klovnefjes gir ikke mer info til leseren. De uttrykker ingen følelser ut over «jeg ønsker å gjøre narr av deg». Tastaturet mitt har vel ca 95 andre unike emojier som kan gi litt mer utdyping av et innlegg, det regner jeg med mange andre også har. Da er tolv klovnefjes på rad ikke et forsøk på å bedre kommunikasjonen... Personlig mener jeg emojier er fordummende uansett. Selv voksne mennesker klarer jo ikke lenger å formulere et enkelt budskap uten å slenge på en emoji. Jeg er enig i at klovne- og latteremojier uttrykker latterliggjøring (i sin mest primitive form). Men det synes jeg «🙄» gjør også, en emoji blant andre du bruker mye. Hva ønsker du å uttrykke ved å bruke akkurat emojien? Anonymkode: 04359...726
Gjest Skrevet 31. august 2020 #23 Skrevet 31. august 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Personlig mener jeg emojier er fordummende uansett. Selv voksne mennesker klarer jo ikke lenger å formulere et enkelt budskap uten å slenge på en emoji. Jeg er enig i at klovne- og latteremojier uttrykker latterliggjøring (i sin mest primitive form). Men det synes jeg «🙄» gjør også, en emoji blant andre du bruker mye. Hva ønsker du å uttrykke ved å bruke akkurat emojien? Anonymkode: 04359...726 Akkurat den? Den himler med øynene. Jeg kunne jo sagt det i ord, f eks «herregud» eller «dette er jo håpløst», men når jeg himler med øynene inni meg, er det denne emojien som presser seg fram. Har prøvd å skjerpe meg, men da skjedde det samme med meg som med Angela Merkel!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #24 Skrevet 31. august 2020 4 minutter siden, Pashla skrev: Akkurat den? Den himler med øynene. Jeg kunne jo sagt det i ord, f eks «herregud» eller «dette er jo håpløst», men når jeg himler med øynene inni meg, er det denne emojien som presser seg fram. Har prøvd å skjerpe meg, men da skjedde det samme med meg som med Angela Merkel! HAHAHA, den var fin! Klippet kaster lys over problemer som kan oppstå når man prøver å stålsette seg i ikke-verbal kommunikasjon, men forklaringen din på bruken av emojien forandrer ikke det faktum at den, i likhet med klovne- og latteremoji, brukes på en latterliggjørende måte. Anonymkode: 04359...726
Gjest Skrevet 31. august 2020 #25 Skrevet 31. august 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: HAHAHA, den var fin! Klippet kaster lys over problemer som kan oppstå når man prøver å stålsette seg i ikke-verbal kommunikasjon, men forklaringen din på bruken av emojien forandrer ikke det faktum at den, i likhet med klovne- og latteremoji, brukes på en latterliggjørende måte. Anonymkode: 04359...726 Hos meg uttrykker den vel mest oppgitthet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå