Gå til innhold

Okei. Mulig jeg var slem nå, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har invitert til bursdag i morgen. Datteren min har fått lov å invitere 5 jenter fra klassen og tre gutter. Dette er de nærmeste og de hun ville feire med. I dag får jeg telefon fra moren til en av jentene som forteller at hennes datter ikke er så god venn med en av de andre jentene som er invitert. De har hatt noen uenigheter. (I følge min datter er det slik at en av disse jentene har forsøkt å få de andre med på å fryse ut den andre ved å fortelle dem om hva «uenigheten» mellom jentene var. En tåpelig en egentlig, men det er ikke saken her.) Hun som ringer meg er mor til jenta som har forsøkt utfrysingen. Hun forteller at hennes datter er redd for at den andre jenta skal være slem slik hun har vært det siste halve året, og er usikker på om hun vil komme i bursdagen dersom den andre jenta kommer. Jeg svarte at den andre jenta kommer, så da blir det opp til hennes datter å finne ut av om hun vil komme eller ikke, men jeg håper jo at hun vil komme. 

Så viser mor sitt sanne vesen «det jeg mente var vel at jeg vil at du bør tenke på å fortelle foreldrene til xxx at hun ikke kan komme likevel slik at yyy kan komme. Hun vil ikke komme dersom xxx kommer» jeg svarer «jeg skjønner det, men jeg kommer ikke til å trekke tilbake invitasjoner til denne bursdagen, og at hun får snakke med sin datter om at hun ikke er uønsket her og at hun ikke vil oppleve utestenging eller noe mens de er her. Hun må også snakke med sin datter om hvordan hun kan gjøre det beste ut av situasjonen slik at det ikke ødelegger dagen til den som feires. Da la hun på. Jeg ventet en time, så sendte jeg sms og spurte om datteren hennes fortsatt kom. Har ikke fått svar.

Datteren min liker de begge, men jeg vet at hun ville foretrukket om denne jenta ble hjemme om en av de skulle blitt hjemme

Var jeg slem mot denne forelderen?

Anonymkode: 20cd2...658

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er de? Og hvorfor er ikke alle jentene fra klassen invitert?

Anonymkode: ef025...085

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de er veldig mange jenter i klassen. De blir 13 i år

Anonymkode: 20cd2...658

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke om du fått det med deg, men det flyr rundt et lite virus over alt nå.

Anonymkode: 94648...eba

Skrevet

Nei, det synes jeg var greit å si.

Anonymkode: 87e8e...419

Skrevet

Nei, du var ikke slem. Skulle tatt seg ut om de som er invitert skal diktere gjestelista.

Anonymkode: 72084...f13

Skrevet

Det er viktig å lære sine barn at de er elsket, samme hva. Samtidig som en lærer de å ta konsekvensene av sine handlinger, men at selv om de må ta ansvar for de feil de gjort så er mamma og pappa fortsatt glade i de.

For når de får lære seg at mamma og pappa er glade når de kan skryte av sine barn, men snur ryggen til når barna ikke er så flinke, så får de heller ikke mot til å ta ansvar for sine feil og dumheter.

Det er moren som har gjort, og gjør, sin datter en utjeneste her. Ikke du. Du gjør helt rett i å både ikke være krass eller dømmende mot jenta, samtidig som du krever, på en måte, at hun tar ansvar for oppførelsen sin, for dumhetene sine.

Du gjør helt rett!

Anonymkode: 94648...eba

Skrevet

Nei, du var ikke slem. 

Og det er fristende å tenke at man skjønner hvor denne jenta har lært utfrysingstaktikken fra. 

Skrevet

Helt ok. Og når de er 13 er det ingen grunn til å invitere alle. Burde man ikke slutte med det når man er ti år?

Anonymkode: bac6b...49c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Helt ok. Og når de er 13 er det ingen grunn til å invitere alle. Burde man ikke slutte med det når man er ti år?

Anonymkode: bac6b...49c

Enig. Ikke nødvendig å tenke på at alle jentene skal inviteres i den alderen.

Anonymkode: 235d1...fb4

Skrevet

Du var ikke slem. Den andre mora var slem, hun prøvde å utmanøvrere og utestenge et annet barn gjennom å lyve for deg. Helt uakseptabel oppførsel!

Anonymkode: a02d5...d92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...